BTC USD 37,744.7 Gold USD 1,772.87
Time now: Jun 1, 12:00 AM

apa maksud mimpi ini...

underscore

Legendary Member
Joined
Sep 20, 2008
Messages
11,612
Reaction score
4,276
Points
196
semalam saya ada bermimpi yang agak pelik.. harap sesiapa yang arif tolong tafsirkan:)

1. Di dalam sebuah masjid, saya melihat ada seseorang berbaju hitam yg sedang memasang sesuatu mungkin spt bom..

Saya ingin berkata sesuatu.. tetapi lelaki hitam tadi menjegilkan matanya..ingin mengangkat tangan tetapi terasa seperti telah digam.

2. Saya toleh kekiri dan melihat.. seseorang hamba Allah berpakaian putih.. dan hendak menolak pintu cermin utk masuk ke dlm masjid.

3. Saya tahu kalau dia tolak pintu tadi.. bom itu akan meletup.
Jadinya saya lebih dahulu.. saya berlari ke pintu belakang masjid

4. Setelah saya menjejakkan kaki tepat pada... bendul pintu belakang masjid.. hamba Allah tadi tercampak 10 meter dihadapan saya

5. Saya pun keluar dari masjid.... dan terlihat ramai manusia semuanya berpakaian putih berkumpul di luar masjid.

6. Saya toleh ke belakang... dan terlihat masjid tadi sudah ditelan.. bumi..yg boleh dilihat lagi..kubahnya yang bewarna koko.

7. Tiba-tiba terdengar dentuman.. yg kuat spt letupan bom.. dari arah masjid tadi sebanyak 3 kali.

pastu tersedar dari tidur.. :eek:
 
Sponsored Post

fikirmanz

Fun Poster
Joined
Jul 9, 2009
Messages
888
Reaction score
3
Points
15
hmmm..kne tnye ustaz or org yg btl2 tau sal tafsir mimpi ni.xleh sebarangan org leh tafsir mimpi.ditakuti bnda yg di tafsir jadi kenyataan.
 

had_stylez

Active+ Member
Joined
Oct 11, 2010
Messages
3,325
Reaction score
2
Points
25
wow...susah nk tafsirkn nie.... :-?:-?:-?
 

kaYaIlmu

Super Active Member
Joined
Mar 11, 2010
Messages
7,918
Reaction score
29
Points
70
mendalam maksud mimpi bro nie ...better la tanye ustaz di kawasan berhampiran ...

lau ustaz dalam CG nie ade pun ,apa salahnya tafsirkan...tp ingat ,kot2 ade yg menyamar jadi ustaz ... :D :D

berhati2 sebelum mempercayainya ...
 

haniefmunchkien

Active Member
Joined
Feb 27, 2010
Messages
2,190
Reaction score
442
Points
51
rasanya cuma sekadar mimpi... mainan tidur atau mainan syaitan... xde bwk maksud apa2... sbb biasanya kalau mimpi yg ada mesej x secomplicated tu... prjalanan mimpi tu mungkin panjang, tp part mesej tu je yg kita ingat... pastu biasanya mimpi tu jd pada 1/3 atau 2/3 malam... nak kuatkan lg mimpi tu dia akan brulang2.. wallaua'lam.. :)
 

BasicCX

Super Active Member
Joined
Sep 8, 2008
Messages
6,223
Reaction score
172
Points
73
Tafsir mimpi ni orang yang baik2 akan kembali kesisi Allah maka benarlah janji Allah hari kiamat pasti berlaku dimana orang yang beriman akan kembali kepadaNya.
 

moxmeng

Active+ Member
Joined
Jul 23, 2010
Messages
2,976
Reaction score
8
Points
25
slm TT
nk tmpang thread..

ari2 dlm 2,3mggu lpas
sye slalu je mimpi psl yakjuk makjuk....
detail 2 da xigt sgt
lam byk kali mimpi bnde ni...wlaupn jln cter die blainan

pada mulanye saya bmimpi ad org bsikkn kat saye yg kiamat dah dekat
pas 2,3 ari mmpi psl yaakjuk plak
dlam 2,3kli kot

seingat sye ad 1mmpi ni
mmg detail sye nmpak mcm mne yakjuk makjuk ni kuar dr bumi
siap ad organisasi yg rncang bnde ni

mtak yg mne arif psl bnde ni tlong uraikn mmpi ni...


tq TT
 

moxmeng

Active+ Member
Joined
Jul 23, 2010
Messages
2,976
Reaction score
8
Points
25
slm TT
nk tmpang thread..

ari2 dlm 2,3mggu lpas
sye slalu je mimpi psl yakjuk makjuk....
detail 2 da xigt sgt
lam byk kali mimpi bnde ni...wlaupn jln cter die blainan

pada mulanye saya bmimpi ad org bsikkn kat saye yg kiamat dah dekat
pas 2,3 ari mmpi psl yaakjuk plak
dlam 2,3kli kot

seingat sye ad 1mmpi ni
mmg detail sye nmpak mcm mne yakjuk makjuk ni kuar dr bumi
siap ad organisasi yg rncang bnde ni

mtak yg mne arif psl bnde ni tlong uraikn mmpi ni...


tq TT
 

underscore

Legendary Member
Joined
Sep 20, 2008
Messages
11,612
Reaction score
4,276
Points
196
hmmm..kne tnye ustaz or org yg btl2 tau sal tafsir mimpi ni.xleh sebarangan org leh tafsir mimpi.ditakuti bnda yg di tafsir jadi kenyataan.

kenapa perlu takut... bukan ke.. mimpi adalah kenyataan kita atau perjalanan roh :)
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register