Adakah cc valid lagi digunakan

CG Sponsors




bijakasb

Fun Poster
Joined
Dec 12, 2009
Messages
889
Reaction score
39
Points
25
salam otai2 lama..:(scam
saya dah terima masage dari bank RHB yang mana penguna yang menggunakan kad kredit akan dikenakan caj perkhidmatan sebanyak RM 50 setahun dan dibayar sendiri oleh pemilik kad tersebut.
terdapat otai yng menggunakan skill CC nie tuk saving..cerita ckit..
satu lagi soalan
apakah cara bagus untuk kita tingkatkan limit CC dan diluluskan oleh pihak bank..boleh batalkan CC yang lain
emmmm...otai2 OD bagi kemen ckit
 
Last edited:
Sponsored Post

faizal_bulat

Permanently Banned - Multiple ID
Joined
Aug 29, 2008
Messages
3,920
Reaction score
164
Points
33
salam otai2 lama..:(scam
saya dah terima masage dari bank RHB yang mana penguna yang menggunakan kad kredit akan dikenakan caj perkhidmatan sebanyak RM 50 setahun dan dibayar sendiri oleh pemilik kad tersebut.
terdapat otai yng menggunakan skill CC nie tuk saving..cerita ckit..
satu lagi soalan
apakah cara bagus untuk kita tingkatkan limit CC dan diluluskan oleh pihak bank..boleh batalkan CC yang lain
emmmm...otai2 OD bagi kemen ckit
Bank lain xckp apa lagi ni..

Aku xpernah guna teknik CC untuk saving.. Tp CC sebagai alat untuk perancangan.. mcm beli brg keperluan, minyak , bil2 dsb..

So kuar statement bole monitor benda perlu dan xperlu..
 

bijakasb

Fun Poster
Joined
Dec 12, 2009
Messages
889
Reaction score
39
Points
25
Bank lain xckp apa lagi ni..

Aku xpernah guna teknik CC untuk saving.. Tp CC sebagai alat untuk perancangan.. mcm beli brg keperluan, minyak , bil2 dsb..

So kuar statement bole monitor benda perlu dan xperlu..
salam faizal
mmg bank lain tak infom lagi..tp ari kawan ada bertanya pasal caj perkhidmatan nie n diorang comfirmkan RM 50 setahun..
bukan pihak bank yang tanggung..klu ada 3 kad haru juga nak bayar RM 150 setahun..
 

yinbyungheon

CG Top Poster Club
Joined
Jul 12, 2006
Messages
36,821
Reaction score
856
Points
161
salam faizal
mmg bank lain tak infom lagi..tp ari kawan ada bertanya pasal caj perkhidmatan nie n diorang comfirmkan RM 50 setahun..
bukan pihak bank yang tanggung..klu ada 3 kad haru juga nak bayar RM 150 setahun..
mmg kena bayar rm50 tu pon sekarang ni...ada setengah2 bank tu kenakan rm 60..mak aku hari tu pegi bank beratur org2 kampung nak batalkan kad bank depa...mmg sesak bank dibuatnya...org bandar mmg x ada masalah mmg pakai kad hari2
 

ulam

CG Top Poster Club
Joined
Apr 30, 2008
Messages
22,373
Reaction score
59
Points
120
RM50-1 kad..

***** punya Gov..
:(scam
 

bijakasb

Fun Poster
Joined
Dec 12, 2009
Messages
889
Reaction score
39
Points
25
mmg kena bayar rm50 tu pon sekarang ni...ada setengah2 bank tu kenakan rm 60..mak aku hari tu pegi bank beratur org2 kampung nak batalkan kad bank depa...mmg sesak bank dibuatnya...org bandar mmg x ada masalah mmg pakai kad hari2
salam.
aik!!! ada extra caj plak rm10..emm payah camnie, nie kes mcm rorkok gak..
nak tak nak orang akan pakai CC nie jugak..
 

hafizuka

Super Active Member
Joined
Sep 25, 2008
Messages
6,956
Reaction score
261
Points
81
kenselkan aje semuanya, biar ramai2 tak pakai sampai diorang pening
 

yinbyungheon

CG Top Poster Club
Joined
Jul 12, 2006
Messages
36,821
Reaction score
856
Points
161
salam.
aik!!! ada extra caj plak rm10..emm payah camnie, nie kes mcm rorkok gak..
nak tak nak orang akan pakai CC nie jugak..
rm50 tu krjaan yg kuatkuasakan pd bank...bank pon nak untung jugak...

jumlah org yg x pakai kad jauh lagi tinggi dari yg pakai kad ni...bijak dak krjaan nak ambik duit rakyat ni...
 

bijakasb

Fun Poster
Joined
Dec 12, 2009
Messages
889
Reaction score
39
Points
25
rm50 tu krjaan yg kuatkuasakan pd bank...bank pon nak untung jugak...

jumlah org yg x pakai kad jauh lagi tinggi dari yg pakai kad
ni...bijak dak krjaan nak ambik duit rakyat ni...
kerjaan nak cari income jugak...hehehe
selain rokok sekarang CC plak diorang nampak bleh cari duit..
dia kata orang yang pakai CC nie orang yang berpendapatan tinggi
so caj lah ckit...
ayat power
 
Sponsored Post
Top
Log in Register