BTC USD 60,934.3 Gold USD 4,328.60
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Peluang kerja oil & gas

ape jwtn yg kene ngan diploma letrik & letronik?
aku xtau pasal keje2 offshore ni..

ape jwtn yg kene ngan diploma letrik & letronik?
aku xtau pasal keje2 offshore ni..

mase aku gi interview kat UMW petrodrill dulu,dia kate kelulusan akademik xpenting sgt kat offshore...spm sje punleh..tpi start dri roughneck la.... tpi keje trukla...keje sebagai jwtan paling rendah... tpi bila dh keje lama leh la naik...roughneck pun dia offer rm2500time keje kat offshore dan rm1000 time keje kat darat...keje dia sebulan kt offshore,sebulan kt darat(kt darat ni cuti sebenrnye,cutipun dpt gji haha).so dia tukr2 gitu je la..sebulan keje,sebuln cuti

mase aku gi interview kat UMW petrodrill dulu,dia kate kelulusan akademik xpenting sgt kat offshore...spm sje punleh..tpi start dri roughneck la.... tpi keje trukla...keje sebagai jwtan paling rendah... tpi bila dh keje lama leh la naik...roughneck pun dia offer rm2500time keje kat offshore dan rm1000 time keje kat darat...keje dia sebulan kt offshore,sebulan kt darat(kt darat ni cuti sebenrnye,cutipun dpt gji haha).so dia tukr2 gitu je la..sebulan keje,sebuln cuti

bergantung pada keje bro, keje yg ko ckp ni banyak yg atas drilling rig atau barge.

keje offshore ada banyak, nak listkan lenguh jugak tangan nak menaip :D

kalau tgk list yg tt bg tu, yg betul2 offshore base ada 2 je, tu pun tak pasti 100% offshore ke tak. Yg lain separuh keje kat darat, separuh lg on/off offshore

aku tak setuju statement ni... aku dah 13 tahun dlm bidang ni... takde satu kes penceraian pun... makin tambah cawangan ader ler :D

mungkin kat malaysia kes x seteruk tu la
sbb tu macam petronas yg rotation 2on ooff tu ok
kalau yg jenis pergi 3-4 bulan baru balik
itu yg kes bini terseksa batin

kalau bebudak petronas, dah ramai yg tambah cawangan :))

nak tanya skit...
kalo keje dlm bdang offshore ni, smua nye keje kontrak eh??
ade tk company yg cari permanent staff??

peace

tak semua contract staff

ada jugak yg permanent. Tapi majoriry prefer contract sebab bayaran lebih mahal dr permanent staff. Dan lagi kita tak terikat dgn satu2 company. Jadi job kita bergantung pada offer yg kita dpt dan kita boleh demand.

Tapi di sebalik gaji mahal tu ada jugak kekurangannya. Jangan tengok gaji mahal terus nak apply. Bergantung pada inividu, ada yg suka gaji mahal, ada yg sukakan benefits lain selain dr gaji mahal.

I'm very pleased to provide you the following details regards to our vacant positions as at March 2009.

No Positions Details
1 Project Manager Min 1 year, Fabrication
2 Project Engineer Min 1 year, Fabrication
3 Structural Engineer Min 1 year, Fabrication
4 Document Controller (EDMS) Min 1 year, Fabrication
5 Cost & Contract Manager Min 1 year, Fabrication
6 Contract Engineer Min 1 year, Fabrication
7 Admin Assistant Min 1 year, Fabrication
8 HSE Coordinator 2 years, KL/Yard/Offshore
9 CSR Local, 1 year, KL/Yard/Offshore
10 Operations Engineer Local/Regional/Expat, 1 year, KL/Yard/Offshore
11 Electrical & Instrument Engineer Local/Regional/Expat, 1 year, KL/Yard/Offshore
12 Rotating Equipment Engineer Local/Regional/Expat, 1 year, KL/Yard/Offshore
13 Senior Structural Inspector 12 months, Pasir Gudang
14 NDT Technical Expert On call basis, Pasir Gudang

If you're interested to apply for any position, kindly please provide us:
Latest Resume
Relevant Certificates
Expected Salary
Availability
Your kind consideration and cooperation are very much appreciated.

Thanks & Best Regards,

Yuniza Md Yusop (Ms Yun),
Business Development Division
OAG Group of Companies
Box 388, Suite 7.15, Level 7,
Wisma Central, Jalan Ampang,
50450 Kuala Lumpur, Malaysia

603 - 2166 1068
603 - 2166 2068
[email protected]
[email protected]
www.oag-group.com

Kalau ada experience tapi bukan bidang O&G boleh tak? utk engineer level..

adeh ........ tang nak pegi intibiu la yang malaas nih

pelik tol aku... pesal majority minat sgt nak apply jadi engineer :-?:-?

ramai kengkawan aku mula dr bawah, ended up, dapat post lebih tinggi dr geng2 engineer. Engineer walaupun dah sploh tahun keje, duk kat takuk tu jugak. Carrier ladder tak bagus #:-S

Kalau mula dr bawah, lagi banyak experience dpt, lagi tinggi saham. Orang nak kencing pon payah. Ko pulak boleh kencing orang... haks

Back
Log in Register