Glamor itu haram.

CG Sponsors




JOERODEO

Fun Poster
Joined
Apr 29, 2009
Messages
245
Reaction score
22
Points
15
- makhluk paling manja punya.
- tak paling manja tak boleh, tau.

heyyyy Tuhan.
heyyyy Tuanku.
!pang


~Muhammad farid tuhan matahari bin hamba ALLAH

~tus mantop penghina bacaan tahyatul.
dan ada sorang lagi itu..
yang lain tu i follow punya.
huhuh.

~semua agama menyuruh berbuat kebaikan??
untuk pengikut sendiri sahaja atau untuk semua makhluk?
kes study.

tidak diterima agama selain dari Islam.


~ orang paling kaya duit di dunia.
gaji hasil kerja setiap bulan,,
saya akan panjat menara kL
dan campak layangkan semua duit dari situ.

forex haram.
asb haram.
kerja konsultan dibayar gaji dari hasil keuntungan
pelaburan saham bank haram.

kalau beli rumah dan bayar,, jam jam tu jugak boleh pindah masuk.
kalu tidak. haram.
makan maggi goreng kat kedai juga.


sapa kata makan khinzir tak boleh?
minum arak tak boleh. masuk neraka?

baca ayat nie.
tak puas ati boleh telefon mufti.

saya tak salah .
Mufti Pakistan itu yang salah.
kata saya..

saya hanya mengajar ajer.
sekarang saya bercita cita nak masuk politik pulop.
maklum ler folower supporter lover keramai.an
-----------------------------------------------------------------------------------

Dengan Nama ALLÃH, Maha Pengasih Maha Penyayang.

~http://www.surah.my/39?q=al+quran+panduan+hidup

~Katakanlah (wahai Muhammad): "Syafaat itu semuanya hak kepunyaan ALLÃH;
(Az-Zumar 39:44)


~Maka alangkah eloknya kalau mereka berdoa kepada Kami dengan merendah diri

(serta insaf dan bertaubat) ketika mereka ditimpa azab Kami? Tetapi yang

sebenarnya hati mereka keras (tidak mahu menerima kebenaran), dan syaitan pula

memperelokkan pada (pandangan) mereka apa yang mereka telah lakukan.
(Al-An'aam 6:43)


~Al-Nahl [115] Sesungguhnya ALLÃH hanya mengharamkan kepada kamu memakan

bangkai,

dan darah, dan daging khinzir, dan binatang yang disembelih

tidak kerana ALLÃH

maka sesiapa terpaksa (memakannya kerana darurat)

sedang ia tidak mengingininya
dan tidak melampaui batas (pada kadar benda yang dimakan itu,

maka tidaklah ia berdosa),
sesungguhnya ALLÃH Maha Pengampun,lagi Maha Mengasihani.

~SodaqALLAH Hul Adzeem.
bidaah?
 
Last edited:
Sponsored Post

userun

Super Active Member
Joined
Mar 16, 2009
Messages
6,351
Reaction score
67
Points
70
Apa ni? ayat campur aduk...
 

John Nawi

Super Active Member
Joined
Oct 23, 2012
Messages
5,023
Reaction score
141
Points
83
aku rasa posting ni yg mcm haram
 

dloanman

Legendary Member
Joined
Apr 15, 2012
Messages
16,466
Reaction score
1,110
Points
206
TT bleh kasi penjelasan yg mudah dipaham?

bahaso TT & ilmu TT tinggi sgt bagi kami orang2 awam ni

kasi jelas mcm cito kat budak2 tadika baru kami paham bro

timokaseyyyy
 
  • Like
Reactions: eh?

eh?

Super Active Member
Joined
Dec 7, 2009
Messages
8,638
Reaction score
72
Points
70
nak cerita apa sebenarnya ni?
tulis la elok elok kalau bab agama nie..
karang ada orang salah faham tapi aku tak faham..
 

achok

Legendary Member
Joined
Jul 8, 2008
Messages
14,613
Reaction score
275
Points
141
kalau bukan ketum, gam
 

JOERODEO

Fun Poster
Joined
Apr 29, 2009
Messages
245
Reaction score
22
Points
15
At-Taĥyyâtul-Mubârakâtuş-Şalawâtuţ-Ţayyibâtu LiLLâh,
Assalâmu ‘Âlayka 'Ayyuhan-Nabiyyu WaraĥmatuLLâhi Wabarakâtuh,
Assalâmu ‘Alaynâ Wa ‘Ala ‘IbâdiLLâhiş-Şâliĥin,
'Asy-Hadu 'Allâ 'Ilâha 'IllâLLâh,
Wa 'Asy-Hadu 'Anna Muĥammadar RasuluLLâh,
ALLâhumma Şalli ‘Ala Muĥammad Wa ‘Ala Âli Muĥammad,
Kamâ Şalayta ‘Ala Ibrâhim Wa ‘Ala Âli 'Ibrâhim,
Wa Bârik ‘Ala Muĥammad Wa ‘Ala Âli Muĥammad,
Kamâ Bârakta ‘Ala 'Ibrâhim Wa ‘Ala Âli 'Ibrâhim,
Fil-‘Âlamin 'Innaka Ĥamidum-Majid,


✐ Segala kehormatan, keberkahan, shalawat, dan kebaikan adalah milik ALLÃH.
✐ Semoga keselamatan bersama dikau wahai Nabi, dan juga rahmat ALLÃH dan

barakahNya.
✐ Semoga keselamatan menyertai kami dan sekalian hamba-hamba ALLÃH yang

soleh.
✐ aku bersumpah/bersaksi bahawa tiada tuhan (atau sembahan) selain Allaâh.
✐ Dan aku bersumpah/bersaksi bahawa Muhammad pesuruh ALLÃH.
✐ Ya ALLÃH ,berikanlah selawat kepada Muhammad dan kepada keluarga

Muhammad.
✐ Sebagaimana Dikau memberikan selawat kepada Ibrohim dan kepada keluarga

Ibrohim.
✐ Dan Dikau berikanlah keberkatan kepada Muhammad dan kepada keluarga

Muhammad.
✐ Sebagaimana Dikau memberikan keberkatan kepada Ibrohim dan kepada keluarga

Ibrohim.
✐ Sesungguhnya Dikau Maha Terpuji lagi Maha Tinggi.
 
Sponsored Post
Top
Log in Register