Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Seram, Misteri, Hantu, Ngeri, Pelik

Recommended Brokers

Forex Chart
Crypto Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #1  
Old 23-03-2013, 09:01 PM
Mail Aziz Mail Aziz is offline
Active Plus

Mail Aziz's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Dec 2012
Posts: 2,689
Thanks (Received): 1122
Likes (Received): 1
Active Level
My Mood:
Cool Lelaki Misteri Dan Cerita Disebalik Tragedi Kereta Terbang Di Mersing


Lokasi kemalangan ini katanya di Felda Nitar, Mersing, Johor.

Yang pelik tu, macam manalah kereta Vios tu boleh ‘terbang’ sampai macam tu sekali?

Mungkin kakak baju kurung warna hijau tu boleh cerita hehehehe

Atau mungkinkah anda ada maklumat yang nak dikongsikan mengenai kemalangan ini?

Apalagi, jomlah kongsi!

Ok..Disini akak kongsikan cerita pasal jalan maut ni...
bukan citer pasal keter ni...ni citer pasal jalan tempat kejadian ni..


Akak mmg tinggal di Mersing,suami akak seorang guru...
Masa tu..suami akak baru ditukarkan ke SK Felda Nitar 1,Mersing..
Baru je..lebih kurang setahun yang lepas...

suami akak kesekolah selalunya naik motor jer..sbb??
Katanya bila naik keter..time tghari waktu balik skolah..mmg dia selalu ngantuk..
jadi bila naik motor...kurang sket ngantuknya..
maklum je..bila tghari buta...jalannya mmg sunyi sepi..kiri kanan dipenuhi dgn hutan kelapa sawit...
Kenderaan pun jarang2 sekali yang lalu lalang

Jalan ni..selalu sangat berlakunya eksiden yang menyebabkan kemalangan maut...
Jadi nak tanya siapa?..sbb yang terlibat selalunya maut ditempat kejadian..

Ok..pendekan citer..
Baru beberapa minggu suami akak berulang alik dari rumah ke Felda Nitar...
tak de la lama mana sangat pun
selalunya dalam 40 min sampailah...

Pada hari kejadian tu..
suami akak berada dalam opis..
macam biasa pasu bunga kecil mmg sentiasa berada diatas meja..,
masa tu dah tiba waktu balik makan,suami akak menoleh sekejap kebelakang...mencari sesuatu di laci meja..

Bila dia menoleh kembali ke meja asal..baru dia perasan...pasu atas meja dia tiba2 tak de...
jangan kan dia,akak pun rasa pelik..
sbb 2,3 kali pasu kecil tu berubah tempat
lagi la pelik..

sedangkan semua staff dah balik
tiba2 dia terpandang pasu tu terletak atas almari buku..pelik..
besoknya pasu tu berubah lagi kedudukannya

Pearsaan dia pun dah lain macam jer..
seram sejuk..

1.30 petang:

Hujan gerimis...hari panas..
Jalanraya lengang..sunyi sepi..
sebuah kenderaan pun tak de..
Hati terasa tak sedap...namun..diredahnya juga perjalanan pulang dgn menaiki motorsikal.


Jalan Nitar-Mersing
Sampai ditempat keter vios tu terbang...tetiba...ada sebuah motosikal scrambler mengekori rapat dibelakangnya..

Siapa??Rapat sungguh ..

sayangnya lelaki yang menunggangnya memakai helmet bertutup,bersarung tangan dan berjaket..Wajahnya langsung tak nampak..
Lelaki itu mengekori rapat..makin rapat dan rapat..
namun memotong motorsikal yang dinaiki suami akak tidak sekali-kali
Yang lebih pelik..
enjin motorsikal dari lelaki misteri itu langsung tidak kedengaran..

Seketika..Suami akak..menoleh ..namun...sunyi sepi..
Kelibat seorang manusia pun tak de..hanya pokok sawit dikiri kanan jalan...


Besoknnya kejadian yang sama berulang,juga ditempat yang sama...

hari ke 3:

ditempat sama...suami akak melihat kelibat seorang lelaki bertenggek di batu tanda tepi jalan..merenung tajam memandangnya...lama dia merenung tanpa berkelip

Motorsikal diberhentikan..suami akak menoleh kebelakang,namun..kelibat seorang manusia pun tak kelihatan...hanya hutan dikiri kanan jalan...
sunyi..dan suram suasana jalan ketika itu

Jadi siapa??
Kenapa lelaki itu mengekori dgn rapat sekali...macam nak ajak berlumba lagaknya...
namun sekelip mata saja lelaki itu tiba-tiba ghaib??

