BTC USD 58,533.6 Gold USD 1,796.90
Time now: Jun 1, 12:00 AM

JPJ lelong kereta??

alkhawarizmi

Active+ Member
Joined
Mar 26, 2009
Messages
3,038
Reaction score
18
Points
25
kenapa jpj nak lelong kereta tidak dibagitau kepada umum? hanya orang tertentu sahaja yang tahu pasal lelongan jpj.
 
Sponsored Post

PaRaNoRMaL

Super Active Member
Paid Membership
Joined
Nov 22, 2007
Messages
7,159
Reaction score
84
Points
75
diorang rebut dulu laaa...barang murah maaa.....:)):))
 

yazaedar

Active+ Member
Joined
Apr 29, 2006
Messages
2,834
Reaction score
4
Points
25
biasa la kot.. Yang baik sambar kat depa dulu laa..
 

zerovirus

CG Super Hardcore Club
Paid Membership
Joined
Jan 25, 2009
Messages
182,199
Reaction score
94
Points
1,020
x aci ni .. bagitau la #:-S#:-S
 

alkhawarizmi

Active+ Member
Joined
Mar 26, 2009
Messages
3,038
Reaction score
18
Points
25
aduii ni masalahnya...pastu duk kata melayu susah nak maju. benda2 mcm ni bagitau bangsa lain
 

alkhawarizmi

Active+ Member
Joined
Mar 26, 2009
Messages
3,038
Reaction score
18
Points
25
tadi baca paper semalam jpj kelantan lelong 141 buah kenderaan. sebelum nak lelong bukannya nk masuk paper pun. hampagas punya jpj
 

Raykie

Super Active Member
Joined
Sep 24, 2010
Messages
6,899
Reaction score
83
Points
70
141 buah ? dah habis dilelong baru nak bagitau baik tak payah. sah2 bangsa C yang kebas habis semua yg ada.
 

Raykie

Super Active Member
Joined
Sep 24, 2010
Messages
6,899
Reaction score
83
Points
70
JPJ Kelantan lelong 141 kenderaan

KOTA BHARU 7 Nov. - Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) negeri sehingga kini telah melelong sebanyak 141 buah kenderaan pelbagai jenis yang disita berikutan pelbagai kesalahan di bawah Akta Kesalahan Pengangkutan Jalan 1987.

Hasil lelongan awam tersebut JPJ telah berjaya mengutip hasil sejumlah RM200,000.

Pemangku Pengarah JPJ negeri, Muhammad Shauqi Othman berkata, pada hari ini sahaja pihaknya telah melelong sebanyak 63 buah kenderaan termasuk motosikal kepada orang ramai.

Beliau berkata, kesemua kenderaan terbabit dilelong selepas pemiliknya gagal menuntut kenderaan masing-masing.

Katanya, sebahagian kenderaan yang dilelong itu ada yang masih boleh didaftarkan dan sebahagiannya pula tidak boleh didaftar kerana terlibat dengan kesalahan pengubahsuaian nombor casis.

"Pelbagai jenis kenderaan termasuk motosikal dilelong melalui lelongan awam yang memberi peluang kepada para pembida untuk mendapatkan kenderaan yang mereka ingini pada harga berpatutan selain boleh mendaftarkan terus kenderaan di sini,'' katanya ketika ditemui selepas majis lelongan awam jabatan itu di sini, hari ini.

Menurut Muhammad Shauqi, dalam siri pertama lelongan awam pada Mac lalu, pihaknya telah melelong 29 buah kenderaan dengan nilai terkumpul sebanyak RM45,000.

Pada lelongan kedua Jun lalu pula katanya, sebanyak 63 buah kenderaan bernilai RN65,000 telah dilelong kepada orang ramai.

"Hari ini adalah siri ketiga dan terakhir lelongan awam untuk tahun ini membabitkan sebanyak 14 buah motosikal yang masih boleh didaftar dan 49 buah kenderaan yang tidak boleh didaftarkan lagi.

"Antara kenderaan itu termasuk lima buah lori, lapan buah motosikal dan 36 buah kereta," katanya.

Beliau berkata, lelongan itu mendapat sambutan menggalakkan apabila seramai 80 orang pembida dari seluruh negara menyertai majlis tersebut.

adoii laa. kalau dapat tahu awal2 dah boleh sambar mana yang berkenan.
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register