Pas tidak taksub logo bulan

CG Sponsors




serban hitam

Active Member
Joined
Aug 14, 2009
Messages
1,147
Reaction score
147
Points
33
PASIR PUTEH - Kesediaan Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat yang sanggup menggunakan lambang roket sebagai tanda kerjasama erat Pakatan Rakyat (PR) membuktikan keterbukaan Pas.

Ahli Dewan Undangan Negeri Limbongan, Zainuddin Awang Hamat berkata, kesediaan itu jelas menggambarkan bahawa pimpinan Pas tidak taksub kepada lambang bulan.

Menurutnya, hubungan Pas dan parti lain dalam PR semakin baik sehingga Nik Azizi bersedia menggunakan logo DAP.

”Kita lihat bagaimana parti Islam Ikhwanul Muslimin menggunakan lambang parti sosialis untuk bertanding selepas parti itu diharamkan, ia jelas menggambarkan pimpinan Islam tidak taksub kepada lambang.

”Apa yang penting perjuangan menegakkan hukum Islam diteruskan dan penerangan dibuat agar orang bukan Islam memahami apa yang kita perjuangkan,” katanya.

Beliau berkata demikian ketika ditemui pada majlis kesyukuran sempena kepulangannya daripada menunaikan ibadat haji semalam.

Zainuddin berkata, pimpinan UMNO yang berfahaman ‘politik suku agama suku’ tidak faham perjuangan Islam sebenar lalu apa saja yang dilakukan Pas dibantah.

Katanya, ahli Pas dididik untuk berjuang dalam jangka masa panjang kerana ianya dituntut dalam Islam, berbeza dengan pimpinan UMNO yang berjuang untuk tempoh tertentu.

”Mereka berjuang untuk tempoh singkat yang menyebabkan pelbagai salah laku dikesan termasuk kes kehilangan enjin jet,” katanya.

Zainuddin berkata, orang Islam perlu mempelajari sesuatu daripada peristiwa Perjanjian Hudabiyah yang berlaku bulan Zulhijah, tahun ke enam hijrah.

Perjanjian itu katanya, sebagai pengiktirafan daripada kafir Quraisy kepada kerajaan Islam yang dibentuk Rasulullah SAW di Madinah walaupun sebelum itu Rasulullah menerima tentangan.


http://www.sinarharian.com.my/kelantan/content/story6260591.asp
 
Sponsored Post

shane

Legendary Member
Joined
Nov 7, 2007
Messages
13,996
Reaction score
207
Points
133
Kita lihat samada BN taksub dengan lambang dacing (mana org guna dacing dah!!!), atau sanggup menggunakan lambang di bawah demi kera jaang perpaduang
.
.
.
.

,
,
.
.
.
.


:)):)):))
 
Last edited:

kapak

Legendary Member
Joined
May 30, 2008
Messages
19,557
Reaction score
251
Points
131
Kita lihat samada BN taksub dengan lambang dacing (mana org guna dacing dah!!!), atau sanggup menggunakan lambang di bawah demi kera jaang perpaduang
.
.
.
.
.
.
.


:)):)):))
logo camni baru up to date:)paid
 

serban hitam

Active Member
Joined
Aug 14, 2009
Messages
1,147
Reaction score
147
Points
33
Kita lihat samada BN taksub dengan lambang dacing (mana org guna dacing dah!!!), atau sanggup menggunakan lambang di bawah demi kera jaang perpaduang
.
.
.
.

,
,
.
.
.
.


:)):)):))
aduh sedap mata memandang...ni ....ni timbang asyik nak untung je
 

shane

Legendary Member
Joined
Nov 7, 2007
Messages
13,996
Reaction score
207
Points
133
belum uptodate lagi tu..kasi yg digital yg timbang daging kat tesco tu baru gempak....:eek::eek::eek:
tu sebab ko tak perasan ada bulan mengambang kat dacing ijau tu...:)):)):))
 

kapak

Legendary Member
Joined
May 30, 2008
Messages
19,557
Reaction score
251
Points
131
penimbang camni smart jgk.. huhu

 

yinbyungheon

CG Top Poster Club
Joined
Jul 12, 2006
Messages
36,821
Reaction score
856
Points
161


:)) mmg lawak...ni lah penimbang yg anmno guna selama 52 tahun memerintah...mana pernah rugi....:))
 
Sponsored Post
Top
Log in Register