Disitu juga tempatnya kawan akak meninggal krn kereta yang dipandunya terbabas...adakah penyebabnya lelaki misteri itu juga?
atau ianya suatu kebetulan??

Wallahuallam...
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #2  
Old 23-03-2013, 09:12 PM
jade83 jade83 is offline
Active Member

jade83's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,676
Thanks (Received): 175
Likes (Received): 1
Active Level
My Mood:
Default

wahh..misteri2
Reply With Quote
  #3  
Old 23-03-2013, 09:17 PM
Toshinoda Toshinoda is offline
Super Active

 
Trader Rating: (8)
Join Date: Apr 2010
Posts: 5,967
Thanks (Received): 23
Likes (Received): 14
Active Level
My Mood:
Default

roy? kujejak... jln yg berliku
Reply With Quote
  #4  
Old 23-03-2013, 09:17 PM
markbomoh123 markbomoh123 is offline
Active Member

markbomoh123's Avatar
 
Trader Rating: (2)
Join Date: Jun 2008
Posts: 1,262
Thanks (Received): 14
Likes (Received): 1
Active Level
Default

Tempat dah kotor...kena melalui pembersihan.

Lain kali bawa kete plak...ada ikut ke tak ?
Reply With Quote
  #5  
Old 23-03-2013, 09:18 PM
Ran Ran is offline
Active Plus

 
Trader Rating: (8)
Join Date: Oct 2007
Posts: 4,951
Thanks (Received): 19
Likes (Received): 41
Active Level
My Mood:
Default

Perghh..tinggi tu dia trbang..mmg msteri nih..kul 8pg td aku lalu jln ni dari kahang-mersing-kota bharu..Alhamdulillah xde apa2..
Reply With Quote
  #6  
Old 23-03-2013, 10:09 PM
wakiki wakiki is offline
Regular

wakiki's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Dec 2011
Posts: 215
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 2
Active Level
Default

seram tp blm sejuk lg..vios tu pkai enjin ape ye smpu bleh terbang mcm tu skali?nk kne jumpe tuan dia nih
Reply With Quote
  #7  
Old 23-03-2013, 10:46 PM
Dewa19Kangen Dewa19Kangen is offline
Permanently Banned

 
Trader Rating: (3)
Join Date: Oct 2010
Location: 1 masa nti mukin d sumatra barat indonesia
Posts: 8,902
Thanks (Received): 2
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

kalo bg kat pakar fizik yg bijak dia akan ada calculation logic scientific tuk buktikan kereta tu leh tepacak kat atas tanpa perlukan bantuan jin dan setang..
__________________
[CENTER][COLOR="Blue"][URL="http://www.carigold.com/portal/forums/showthread.php?t=517113"]kisah pompuan celaka tarak guna punya[/URL]

[URL="http://www.carigold.com/portal/forums/showthread.php?t=622524"]kisah pompuan celaka tarak guna punya II[/URL][/COLOR][/CENTER]
Reply With Quote
  #8  
Old 23-03-2013, 10:53 PM
Ququd Ququd is offline
Permanently Banned

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jun 2008
Posts: 1,305
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

Bwk laju nie.
Reply With Quote
  #9  
Old 23-03-2013, 10:53 PM
TT TT is online now
CG Super Hardcore

TT's Avatar
 
Trader Rating: (7)
Join Date: Jan 2009
Location: cybertorium, level 3
Posts: 142,888
Active Level
My Mood:
Default

jalan kota tggi-mersing mmg keras xnafikan..ak dlu penah kena satu van..2jam xsampai2 mcm asik lalu jalan yg sama je

klo perasan ada kubu kt tepi jalan, siang hari pun org bole langgar..siap bercat putih lagi kubu tu..tanya driver tak nampak haha ngantukla kot
Reply With Quote
  #10  
Old 23-03-2013, 10:58 PM
boyz371 boyz371 is offline
CG Top Poster Club

boyz371's Avatar
 
Trader Rating: (53)
Join Date: Aug 2010
Location: Kelantan - Ganu - KL
Posts: 28,505
Thanks (Received): 221
Likes (Received): 55
Active Level
My Mood:
Default

aku pon pelik tengok gambar camne leh terpacak atas tu kete
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump