Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Religious Talk

Recommended Brokers

Forex Chart
Crypto Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #1  
Old 06-03-2018, 07:55 AM
dausbiz dausbiz is offline
CG Top Poster Club

dausbiz's Avatar
 
Trader Rating: (2)
Join Date: Apr 2015
Location: Rahsiafirdaus.com
Posts: 44,658
Thanks (Received): 2
Likes (Received): 1157
Blog Entries: 1
Active Level
My Mood:
Exclamation Pi Mekah balik Haji Balik Umrah perangai lagi jahat pada Setan ...Kenapa yer

Assalamualikum

Maaf kalau apa yang saya nak kupas nie

isu sensitif umat islam

lagi lagi pada yang dah menunaikan haji atau umrah

Apa yang saya nak bincang kat sini

Kenapa yang pergi Haji pergi umrah

perangai lagi jahat pada setan nirrojim

Tak ada belas kasihan lagi jahat lagi kejam

Saya ada kenal satu Hajah jawatan besar kerja kerajaan

Salah guna kuasa buang pekerja maki hina pekerja

Juga yang ada kakak

Buang keluarga megah dengan kekayaan

Tak ada belas kasihan

Malah jadi riak sombong

sebab dah sampai Mekah

Sebab dah pergi umrah dah naik haji

Bukan nak kondem ka apa

tapi kenapa bende nie leh terjadi

Sepatutnya pi Umrah pi Haji

tak jadi perangai jahat

nie lagi jahat pada Setan

apa cer

leh kupas tak
__________________


PERCUMA RAHSIA Malam JUMAAT SUAMI ISTERI
di Rahsiafirdaus.com

Call/whatsapp/telegram 016-4650338
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #2  
Old 06-03-2018, 11:13 AM
Sniper Sniper is offline
Super Moderator

Sniper's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Feb 2006
Posts: 5,308
Thanks (Received): 9
Likes (Received): 0
Active Level
Default

k thread dh approve

up thread ni
Reply With Quote
  #3  
Old 06-03-2018, 11:15 AM
ameant ameant is online now
Super Active

ameant's Avatar
 
Trader Rating: (11)
Join Date: Mar 2007
Posts: 6,295
Thanks (Received): 28
Likes (Received): 108
Active Level
My Mood:
Default

sebab tu ada 2 `kategori` haji/umrah

1 melancong
2 haji yg mabrur
__________________
ynwa.......
Reply With Quote
  #4  
Old 06-03-2018, 11:17 AM
k3ryck k3ryck is offline
Active Plus

 
Trader Rating: (9)
Join Date: Dec 2009
Posts: 3,181
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 58
Active Level
My Mood:
Default

bergantung kepada niat & tekad diri. selebihnya urusan dia dgn Allah.
Reply With Quote
  #5  
Old 06-03-2018, 11:17 AM
mr.dede mr.dede is offline
Legendary Member

mr.dede's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Dec 2010
Posts: 11,179
Thanks (Received): 121
Likes (Received): 53
Active Level
My Mood:
Default

hajah jawatan besar buang pekerja dlm kerajaan?
cuba huraikan yg ni daus.
Reply With Quote
Likes redx, jackstan liked this post
  #6  
Old 06-03-2018, 11:17 AM
mr. Ceo mr. Ceo is offline
Regular

mr. Ceo's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Feb 2018
Location: Selangor
Posts: 168
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 6
Active Level
Default

mungkin dia sendir tak faham kenapa dia pergi haji atau umrah
Reply With Quote
  #7  
Old 06-03-2018, 11:18 AM
DDos DDos is offline
Legendary Member

 
Trader Rating: (17)
Join Date: Nov 2007
Posts: 14,013
Thanks (Received): 300
Likes (Received): 370
Blog Entries: 4
Active Level
My Mood:
Default

dua perkara berbeza, pergi haji/umra dan perangai. sama juga solat pun masih ada yg buat jahat walaupun solat

hidayah itu milik allah secara mutlak, kita anya berusaha sehabis mungkin, lepas tu tawakkal kepada yg Esa
Reply With Quote
Likes xantiang liked this post
  #8  
Old 06-03-2018, 11:20 AM
mix&match mix&match is offline
Active Plus

mix&match's Avatar
 
Trader Rating: (20)
Join Date: May 2011
Posts: 2,939
Thanks (Received): 4
Likes (Received): 16
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by DDos View Post
dua perkara berbeza, pergi haji/umra dan perangai. sama juga solat pun masih ada yg buat jahat walaupun solat

hidayah itu milik allah secara mutlak, kita anya berusaha sehabis mungkin, lepas tu tawakkal kepada yg Esa
betul...kita semua bukan maksum.........
__________________
BANANA REPUBLIC Vintage Straight" Dark Blue @ Free Postage

Timberland Fit Straigt Jeans"BIG Size Available @ Free Postage
Reply With Quote
Likes DDos liked this post
  #9  
Old 06-03-2018, 11:21 AM
syamsoulcc syamsoulcc is offline
Super Active

syamsoulcc's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Apr 2014
Posts: 6,830
Thanks (Received): 20
Likes (Received): 1286
Active Level
My Mood:
Default

tak semua pergi haji jahat...

ramai je yang baik....


yang jahat tu, mungkin ada yang tak kena dalam ibadah diorang kot...
atau tak kena ddgn fahaman diorang...
atau tak kena dgn hati diorang tu...
atau mungkin niat diorang pi haji tu dah SALAH..
niat salah,,, pi semata-mata nak cakap kat orang yg dia dah pi haji..
atau terpaksa (tak ikhlas pi haji)...

By the way, haji tu wajib utk org yg mampu... So Tak hairan la kalau Ada yg mcm TERpaksa pergi ... skurang kurangnya dia dah pi Kira ok la...Kita doa je moga dia berubah ke arah kebaikan....

wallahualam



Tp apa yg Dauz ckp tu Ada betul jgk....spatutnya bila balik dari haji, kena belajar something la dari Sana... Spatutnya akan jadi lebih insaf, lebih baik..
__________________
"Dan janganlah kamu berpecah belah atau bercakaran antara satu sama lain, kelak kamu akan lemah dan hancur dan dengan itu hilanglah kekuatan atau kekuasaan kamu"
"Dan jangan kamu memanggil dengan panggilan yang buruk antara sesama kamu yang seagama seIslamnya, seperti panggilan ya fasiq, ya kafir, Firaun, Haman atau sbgnya"

Last edited by syamsoulcc; 06-03-2018 at 11:32 AM..
Reply With Quote
  #10  
Old 06-03-2018, 11:24 AM
ketabaru ketabaru is offline
Active Plus

ketabaru's Avatar
 
Trader Rating: (5)
Join Date: Feb 2008
Posts: 2,905
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 1
Active Level
Default

mungkin juga ego sesetengah jemaah yg bangga dpt pegi Mekah...

mungkin juga bangga buat seseorang jd lupa asal usul..

wallahualam
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump