zina meningkat

CG Sponsors




tyco

Active+ Member
Joined
Sep 16, 2010
Messages
3,992
Reaction score
1,623
Points
101
aku copy paste dari blog aku

http://www.youtube.com/watch?v=Hg6aXcNEj2I&feature=player_embedded
sejak diakhir akhir makin banyak yang diperkatakan mengenai keruntuhan keruntuhan moral dalam kalangan masyarakat seperti umumnya sekarang iaitu masalah kes buang bayi yang hangat diperkatakan oleh media massa dan juga akbar akhbar pada abad ini.baru baru ini saya ada terbaca tentang satu kes seorang mahasiswi dari salah sebuah institusi pengajian tinggi.bagaimana seorang remaja berusia 20 tahun yang dikatakan melahirkan seorang bayi didalam rumahnya namun bertindak membuang bayi tersebut dibelakang rumahnya bagi mengelakkan diketahui umum.



kesemua aktiviti aktiviti yang tidak sihat ini,saya fikir telah memberikan kesan yang cukup mendalam terhadap pelbagai pihak,disamping saya kira telah merosakkan maruah dan imej belia itu sendiri.
bersama dengan artikel saya ini,saya fikir ianya amat perlu kita bincangkan.apakah peranan seks dalam sebuah perhubungan antara lelaki dan juga wanita?mungkin ya bagi yang telah berumah tangga tetapi yang belum berkahwin pula bagaimana?adakah seks itu sesuatu yang wajib atau amat perlu dalam menjadikan perhubungan itu berjalan?
saya agak terperanjat apabila mendengar pengakuan ikhlas dari seorang kawan yang mengatakan hubungan itu sudah menjadi satu kebiasaan dan tidak lagi dianggap terlanjur malah ia menjadi satu kemestian dalam era ini ,apakah budaya seperti ini kita anggap biasa sepertinya?dimanakah maruah maruah kita?tidakkah ada didalam hati hati kita sekelumit jua tersimpan perasaan malu?
mungkin saya kira remaja remaja kita sekarang berfikiran terlebih jauh terbuka sehinggakan tidak termampu dalam untuk membezakan atau menilaikan mana yang baik dan mana yang buruk.dan boleh dikatakan dinegara kita sahaja hampir setiap hari atau boleh dikatakan setiap 17 minit anak anak luar nikah lahir disetiap pelusuk negeri.dalam perkara ini siapakah yang patut kita persalahkan,guru guru,alim ulama',ibubapa?yang menyayatkan hati mengapa harus bayi yang tidak berdosa tersebut dihukum dengan mempercampakkan seperti sampah atas kesalahan mereka mereka ini?ketika peluh membasahi badan badan mereka,akal dan minda tertutup dari memikirkan apa yang akan berlaku,dan bila telah puas berasmara barulah dirasakan kesalnya???????????????kalau bercakap soal dosa pula tentulah mereka menempelak dengan pelbagai macam cacian dengan pelbagai macam alasan.jadi apa lagi yang boleh kita halang dari perkara ini?
jadi marilah kita bersama sama bersatu padu menilai penyakit yang menimpa pada remaja remaja kita dengan penuh kesedaran dan keinsafan , kita sedari bahawa mereka adalah remaja yang amat memerlukan bimbingan dan contoh teladan yang baik dalam untuk diikuti.kita juga menyedari bahawa mereka adalah anak muda yang suka menyahut cabaran dan ingin mencari kebahagiaan yang hakiki dan kita semua adalah bertanggungjawab atas segala permasalahan yang berlaku kini.
:)cgrock:)cgrock:)cgrock
 
Sponsored Post

syam dungun

Super Active Member
Joined
Jan 2, 2011
Messages
6,202
Reaction score
16
Points
65
As salam TT.
Thread ni mmg da sgt bagus utk kita berkongsi pendapat.
Tp, lg bagus kalau pic kedua(pic ceci) tu xde.. :)cgrock:)cgrock
 

skodeng

Fun Poster
Joined
Mar 31, 2011
Messages
984
Reaction score
0
Points
10
kerajaan tidak bersungguh dlm mengatasi masalah ni...hiburan makin terlampau...malah kerajaan menggalakkan lebih byk hiburan.

Takut utk laksanakan undang2 mencegah. (hudud)
 

AuraSuccess_88

CG Hardcore Club
Platinum Member
Joined
Apr 3, 2010
Messages
69,868
Reaction score
185
Points
528
Ya Allah....buang dalam sungai...tk de otak sungguh
buat pandai...pastu nak sembunyi2 lak
 

psx_dream87

Super Active Member
Joined
Feb 10, 2011
Messages
6,971
Reaction score
18
Points
65
bpina mata bc TT pnya ayat..huhuhu

cmne nk wt TT klu undg2 brkaitan zina denda rm3000

boleh je bayo TT...
 

lovebattery

Banned
Joined
Dec 11, 2007
Messages
1,280
Reaction score
13
Points
25
masalah yg berpunca dari diri sendiri pun nak salahkan kerajaan?
 
Sponsored Post
Top
Log in Register