Pegawai tadbir negeri

CG Sponsors




ana_dimana

Freshie
Joined
Nov 12, 2019
Messages
1
Reaction score
0
Points
3
Salam semua. Tak lama lg saya bakal menamatkan pengajian sy, jd sy bercadang nk bekerja di Kelantan. Memandangkn semua kakak2 db abang2 sy bekerja di negeri lain, maka besarlah hrapan sy dpt bekerja di Kelantan utk menjaga ibu dn ayah yg semakin tua. Peluang kerja di Kelantan ni kan kurang sikit. Jadi saya nk cuba lah kerjaya PTN. Ada ke sesiapa yg tau sebenarnya apa skop kerja PTN ni dan bagaimana diorg ni naik gred? Kalau PTD, doktor, cikgu kenaikan diorg secara time based kan?
 
Sponsored Post

macellsprvive

Active Member
Joined
Mar 25, 2013
Messages
1,553
Reaction score
287
Points
41
Sorry offtopic.
Saya apply PTN xpernah dapat, katanya x memenuhi kriteria.
Tapi apply PTD dapat sampai intebiu je.
Rejeki enggak ada walau udah 3x intebiu huhuhu
 

imatheonlyone

Legendary Member
Joined
Mar 11, 2009
Messages
13,148
Reaction score
445
Points
141
Ada pulak nak kerja pikir negeri...patut nya pk career...berapa thn ko nak dok kat satu2 tempat keje....bpe tahun nak keje gan orang ...apa field ko nk amik...apa kekuatan ko etc etc
 

redx

Active Member
Platinum Member
Joined
Jul 13, 2007
Messages
1,248
Reaction score
60
Points
40
terus cerita kenaikan gaji tuh..
 

Laici

Super Active Member
Joined
Aug 19, 2014
Messages
5,293
Reaction score
653
Points
111
yakin sembang cam dah pasti dapat jer...kalau dah namanya kerja kerajaan, tambah lagi di kelantan....kalau dapat pun kira beruntung...takyah tanya ler pasal kenaikkan gaji ke apa
 

rasyid.ahmad

Fun Poster
Joined
Feb 15, 2017
Messages
241
Reaction score
74
Points
20
niat utk jaga mak ayah tu bagus
duduk di Kelantan tak perlu pikir jem balik kampung time raya
sekiranya ada cukup kelayakan utk mohon jadi pegawai tadbir negeri, teruskan memohon
semoga ada rezeki tuan kat sana.
 
Sponsored Post
Top
Log in Register