BTC USD 49,134.0 Gold USD 1,783.44
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Perjelas isu kos rawatan Sultan Kelantan

eboss

CG Hardcore
Messages
85,652
Paid Membership
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,895
Points
591
KOTA BHARU 18 Dis. - Kerajaan negeri diminta memberi penjelasan berhubung desas-desus yang bayaran kos rawatan Sultan Kelantan di Singapura tertunggak lebih RM1 juta.

Ketua Penerangan UMNO negeri, Dali Hussin berkata, sekiranya benar masalah itu berbangkit adalah wajar kepimpinan negeri yang diterajui Menteri Besar, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menyelesaikannya.

Beliau berkata, ia tentunya mengecewakan baginda, pihak istana malah rakyat sendiri dan juga boleh memberi gambaran yang amat tidak menyenangkan serta menjejaskan institusi istana yang amat dihormati.

''Kita berharap desas-desus ini tidak benar, apatah lagi ketika baginda masih mendapat rawatan dan mendoakan baginda pulih dan kembali ke Kelantan," ujarnya.

Beliau menyatakan demikian ketika mengulas laporan Utusan Malaysia kelmarin berhubung penafian Nik Abdul Aziz tentang desas-desus beberapa pegawai utama negeri akan digugurkan daripada jawatan ekoran kemelut pentadbiran yang dikatakan mula wujud.

Desas-desus itu dikaitkan dengan isu layanan pihak pentadbiran negeri yang dikatakan tidak begitu menyenangkan terhadap Sultan Kelantan sepanjang baginda mendapat rawatan susulan di Hospital Mount Elizabeth Singapura.

Tuanku Ismail Petra mendapat rawatan di sana Mei lalu dan anakanda baginda, Tengku Muhamad Faris Petra dilantik sebagai Pemangku Raja sehingga baginda pulih.

Nik Abdul Aziz sebelum ini turut dilaporkan berkata, kerajaan negeri telah memutuskan memohon agar Tuanku Ismail Petra kembali mendapat rawatan di tanah air namun bergantung kepada tahap kesihatan baginda.

"Faktor kewangan adalah perkara kedua, tetapi yang pertama psikologi rakyat, seorang raja perlu ada dalam negeri," ujar Nik Abdul Aziz.

Dali juga berharap kerajaan negeri memaklumkan dari semasa ke semasa mengenai status kesihatan baginda agar rakyat tidak tertanya-tanya.
 
Sponsored Post

eboss

CG Hardcore
Messages
85,652
Paid Membership
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,895
Points
591
Sibuk dengan berita desas desus ler pulak
 

podgie

Active+ Member
Messages
4,245
Joined
Jun 23, 2008
Messages
4,245
Reaction score
1
Points
30
mcm isu kt klantan skang ni..adeih..
 

emoney

Super Active Member
Messages
8,574
Joined
Feb 13, 2007
Messages
8,574
Reaction score
86
Points
70
mcm isu kt klantan skang ni..adeih..

Ini rumours jer nih...pokcik balik Kg ok jerk...:eek::eek::eek:

p/s: Dakyah mereka-mereka yg menanti hampir 20 tahun....:(scam:(scam:(scam
 

bazsh

Super Active Member
Messages
7,020
Joined
Jul 8, 2008
Messages
7,020
Reaction score
12
Points
65
Saje je nak faymes kan diri ni
Sebab tu bg kenyataan desas desus...adoyai
 

Ran

Active+ Member
Messages
4,982
Joined
Oct 23, 2007
Messages
4,982
Reaction score
65
Points
40
sibuk jer dorang ni sejak klntan blh hasilkn myk skrg...hmmm...mcm2 isu timbul..
 

mtx_69

Super Active Member
Messages
8,190
Joined
Aug 9, 2009
Messages
8,190
Reaction score
1,406
Points
141
aiks mcm pernah ku lihat je thread ni?tapi kat maner yerk?
 
Sponsored Post
Top
Log in Register