To Sell Original Habbatus Sauda' RM30 FREE Postage Seluruh Malaysia

CG Sponsors




Khai1502

Fun Poster
Joined
Dec 3, 2015
Messages
138
Reaction score
22
Points
15
Assalamualaikum,

Berat 30 gram sepaket.


Khasiat dan Kelebihan Habbatus Sauda':

* Anti Penuaan
* Elak Sembelit Dan Masalah Penghadaman
* Menstabilkan Tekanan Darah
* Kulit dan Tulang Yang Sihat
* Baik Untuk Kesihatan Jantung
* Elakkan Risiko Kanser
* Mengurangkan Tekanan
* Penggalak Susu (Milk booster) Semulajadi
* Mengurangkan Sindrom Pramenstruasi (PMS) Dan Migrain
* Dan berbagai jenis penyakit kronik.:

Habbatus Sauda' merupakan perkataan Arab bagi jintan hitam. Selain itu, ia juga dikenali dengan nama bijan hitam di Malaysia. Ia amat terkenal sebagai salah satu rempah-ratus tertua yang banyak kebaikan kepada kesihatan.

Rempah ini berbentuk butiran biji kecil berwarna hitam. Ia telah digunakan secara meluas oleh masyarakat India, Pakistan, dan Timur Tengah untuk mengubati pelbagai jenis penyakit.

Jenis tanaman ini digelar sebagai tanaman ubat dalam sejarah perkembangan awal agama Islam.

dari Abu Hurairah radhiyallaahu ‘anhu, bahawa beliau mendengar Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wa Sallam bersabda:

فِي الحَبَّةِ السَّوْدَاءِ شِفَاءٌ مِنْ كُلِّ دَاءٍ، إِلَّا السَّامَ» قَالَ ابْنُ شِهَابٍ: وَالسَّامُ المَوْتُ، وَالحَبَّةُ السَّوْدَاءُ: الشُّونِيزُ

“Pada Al-Habbatus Sauda’ itu syifaa’ (penawar) bagi segala penyakit, kecuali As-Saam.”
Ibn Syihab berkata:

“As-Saam adalah Al-Maut (mati), dan Al-Habbatus Sauda’ adalah Asy-Syuuniiz (jintan hitam – black cumin).” (Shahih Al-Bukhari, no. 5688)

Habbatus Sauda' dimakan sebiji sehari, kerana ia amat menghangatkan badan, dan sepaket tu mampu bertahan selama beberapa bulan bagi seorang individu. Dilarang diberikan kepada anak2 kecil bawah 12 tahun kerana ia memang hangat.

Wassalam!
 
Sponsored Post

Rexy

Fun Poster
Joined
Jan 12, 2013
Messages
309
Reaction score
0
Points
10
Up for tuan tanah��
 
Last edited:

matagas

Super Active Member
Joined
Feb 2, 2007
Messages
8,215
Reaction score
30
Points
110
Assalamualaikum,

Berat 30 gram sepaket.


Khasiat dan Kelebihan Habbatus Sauda':

* Anti Penuaan
* Elak Sembelit Dan Masalah Penghadaman
* Menstabilkan Tekanan Darah
* Kulit dan Tulang Yang Sihat
* Baik Untuk Kesihatan Jantung
* Elakkan Risiko Kanser
* Mengurangkan Tekanan
* Penggalak Susu (Milk booster) Semulajadi
* Mengurangkan Sindrom Pramenstruasi (PMS) Dan Migrain
* Dan berbagai jenis penyakit kronik.:

Habbatus Sauda' merupakan perkataan Arab bagi jintan hitam. Selain itu, ia juga dikenali dengan nama bijan hitam di Malaysia. Ia amat terkenal sebagai salah satu rempah-ratus tertua yang banyak kebaikan kepada kesihatan.

Rempah ini berbentuk butiran biji kecil berwarna hitam. Ia telah digunakan secara meluas oleh masyarakat India, Pakistan, dan Timur Tengah untuk mengubati pelbagai jenis penyakit.

