sikap pekerja kerajaan

CG Sponsors




aiman27

Active+ Member
Joined
May 14, 2010
Messages
4,608
Reaction score
729
Points
71
selpas membaca buku "biar kecil asalkan berhasil" hasilan Chef Li dalam BAB 13 membawa maksud mendalam yang patut menyentuh hati dan perasaan saya sebagai pegawai kerajaan...

Antara petikan tersebut..
Umumnya, keberhasilan program yg melibatkan peserta tajaan kerajaan(guna duit rakyat) adalah lebih rendah berbanding program terbuka yang mana para peserta membiayai yuran mereka sendiri.

Sewaktu mengikuti program, ramai tidak memberikan tumpuan, suka berbual,tidak menunjukkan minat dan tidak bersemangat. sesetengahnya tidak keluar dari bilik penginapan dengan alasan kurang sihat.tp mereka akan keluar pada masa makan..

harap mereka yang termakan cili harapnya berasa pedas..berubahla utk kita menjadi bangsa dan negara yang berjaya...:(
 
Sponsored Post

fxjunior

Fun Poster
Joined
Jun 1, 2008
Messages
454
Reaction score
0
Points
10
sy sokongggg........100%..... tp x semua gitu.
 

TamingSari

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Jun 28, 2006
Messages
25,495
Reaction score
162
Points
138
biasa la bro.. bende free orag tak hargai...
 

sonOFjawa

Active Member
Joined
Mar 2, 2008
Messages
2,355
Reaction score
24
Points
25
maybe dh naik bosan kot gi kursus.....
yg junior2 suka la kot, yg2 otai2, naik sengal kepala lyn kursus....
kursus dh la wajib, so nak xnk kenala lyn.......
 

moxmeng

Active+ Member
Joined
Jul 23, 2010
Messages
2,976
Reaction score
8
Points
25
bnde free kn...
kdg2 ssah gak org nk hrgai
 

dokmana

Freshie
Joined
May 3, 2010
Messages
48
Reaction score
1
Points
11
sebenarnye sikap penjawat awam tu sendiri yang terlalu selesa dengan kedudukan sebagai penjawat awam lagi2 yang dah dapat tetap..so semua kursus2 tu cuma nak penuhkan kouta 7 hari berkursus je..balik dari kursus sama je mcm x gi kursus..dahtu bleh claim perjalanan..rasanya pihak kerajaan kena ambil inisiatif sket la nak tingkatkan kesedaran mereka ni mcm penilaian lepas balik kursus tu ke..skrg ni memang ade tapi tak berkesan sgt..jgn bazirkan duit rakyat untuk sesuatu yang sia-sia..wallahualam..ni hanya pendapat sy je..
 

toyist83

Super Active Member
Joined
Nov 11, 2010
Messages
9,344
Reaction score
12
Points
65
ramai yg gila pangkat, gila puji, perasan bijak dll..itu yg aku tahu laa..
 

qba437

CG Top Poster Club
Joined
Oct 20, 2008
Messages
32,537
Reaction score
92
Points
120
sebenarnye sikap penjawat awam tu sendiri yang terlalu selesa dengan kedudukan sebagai penjawat awam lagi2 yang dah dapat tetap..so semua kursus2 tu cuma nak penuhkan kouta 7 hari berkursus je..balik dari kursus sama je mcm x gi kursus..dahtu bleh claim perjalanan..rasanya pihak kerajaan kena ambil inisiatif sket la nak tingkatkan kesedaran mereka ni mcm penilaian lepas balik kursus tu ke..skrg ni memang ade tapi tak berkesan sgt..jgn bazirkan duit rakyat untuk sesuatu yang sia-sia..wallahualam..ni hanya pendapat sy je..
kekadang bende yang dikursuskan tuh tak boleh diaplikasikan ke atas seluruh jabatan..kerana masalah "orang atas"..:">:">
 

Forex888

Super Active Member
Joined
Oct 29, 2008
Messages
5,254
Reaction score
68
Points
80
biasalah tu.. benda FREE tak akan dihargai, benda BAYAR je akan dihargai setiap detik..
 
Sponsored Post
Top
Log in Register