BTC USD 50,731.9 Gold USD 1,781.79
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Pengusaha NGV 'sesak nafas'

eboss

CG Hardcore
Messages
85,652
Paid Membership
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,895
Points
591
Pengusaha NGV 'sesak nafas' - Bengkel dulu sibuk kini lengang bila harga minyak turun


KUALA LUMPUR - Jika beberapa bulan lalu ramai pemandu sibuk nak berjimat dengan memasang sistem gas asli untuk kenderaan (NGV), kini semangat itu sudah hilang gara-gara penurunan harga minyak.

Akibatnya, ramai pengusaha bengkel NGV mengeluh ekoran alatan itu kini kurang mendapat sambutan walaupun ada yang sudah menawarkan diskaun sehingga 20 peratus.

Bagi Pengarah Hijau MOG Sdn. Bhd., Suhaimi Hussein, pihaknya kini berhadapan dengan kejatuhan permintaan sehingga 70 peratus.

"Bengkel pun selalu kosong, memang sangat teruk dan perlukan kerja keras untuk mendapatkan pelanggan," katanya kepada Kosmo! ketika ditemui baru-baru ini.

Pengurus Besar syarikat berkenaan, Melvin Lim menambah, permintaan terhadap NGV mulai berkurangan sejak penurunan kali pertama harga minyak pada Ogos lalu.

Abis tu masa dulu kau orang amik kesempatan naik kan harga ribu2....:mad:
 
Sponsored Post

Jeb

CG Top Poster Club
Messages
39,505
Joined
Jan 2, 2007
Messages
39,505
Reaction score
124
Points
123
ni depa beli bnyak buat stok ke??
bukan nye ade expired date pun...adeii..
 

Kehidupan

CG Top Poster Club
Messages
25,111
Paid Membership
Joined
Jan 11, 2008
Messages
25,111
Reaction score
217
Points
123
skg la masa yg sesuai pakai NGV....:">:">:">

masa harga minyak tinggi, rugi ler kalau beli.....:">:">:">
 

kenanga

Fun Poster
Messages
798
Joined
Feb 21, 2008
Messages
798
Reaction score
1
Points
15
Pengusaha NGV 'sesak nafas' - Bengkel dulu sibuk kini lengang bila harga minyak turun

Yeap...dulu depa eksyen, ramai org nak convert kpd NGV depa naik rega. Nak untung lebih konon, sekarang ni kurang/tak de customer. Lingkup le bisnes hangpa...:eek:
 

DreamCatcher

CG Top Poster Club
Messages
23,865
Joined
Jan 11, 2008
Messages
23,865
Reaction score
934
Points
176
awat tak turunkan 50%.. Ramai la orang beli.. :))
 

underscore

Legendary Member
Messages
12,014
Joined
Sep 20, 2008
Messages
12,014
Reaction score
4,437
Points
206
orang takut.... ngv bahaya dan mudah meletup
 

_freedom_

Fun Poster
Messages
347
Joined
Jul 17, 2008
Messages
347
Reaction score
0
Points
10
masa minyak belum naik pasang hanya 2K je, lepas naik peehh.. sampai 5K tu pon kena tunggu beberapa minggu...B]:(:)(:)((
 

traderfox

Super Active Member
Messages
7,770
Joined
Apr 25, 2008
Messages
7,770
Reaction score
243
Points
83
masa minyak belum naik pasang hanya 2K je, lepas naik peehh.. sampai 5K tu pon kena tunggu beberapa minggu...B]:(:)(:)((


biasalah tu market...demand tinggi harga pun tinggi lah...
 

MrKacanG

Super Active Member
Messages
5,061
Joined
May 24, 2008
Messages
5,061
Reaction score
31
Points
70
rega minyak kalau dok mantain cam nie gulung tiko la jawabnya
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register