Glamor itu haram.

CG Sponsors




JOERODEO

Fun Poster
Joined
Apr 29, 2009
Messages
246
Reaction score
22
Points
15
- makhluk paling manja punya.
- tak paling manja tak boleh, tau.

heyyyy Tuhan.
heyyyy Tuanku.
!pang


~Muhammad farid tuhan matahari bin hamba ALLAH

~tus mantop penghina bacaan tahyatul.
dan ada sorang lagi itu..
yang lain tu i follow punya.
huhuh.

~semua agama menyuruh berbuat kebaikan??
untuk pengikut sendiri sahaja atau untuk semua makhluk?
kes study.

tidak diterima agama selain dari Islam.


~ orang paling kaya duit di dunia.
gaji hasil kerja setiap bulan,,
saya akan panjat menara kL
dan campak layangkan semua duit dari situ.

forex haram.
asb haram.
kerja konsultan dibayar gaji dari hasil keuntungan
pelaburan saham bank haram.

kalau beli rumah dan bayar,, jam jam tu jugak boleh pindah masuk.
kalu tidak. haram.
makan maggi goreng kat kedai juga.


sapa kata makan khinzir tak boleh?
minum arak tak boleh. masuk neraka?

baca ayat nie.
tak puas ati boleh telefon mufti.

saya tak salah .
Mufti Pakistan itu yang salah.
kata saya..

saya hanya mengajar ajer.
sekarang saya bercita cita nak masuk politik pulop.
maklum ler folower supporter lover keramai.an
-----------------------------------------------------------------------------------

Dengan Nama ALLÃH, Maha Pengasih Maha Penyayang.

~http://www.surah.my/39?q=al+quran+panduan+hidup

~Katakanlah (wahai Muhammad): "Syafaat itu semuanya hak kepunyaan ALLÃH;
(Az-Zumar 39:44)


~Maka alangkah eloknya kalau mereka berdoa kepada Kami dengan merendah diri

(serta insaf dan bertaubat) ketika mereka ditimpa azab Kami? Tetapi yang

sebenarnya hati mereka keras (tidak mahu menerima kebenaran), dan syaitan pula

memperelokkan pada (pandangan) mereka apa yang mereka telah lakukan.
(Al-An'aam 6:43)


~Al-Nahl [115] Sesungguhnya ALLÃH hanya mengharamkan kepada kamu memakan

bangkai,

dan darah, dan daging khinzir, dan binatang yang disembelih

tidak kerana ALLÃH

maka sesiapa terpaksa (memakannya kerana darurat)

sedang ia tidak mengingininya
dan tidak melampaui batas (pada kadar benda yang dimakan itu,

maka tidaklah ia berdosa),
sesungguhnya ALLÃH Maha Pengampun,lagi Maha Mengasihani.

~SodaqALLAH Hul Adzeem.
bidaah?
 
Last edited:
Sponsored Post

userun

Super Active Member
Joined
Mar 16, 2009
Messages
6,352
Reaction score
67
Points
70
Apa ni? ayat campur aduk...
 

John Nawi

Super Active Member
Joined
Oct 23, 2012
Messages
5,062
Reaction score
145
Points
83
aku rasa posting ni yg mcm haram
 

dloanman

Legendary Member
Joined
Apr 15, 2012
Messages
17,854
Reaction score
1,378
Points
206
TT bleh kasi penjelasan yg mudah dipaham?

bahaso TT & ilmu TT tinggi sgt bagi kami orang2 awam ni

kasi jelas mcm cito kat budak2 tadika baru kami paham bro

timokaseyyyy
 
  • Like
Reactions: eh?

eh?

Super Active Member
Joined
Dec 7, 2009
Messages
8,643
Reaction score
72
Points
70
nak cerita apa sebenarnya ni?
tulis la elok elok kalau bab agama nie..
karang ada orang salah faham tapi aku tak faham..
 

achok

Legendary Member
Joined
Jul 8, 2008
Messages
14,645
Reaction score
286
Points
141
kalau bukan ketum, gam
 

JOERODEO

Fun Poster
Joined
Apr 29, 2009
Messages
246
Reaction score
22
Points
15
At-Taĥyyâtul-Mubârakâtuş-Şalawâtuţ-Ţayyibâtu LiLLâh,
Assalâmu ‘Âlayka 'Ayyuhan-Nabiyyu WaraĥmatuLLâhi Wabarakâtuh,
Assalâmu ‘Alaynâ Wa ‘Ala ‘IbâdiLLâhiş-Şâliĥin,
'Asy-Hadu 'Allâ 'Ilâha 'IllâLLâh,
Wa 'Asy-Hadu 'Anna Muĥammadar RasuluLLâh,
ALLâhumma Şalli ‘Ala Muĥammad Wa ‘Ala Âli Muĥammad,
Kamâ Şalayta ‘Ala Ibrâhim Wa ‘Ala Âli 'Ibrâhim,
Wa Bârik ‘Ala Muĥammad Wa ‘Ala Âli Muĥammad,
Kamâ Bârakta ‘Ala 'Ibrâhim Wa ‘Ala Âli 'Ibrâhim,
Fil-‘Âlamin 'Innaka Ĥamidum-Majid,


