BTC USD 49,132.5 Gold USD 1,784.16
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Masalah keta bergegar..

qba437

CG Top Poster Club
Messages
32,537
Joined
Oct 20, 2008
Messages
32,537
Reaction score
92
Points
120
800px-proton_saga_re-release_third_facelift_front_serdang.jpg


nih contoh keta yang aku guna...masalahnya..bila start keta..enjin bergegar dengan kuat..bukan stakat enjin jer..cermin keta dengan cermin umah pun bergegar skali..bila bawa 80-100..laju dia macam bawa 60-70 jer..ada kaitan denngan ekzos tak..sebab ekzos aku pun bunyi bising...ekzos standard..tak pernah tukar lagi..
 
Sponsored Post

qba437

CG Top Poster Club
Messages
32,537
Joined
Oct 20, 2008
Messages
32,537
Reaction score
92
Points
120
aku bab kete nih buta skit..baru nak belajar...kalu boleh jangan guna bahasa keta aras tinggi..:D
 

kalau

CG Top Poster Club
Messages
48,563
Paid Membership
Joined
Mar 4, 2008
Messages
48,563
Reaction score
127
Points
123
aku congak2 ada kes ngan timing enjin......

ada yg out of tune.......
 

qba437

CG Top Poster Club
Messages
32,537
Joined
Oct 20, 2008
Messages
32,537
Reaction score
92
Points
120
aku congak2 ada kes ngan timing enjin......

ada yg out of tune.......

timing engine? maksud ko...sebab bila aku off engin pun kadang kala bergegar gak..
 

ameant

Super Active Member
Messages
6,332
Joined
Mar 27, 2007
Messages
6,332
Reaction score
143
Points
73
berdasarkan pengalaman aku.

kalau engine gegar - tgh mounting... takut bush dah koyak.. atau check cable n plug skali.. takut 3 je yg funtion 1 dah kong.

pasal exhaust pon kemungkinan dah ada bocor.. kene check gak piping.. biasanya bocor kat welding antara piping-bullet tgh ..atau piping-muffler.
 

warheadfx

Active Member
Messages
2,274
Joined
Jun 6, 2008
Messages
2,274
Reaction score
278
Points
41
apa masalahnya ekk? kalau bergegar masa bawak, mungkin drive-shalf problem .. mungking jugak tuning ...
 

biomedik

Active+ Member
Messages
4,546
Joined
Sep 24, 2006
Messages
4,546
Reaction score
265
Points
41
timing engine? maksud ko...sebab bila aku off engin pun kadang kala bergegar gak..

kalau masa nak matikan engine tu bergegar dan susah nak mati...tu ertinya timing out la. pi tune la, tukar sekali spark plug tu.

jangan lupa check engine mounting sekali mungkin pecah.
 

qba437

CG Top Poster Club
Messages
32,537
Joined
Oct 20, 2008
Messages
32,537
Reaction score
92
Points
120
apa masalahnya ekk? kalau bergegar masa bawak, mungkin drive-shalf problem .. mungking jugak tuning ...

masa bawa kadang2 je..terutama depan traffic light..tapi paling kuat bila masa start..kalu nak off engine pun gegar gak..abis clip yang ada tercabut..
 

qba437

CG Top Poster Club
Messages
32,537
Joined
Oct 20, 2008
Messages
32,537
Reaction score
92
Points
120
kalau masa nak matikan engine tu bergegar dan susah nak mati...tu ertinya timing out la. pi tune la, tukar sekali spark plug tu.

jangan lupa engine mounting sekali.

oo..ye ker..sebab gini..keta tuh aku jarang guna..guna pi semayang jumaat atau pi pasar jer :D..nak tanya mounting tuh aper?
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register