Jenis tanaman ini digelar sebagai tanaman ubat dalam sejarah perkembangan awal agama Islam.

dari Abu Hurairah radhiyallaahu ‘anhu, bahawa beliau mendengar Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wa Sallam bersabda:

فِي الحَبَّةِ السَّوْدَاءِ شِفَاءٌ مِنْ كُلِّ دَاءٍ، إِلَّا السَّامَ» قَالَ ابْنُ شِهَابٍ: وَالسَّامُ المَوْتُ، وَالحَبَّةُ السَّوْدَاءُ: الشُّونِيزُ

“Pada Al-Habbatus Sauda’ itu syifaa’ (penawar) bagi segala penyakit, kecuali As-Saam.”
Ibn Syihab berkata:

“As-Saam adalah Al-Maut (mati), dan Al-Habbatus Sauda’ adalah Asy-Syuuniiz (jintan hitam – black cumin).” (Shahih Al-Bukhari, no. 5688)

Habbatus Sauda' dimakan sebiji sehari, kerana ia amat menghangatkan badan, dan sepaket tu mampu bertahan selama beberapa bulan bagi seorang individu. Dilarang diberikan kepada anak2 kecil bawah 12 tahun kerana ia memang hangat.

Wassalam!
kapsul ke boss:):)
gambau 1
 

Khai1502

Fun Poster
Joined
Dec 3, 2015
Messages
138
Reaction score
22
Points
15
kapsul ke boss:):)
gambau 1
paket plastik je, henset boleh tangkap gambar tapi x boleh masuk internet, fb pun x boleh masuk, kene ban oleh mark zuckenberg sokmo, x tau nape, dia bijik2 hitam, bentuk kecik macam bijan, tapi bijan bulat kan? ni bersegi2 sikit, orang panggil kat Malaysia ni jintan hitam atau bijan hitam, kalau cari sendiri lagi murah, saya dapat pun rm 2 sepaket, saje kalau nak jual termasuk postage tu jadi rm 30, sunnah Nabi saw tu, sebar2kan supaya orang Islam kurang sakit n panjang umur, saya bukan nak jual sangat pun, sebab ambik pun dari kedai, cuma nak sebarkan kebaikan, tapi kalau x jumpa bolehlah order :D
 

Khai1502

Fun Poster
Joined
Dec 3, 2015
Messages
138
Reaction score
22
Points
15
ni contoh gambar dapat dari internet, sekarang ni pun kat cyber cafe
.

Rasa dia bila gigit dia rasa macam bijan, tapi berminyak macam herba Arab, warna hitam, kalau bijan lemak2 sedap kan? kalau bijan hitam pulak lemak2 pedas ;)
 

matagas

Super Active Member
Joined
Feb 2, 2007
Messages
8,215
Reaction score
30
Points
110
ni contoh gambar dapat dari internet, sekarang ni pun kat cyber cafe
.

Rasa dia bila gigit dia rasa macam bijan, tapi berminyak macam herba Arab, warna hitam, kalau bijan lemak2 sedap kan? kalau bijan hitam pulak lemak2 pedas ;)
ok..paham:)cgrock:)cgrock
 

Khai1502

Fun Poster
Joined
Dec 3, 2015
Messages
138
Reaction score
22
Points
15
yg penting rasanya bukan sama macam bijan hitam kat supermarket, saya beli kat econsave, rasa bijan yg dibakar, tu bijan hitam dia. Kalau, nak murah n ada kelapangan, cari kat kedai pakistan atau bangladesh, tanya diorang nak bijan hitam atau jintan hitam, rasa lemak2 pedas bejik2 hitam macam bijan tapi shapenya bersegi2, hitam n luar paket tu lagi boleh bau herba, harap membantu.

p/s jangan bagitau kat pakistan tu yg tu habbatus sauda' kalau dapat yg betul, x pasal2 diorang up harga, pakistan pakai habbatus sauda' tu dalam masakan diorang tapi x tahu plak apa namanya dalam bahasa pakistan atau bangla ;)
 
Sponsored Post
Top
Log in Register