Cara Membuat Cucur Udang Guna Mee Segera

Recommended Brokers


chulax12

Super Active Member
Platinum Member
Joined
Jun 17, 2012
Messages
5,401
Reaction score
635
Points
151
Bagi penggemar cucur udang, ini salah satu resepi cucur udang menggunakan mee segera.

First dh tentulah kena ada maggi kan..yg nie mmg wajib ada kalau xde mmg kena bgi ada jgk..p kedai beli kaih huhu

Saya guna 2 bungkus maggi perisa ayam..nie utk yg nk buat mkn sikit2 jer klau agak2 nak mkn beramai2 gandakanlah jumlah dia ye..

cara membuat cucur udang guna mee segera


Mcm biasa..celurkan dlu maggi tadi..kemudian toskan..dh siap letak tepi dlu..jom tngk bahan lain plk k

cara membuat cucur udang guna mee segera


Ini antara bahan2 yg lain..sama jgk mcm kita nk buat cucur udang biasa jerr..utk saya bahan ni jer yg ada kt umah..so guna yg ni jelah

Ada udang..daun kucai..daun sup..bawang besar ..taugeh dan juga cili merah..potong lah ikut suka mcm mna pun jnji potong

Mcm hampa klau nk guna bahan mcm saya jgk pun bleh tpi klau ada nak tmbah ape2 lgi terpulang lah..

cara membuat cucur udang guna mee segera


Ok dh siap potong bahan2 tdi..kita biarkan tepi dulu..
Dalam bekas lain masukkan tepung gandum..saya guna 2 cawan saja klau nk byk gandakan saja..cara bancuh sama ja..bancuh mcm kita nk buat cucur yg selalu kita buat tu hokey

cara membuat cucur udang guna mee segera


Dah siap bancuh tepung tdi..bleh la masukkan bahan2 yg telah siap kita potong awal2 tadi tu..

cara membuat cucur udang guna mee segera

Gaul rata sampai sebati mcm ni hokey..

cara membuat cucur udang guna mee segera


Ha masa yg ditunggu2..dh siap gaul semua bahan barulah kita masukkan maggi yg telah siap dicelur tdi..mcm dlm gmbr tu ye..

cara membuat cucur udang guna mee segera


Dah siap gaul maggi bersama tepung dan bahan2 lain tu masukkan pulak serbuk perencah ayam maggi tu..ini lah yg buatkan cucur kita rasa sedap sikit..lain dari yg lain saya masukkan 2 bungkus terus..kalau rasa kurang ape2 bleh la nak tambahkan garam ataupun aji sikit..semua ni terpulang pada hampa nahh..klau saya 2 bungkus serbuk perencah ni dh cukup takyah nk tambah2 rasa dah..

cara membuat cucur udang guna mee segera


Gaul lah lagi sampai sebati..mesra semua bahan..
Sampai jadi mcm nie ..lepas ni bleh la goreng..

Huishh x sabarnya..haha

cara membuat cucur udang guna mee segera


** Oh ya ada 1 tips yg saya nak kongsi dgn semua..mgkin ada yg dh tahu dan mgkin jgk yg xtahu kan huhu

Mak saya cakap kalau sebelum nak goreng tu..ambil sesudu minyak dalam kuali yg kita tgh panaskan utk menggoreng cucur nie..dia akan buatkan cucur kita jadi lebih garing dan sdap..Minyak yg telah panas tau..

Tngk mcm dlm gmbr tu ye..

cara membuat cucur udang guna mee segera


Ni rupa dia..masa kita tuang dari sudu tu dia akan bunyi mcm masak sikit..sbb minyak panas kan..gaulkan semula bgi sebati..

cara membuat cucur udang guna mee segera


Minyak pun dh panas..goreng la mcm biasa..bentuk terpulang lah..nak kecik ker nk besar ker tebal ker nipis ker ikut hampa la..

Haipp jgn tngk dkt kuali tu ekk..kuali ni legend tau..warisi 3 keturunan nie huhu

cara membuat cucur udang guna mee segera


Goreng2 lgi..kalau nak garing pun bleh kalau suka yg sedang2 saja pun bleh..ikut citarasa tekak sndri..

Kalau saya ofkos suka yg garing..

cara membuat cucur udang guna mee segera


Taraaaaa..siap dh cucur udang maggi saya..
Boleh la dihidangkan dgn sos cili dan jgk mayonis..

Hampa nk mkn dgn ape pun terpulang lah..boleh jer kan

cara membuat cucur udang guna mee segera


Nyum..nyum.. Mmg sedap..Garing sangat ..

Senang jer kan nak buat..bleh makan santai2 brsama family.

cara membuat cucur udang guna mee segera
 
Sponsored Post

dloanman

Legendary Member
Joined
Apr 15, 2012
Messages
15,766
Reaction score
1,020
Points
196
ooohhhhhhhhhhhhhhhhh laparrrrrrrrrrrrr.... baru bukak laptop nk buek kojo dh nmpk bondo ni

den kno rekmen bini buek mkn ptg ni ekekekeke
 

syamsoulcc

Super Active Member
Joined
Apr 30, 2014
Messages
9,015
Reaction score
1,907
Points
141
wow.....walaupun aku tak suka memasak...tapi rasa mcm nk kena try ni...haha
 

amirbsp

Active Member
Joined
Sep 25, 2013
Messages
1,297
Reaction score
25
Points
30
bole cuba... lagi byk bhn lagi best,.. x gitu..... kredit to owner share the good things
 
Sponsored Post
Top
Log in Register