✐ Segala kehormatan, keberkahan, shalawat, dan kebaikan adalah milik ALLÃH.
✐ Semoga keselamatan bersama dikau wahai Nabi, dan juga rahmat ALLÃH dan

barakahNya.
✐ Semoga keselamatan menyertai kami dan sekalian hamba-hamba ALLÃH yang

soleh.
✐ aku bersumpah/bersaksi bahawa tiada tuhan (atau sembahan) selain Allaâh.
✐ Dan aku bersumpah/bersaksi bahawa Muhammad pesuruh ALLÃH.
✐ Ya ALLÃH ,berikanlah selawat kepada Muhammad dan kepada keluarga

Muhammad.
✐ Sebagaimana Dikau memberikan selawat kepada Ibrohim dan kepada keluarga

Ibrohim.
✐ Dan Dikau berikanlah keberkatan kepada Muhammad dan kepada keluarga

Muhammad.
✐ Sebagaimana Dikau memberikan keberkatan kepada Ibrohim dan kepada keluarga

Ibrohim.
✐ Sesungguhnya Dikau Maha Terpuji lagi Maha Tinggi.
 

JOERODEO

Fun Poster
Joined
Apr 29, 2009
Messages
246
Reaction score
22
Points
15
- ketua cuci tangan..

Orang-orang yang sombong takbur itu menjawab kepada orang-orang yang tertindas: Kamikah

yang telah menghalang kamu daripada menerima hidayah petunjuk sesudah ia datang kepada

kamu? (Bukan kami yang menghalang) bahkan kamulah yang menyebabkan diri sendiri menjadi

orang-orang yang berdosa".
(Saba' 34:32)


Orang-orang yang sombong takbur itu menjawab kepada orang-orang yang tertindas: Kamikah

yang telah menghalang kamu daripada menerima hidayah petunjuk sesudah ia datang kepada

kamu? (Bukan kami yang menghalang) bahkan kamulah yang menyebabkan diri sendiri menjadi

orang-orang yang berdosa".
(Saba' 34:32)

Dan (ingatkanlah) perihal hari orang-orang yang zalim menggigit kedua-dua tangannya (marahkan

dirinya sendiri) sambil berkata: "Alangkah baiknya kalau daku (di dunia dahulu) mengambil jalan

yang benar bersama-sama Rosul?
(Al-Furqaan 25:27) |


Dan mereka berkata lagi: "Wahai Tuhan kami, sesungguhnya kami telah mematuhi kehendak

ketua-ketua dan orang-orang besar kami, lalu mereka menyesatkan kami dari jalan yang benar.
(Al-Ahzaab 33:67)


"Wahai Tuhan kami, berilah mereka azab sengsara dua kali ganda, dan laknatkanlah mereka

dengan laknat yang sebesar-besarnya!"
(Al-Ahzaab 33:68)


Dan (ingatkanlah perkara yang berlaku) semasa orang-orang yang kafir dan yang menderhaka

berbantah-bantahan dalam neraka, iaitu orang-orang yang lemah (yang menjadi pengikut) berkata

kepada pemimpin-pemimpinnya yang sombong takbur: "Sesungguhnya kami telah menjadi

pengikut-pengikut kamu, maka dapatkah kamu menolak dari kami sebahagian daripada azab neraka

ini?"
(Ghaafir 40:47)

Orang-orang yang sombong angkuh itu menjawab: "Sebenarnya kita semua menderita bersama-

sama dalam neraka (tidak ada jalan untuk kita melepaskan diri), kerana sesungguhnya ALLÃH telah

menetapkan hukumanNya di antara sekalian hambaNya "
(Ghaafir 40:48


Dan orang-orang yang kafir berkata: kami tidak akan beriman sama sekali kepada Al-Quran ini dan

tidak juga kepada Kitab-kitab agama yang terdahulu daripadanya". Dan (sungguh ngeri) kalau dikau

melihat ketika orang-orang yang zalim itu dibawa berdiri di hadapan Tuhan mereka (untuk dihisab),

masing-masing tuduh menuduh antara satu dengan yang lain. Orang-orang yang tertindas berkata

kepada orang-orang yang sombong takbur (yang menjadi ketuanya): "Kalaulah tidak kerana kamu

(menindas dan memperdayakan kami), tentulah kami sudah menjadi orang yang beriman".
(Saba' 34:31)

Orang-orang yang sombong takbur itu menjawab kepada orang-orang yang tertindas: Kamikah

yang telah menghalang kamu daripada menerima hidayah petunjuk sesudah ia datang kepada

kamu? (Bukan kami yang menghalang) bahkan kamulah yang menyebabkan diri sendiri menjadi

orang-orang yang berdosa".
(Saba' 34:32)
 
Sponsored Post
Top
Log in Register