--- pemandu kenderaan pelesit ---

CG Sponsors




mokhaini

Active+ Member
Joined
Sep 24, 2009
Messages
3,094
Reaction score
13
Points
25
Assalmualaikum dan salam sejahtera semua,

mingkin apa yg nak aku perkatakan ini ada sesetghnya mengangap mcm persoalan boddoh dan tak masuk akal ....

di sini aku ingin membahaskan tentang PEMANDU KENDERAAN PELESIT

mungkin ini sikit sebyak dpt membantu pihak tertentu yg mungkin aku boleh katakan ambil berat prestasi dan kualiti pemanduan kenderaan berat di Malaysia.

Hantarkan komen anda ... sekiranya anda ada video sebagai bukti betapa lajunya dan merbahanya mereka ini memandu kenderaan berat ... silalah post bersama dan mungkin ini dapat membantu.
 
Sponsored Post

LORDZ666

Active+ Member
Joined
Apr 26, 2007
Messages
3,672
Reaction score
5
Points
25
apa dia dimaksudkan "PEMANDU KENDERAAN PELESIT" tu bro?pelesit bawak moto/keta ke?pelesit ade kenderaan ke?
 

moneymaker3000

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Mar 24, 2007
Messages
25,255
Reaction score
516
Points
176
pelesit2 ni biar diorang kemalangan pun takpa, aku tak kesian pun
 

soulsix

Super Active Member
Joined
Mar 31, 2009
Messages
5,867
Reaction score
8
Points
65
camne plak dgn pemandu yg bawa kenderaan perlahan nak mampus tp duk lorong laju? tanak bincang sekali ke? :))
 

mokhaini

Active+ Member
Joined
Sep 24, 2009
Messages
3,094
Reaction score
13
Points
25
camne plak dgn pemandu yg bawa kenderaan perlahan nak mampus tp duk lorong laju? tanak bincang sekali ke? :))
tu tak payah le sebab mereka mereka ni nak bawa lelaju mcm pelesit tapi takut .... so cara yg paling bagus untuk depa ni ketepi adalah hon panjang ..... tu je .... mereka mereka ini tidak akan mengakibatkan kemalangan tapi mungkin mangsa kemalangan :D
 

mokhaini

Active+ Member
Joined
Sep 24, 2009
Messages
3,094
Reaction score
13
Points
25
apa dia dimaksudkan "PEMANDU KENDERAAN PELESIT" tu bro?pelesit bawak moto/keta ke?pelesit ade kenderaan ke?
pelesit pelesit yg membawa kenderaan berat melebihi had .....

sebagai contoh ... kelajuan 70km/j (yg ditampal dibelakang setiap kenderaan berat) tapi pemandu menjadikan kelajuan 170km/j
 

z3t_ex

Active+ Member
Joined
Feb 27, 2008
Messages
3,601
Reaction score
32
Points
30
camne plak dgn pemandu yg bawa kenderaan perlahan nak mampus tp duk lorong laju? tanak bincang sekali ke? :))
tmbah skit kt blkg tajuk tu
"tapi,bila d hon tiba2 d kejar nye kita,atau nk ptong depa xbg"


:D
 

mokhaini

Active+ Member
Joined
Sep 24, 2009
Messages
3,094
Reaction score
13
Points
25
pengaalam aku ...

perjalanan ke JB siang ..... dalam pukul 1500, di Melaka iaitu 2 km sebelum sampai di persimpangan Ayer Keroh Melaka .... sebuah bas ekspress KKKL memotong aku. ketika itu kelajuan aku 140KM/j .... dan bayangkan berapa laju bas berkenaan ... aku tak sempat nak amik no plat bas tu ..... sebab memang laju bas tu dipandu
 

soulsix

Super Active Member
Joined
Mar 31, 2009
Messages
5,867
Reaction score
8
Points
65
pengaalam aku ...

perjalanan ke JB siang ..... dalam pukul 1500, di Melaka iaitu 2 km sebelum sampai di persimpangan Ayer Keroh Melaka .... sebuah bas ekspress KKKL memotong aku. ketika itu kelajuan aku 140KM/j .... dan bayangkan berapa laju bas berkenaan ... aku tak sempat nak amik no plat bas tu ..... sebab memang laju bas tu dipandu
pemandu bas mmg selalu bwk laju sbb dia rasa dia besar. jalan biasa kat tpt aku ni pun diorang henjut 110-120
 

fido1

Banned
Joined
Oct 25, 2009
Messages
7,268
Reaction score
339
Points
81
erm...ada rapid kl bawak laju sgt kot....waktu tu mlm dlm kol 10 mcm tu....duduk lorong laju..perasan laju kot..grrrrrrrr
 
Sponsored Post
Top
Log in Register