Pemodal Utk Kedai Emas

CG Sponsors




putra1234

Legendary Member
Joined
Mar 8, 2010
Messages
11,572
Reaction score
1,180
Points
191
macam ok je cadangan tt ni. tapi, lagi ok kalau tt bagi penjelasan kat sini rm60k tu nanti nak buat apa? sewa tapak? peti besi? stok? payment/order system? meja, sekuriti bagai. atleast orang lain jelas.

lagi cantik, kalau tt serius, tt daftarkan brand tt sebagai francais. jadi, senang nak promote.

kalau bagus, boleh sokong dari belakang.:D
 
Sponsored Post

khairul385

Legendary Member
Joined
Jul 10, 2008
Messages
14,397
Reaction score
10
Points
115
tu harga goldbar bolehla kot bro. kalau barang kemas tak dapat kot. boleh dapat ke lagi barang kemas harga tu. barang kemas ni dahla wajib gst. kalau lbma goldbar oklah.
bole dapat bro...
biasa main bk tau harga online..

bk 916 la...
kalau 999 memang tak dapat dan jarang pun org buat bk 999
rata2 akan buat 999

tengok fb search kedai emas anuat medan gopeng
berapa rm/g dia jual?
itu kedai emas...bukan online

bro nak beli ke kalau ambe bole dpt harga bawah 180?
 

khairul385

Legendary Member
Joined
Jul 10, 2008
Messages
14,397
Reaction score
10
Points
115
bole dapat bro...
biasa main bk tau harga online..

bk 916 la...
kalau 999 memang tak dapat dan jarang pun org buat bk 999
rata2 akan buat 999

tengok fb search kedai emas anuar medan gopeng
berapa rm/g dia jual?
itu kedai emas...bukan online

bro nak beli ke kalau ambe bole dpt harga bawah 180?
nah fb ni
tengok berapa rm/g dia jual
https://www.facebook.com/EmasMurahIpoh/
 

marvelous

Legendary Member
Joined
Aug 21, 2006
Messages
17,048
Reaction score
2,956
Points
201
ROI 10% ( p.a ) reasonable...

tak semua bisnes itu online....Meniaga emas ada hukum yang perlu di patuhi....supaya bisnes emas tidak menjadi syubahah...

pada pandangan saya...emas dan juga beberapa bisnes lain sesuai untuk ada kedai...kerana dalam bisnes emas ni ada bisnes hiliran yang lain membantu jana keuntungan kedai...

banyak sebenarnya duit sampingan selain daripada jual beli emas...kedai itu boleh hasilkan apabila sudah mempunyai kedai dan seterusnya membina kepercayaan orang ramai terhadap produk nya...

boleh belajar dari kisah Pak Habib.....wallhuhalam
 

putra1234

Legendary Member
Joined
Mar 8, 2010
Messages
11,572
Reaction score
1,180
Points
191
bole dapat bro...
biasa main bk tau harga online..

bk 916 la...
kalau 999 memang tak dapat dan jarang pun org buat bk 999
rata2 akan buat 999

tengok fb search kedai emas anuat medan gopeng
berapa rm/g dia jual?
itu kedai emas...bukan online

bro nak beli ke kalau ambe bole dpt harga bawah 180?
ada juga kot harga tu.:)cgrock
 

khairul385

Legendary Member
Joined
Jul 10, 2008
Messages
14,397
Reaction score
10
Points
115
ada juga kot harga tu.:)cgrock
Bukan ada juga kot bro...tapi memang wujud harga tu..
Tapi cara dia buat untung tu tak pasti lagi mcm mana kan?
Ini salah satu kedai emas milik melayu yang berjaya di ipoh...
 

putra1234

Legendary Member
Joined
Mar 8, 2010
Messages
11,572
Reaction score
1,180
Points
191
Bukan ada juga kot bro...tapi memang wujud harga tu..
Tapi cara dia buat untung tu tak pasti lagi mcm mana kan?
Ini salah satu kedai emas milik melayu yang berjaya di ipoh...
Rasanya boleh, tapi modal kena kerasla kot. Lepas tu aku rasa banyak yang trade in.

Sekilo pamp skrg jatuh segram rm168. Dia convert ke 916 jadi +-rm153. Mungkin dia buat sendiri barang kemas tu. Jadi kod upah dia absorb.

Cumanya, harganya dah termasuk gst ke camne? Kalau termasuk gst, rm153 x 1.06= rm162. 7hb dia jual rm162. Ke hari ni harga lain, tapi masih dalam range rm170-180? Kalau range camtu, masih untung pagilah.
 

putra1234

Legendary Member
Joined
Mar 8, 2010
Messages
11,572
Reaction score
1,180
Points
191
Aku kalau pandai buat barang kemas, lama aku buat sendiri dah.

Pernah call kilang2, semua macam xnak layan.

Jadi tt, elok kalau tt cerita jelas, rm60k tu untuk apa sebenarnya. Kalau cantik, menarik gak.
 

abdulricks85

Active+ Member
Joined
Jul 31, 2010
Messages
3,316
Reaction score
104
Points
43
Bukan ada juga kot bro...tapi memang wujud harga tu..
Tapi cara dia buat untung tu tak pasti lagi mcm mana kan?
Ini salah satu kedai emas milik melayu yang berjaya di ipoh...
Btul ckp ko bro...ada satu kedai kt kg aku dari aku kecik lg kedai emas melayu ni wujud smpi skrg 2018..hrga dia bg mmg murah dr hrga pasaran beza dlm 10-20rgt bgntung pd customer2 yg dtg..kedai di labis,johor
 

Attachments

Sponsored Post
Top
Log in Register