BTC USD 23,786.9 Gold USD 1,928.23
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Bagaimana cara nak mula bisnes fotostat..

HUSSINARCT

Freshie
Messages
1
Joined
Dec 6, 2022
Messages
1
Reaction score
1
Points
8
Macam mana nak mulakan bisnes fotostat?
Apa yang saya ada sekarang..
PC SAYA ADA 1BIJI.
Laptop ada 1biji.
MESIN FOTOSTAT COLOUR (A4&A3)SAYA ADA 1BIJI.
Kedai yang saya sewa utk bisnes skrang sudah ada, sayang nk tutup mcam tu je sebab lokasi stategit bagi saya...
Lokasi kedai dekat dengan sekolah rendah, menengah dan institut pengajian.

Bagaimana cara nak mulakan?..
 
Sponsored Post

tokputih

CG Top Poster Club
gem
Messages
27,468
Joined
Apr 24, 2008
Messages
27,468
Reaction score
945
Points
176
tempat dah ada.... alat pun dah ada..... cuma kos photostat je yang kena kira.... selalunya klu kat tempat tok... klau bawah 10 helai warnyanya rm2.00 klau lebih 1.00 ke rm1.50 tgk kuantiti... kalau hitam putih antara 10 sen ke 15 sen skrg ni.... jika dah maju baru sewa mesin fotostat... tu kalau sehari lebih dari 5k blh tgk kos dulu.... sewa tau beli.... kalau jenis self servis ni kira lain la
 

GamezStar

CG Top Poster Club
gem
Messages
42,110
Top Poster #8
Joined
Jul 1, 2008
Messages
42,110
Reaction score
4,474
Points
261
Awards
1
Macam mana nak mulakan bisnes fotostat?
Apa yang saya ada sekarang..
PC SAYA ADA 1BIJI.
Laptop ada 1biji.
MESIN FOTOSTAT COLOUR (A4&A3)SAYA ADA 1BIJI.
Kedai yang saya sewa utk bisnes skrang sudah ada, sayang nk tutup mcam tu je sebab lokasi stategit bagi saya...
Lokasi kedai dekat dengan sekolah rendah, menengah dan institut pengajian.

Bagaimana cara nak mulakan?..

mudah je... bro cari vendor yg boleh leasing mesin photostat.. vendor caj peruse.. leh letak banyak3 mesin kt kedai tampa keluar modal byk..

kt selangor BnW vendor caj 3sen... color 50sen.. bro leh markup kt situ da
 

kirana

Fun Poster
Messages
517
Joined
Mar 17, 2007
Messages
517
Reaction score
64
Points
30
Macam mana nak mulakan bisnes fotostat?
Apa yang saya ada sekarang..
PC SAYA ADA 1BIJI.
Laptop ada 1biji.
MESIN FOTOSTAT COLOUR (A4&A3)SAYA ADA 1BIJI.
Kedai yang saya sewa utk bisnes skrang sudah ada, sayang nk tutup mcam tu je sebab lokasi stategit bagi saya...
Lokasi kedai dekat dengan sekolah rendah, menengah dan institut pengajian.

Bagaimana cara nak mulakan?..

Kalau ikutkan apa yg awak komen kat sini nampaknya bisnes dah jalan. Saya rasa utk basic ini sudah cukup. Cuma buat permulaan jgn ambil apa gaji utk diri sendiri. Rolling duit sales tu utk beli mesin fotostat yg lebih baik / bigger. Kalau loksai dah cukup strategik, 1 tahun saja dah ramai pelanggan baru/sedia ada yg akan datang ke kedai.
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register