Nak Meniage

CG Sponsors




mohdridzuan®

Legendary Member
Platinum Member
Joined
Oct 16, 2008
Messages
11,844
Reaction score
38
Points
130
Salam..
Nak mintak tolong kat cgrian bagi pendapat :)

Aku nak wat busines tepi jalan macam jual2 popiah goreng, jemput2 dan laen2(akan ditambah dari mase kesemase), so ape yang aku kene wat ye? zero ni, xtaw pape pasal bisnes macam ni, tapi tersangat2 berminat nak mencuba sampai bejaya..

Harap kawan2 dapat membantu :D
Thanks :)
 
Sponsored Post

habiburrahman

Super Active Member
Joined
Feb 1, 2009
Messages
7,016
Reaction score
193
Points
78
Salam bro,

Bagus tu. Ko ada ilmu buat kuih tak? Jangan lak sub kat org lain, untung kurang nanti...biar sume kueh tu hasil dari tangan ko..
 

fido1

Banned
Joined
Oct 25, 2009
Messages
7,268
Reaction score
339
Points
81
em...nak senang bro wat je company satu
pastu bro p la kat majlis daerah nak buat lesen meniaga..nanti dia bagi borang..senang je bro..kalo x buat lesen pun xpe gak..tp nanti depa serbu,alamat hbsla barangan bro kena rampas..
 

habiburrahman

Super Active Member
Joined
Feb 1, 2009
Messages
7,016
Reaction score
193
Points
78
em...nak senang bro wat je company satu
pastu bro p la kat majlis daerah nak buat lesen meniaga..nanti dia bagi borang..senang je bro..kalo x buat lesen pun xpe gak..tp nanti depa serbu,alamat hbsla barangan bro kena rampas..
ahaks..idea yg paling bernas dan tepat. Aku SETUJU :)paid
 

tebbaloi

Legendary Member
Joined
Mar 4, 2009
Messages
13,457
Reaction score
444
Points
131
ada pakcik pesara navy kat kawasan kilang aku tu meniaga air tebu dan kuih goreng pisang dan lain² kuih dari kul 11-5ptg.. purata untung sehari rm300 :eek: :eek: memang sedap kuih dia..
 

amazinggold88

CG Top Poster Club
Joined
Nov 1, 2008
Messages
44,759
Reaction score
208
Points
123
aku nk jgk buat mcm nie
tp x dpt lak sbb msh student :(
 

mohdridzuan®

Legendary Member
Platinum Member
Joined
Oct 16, 2008
Messages
11,844
Reaction score
38
Points
130
Salam bro,

Bagus tu. Ko ada ilmu buat kuih tak? Jangan lak sub kat org lain, untung kurang nanti...biar sume kueh tu hasil dari tangan ko..
wasalam...

insyaAllah, nti mntak bantuan kat mymom..hehe
memang nak hasilkan produk sendiri je, dapat jimat kos sket.
 

haudli

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Jul 15, 2009
Messages
47,313
Reaction score
442
Points
136
semoga berjaya pokdin ucapkan kat wan..
 

mohdridzuan®

Legendary Member
Platinum Member
Joined
Oct 16, 2008
Messages
11,844
Reaction score
38
Points
130
em...nak senang bro wat je company satu
pastu bro p la kat majlis daerah nak buat lesen meniaga..nanti dia bagi borang..senang je bro..kalo x buat lesen pun xpe gak..tp nanti depa serbu,alamat hbsla barangan bro kena rampas..
kene register ssm ka?

kene wat lesen penjaja ea?

taw tak prosedur die macam mne? thanks :)
 

mohdridzuan®

Legendary Member
Platinum Member
Joined
Oct 16, 2008
Messages
11,844
Reaction score
38
Points
130
ada pakcik pesara navy kat kawasan kilang aku tu meniaga air tebu dan kuih goreng pisang dan lain² kuih dari kul 11-5ptg.. purata untung sehari rm300 :eek: :eek: memang sedap kuih dia..
wah2....bestnye, mesti laku je kedai die kan. rezeki3... :)
 
Sponsored Post
Top
Log in Register