Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Official News, Current Issues

Official News, Current Issues Discuss daily updated official news from tv to newspapers, current issues from locals to all around the world.

Recommended Brokers

Forex Chart
Crypto Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #571  
Old 16-12-2017, 03:15 PM
Kaizen5555 Kaizen5555 is offline
Legendary Member

Kaizen5555's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Feb 2014
Location: __________J.O.H.O.R____________
Posts: 13,084
Thanks (Received): 1
Likes (Received): 135
Active Level
My Mood:
Default

cpat sikit yahudi2 serata dunia balik israhel...senang sikit kene slaughter beramai2.....bangsa sombong bongkak laknatullah....
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #572  
Old 16-12-2017, 03:25 PM
Kaizen5555 Kaizen5555 is offline
Legendary Member

Kaizen5555's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Feb 2014
Location: __________J.O.H.O.R____________
Posts: 13,084
Thanks (Received): 1
Likes (Received): 135
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by dausbiz View Post
Komen bro nie macam bro nie pro yahudi

Apa kisah bro kata

Masjid Al Aqsa kibat orang islam sebelum kaabah dan lambang kesatuan umat islam

Jihad fisabililah

Takbir Allahuakhbar
ade betul gak die ckp...sbb ni tanda2 israhell yg merata seluruh dunia utk die balik ke israell tu...spya tiba masa yg dijanjikan allah...setiap yahudi akan dibunuh mujahidin di 1 tmpat..
Reply With Quote
  #573  
Old 16-12-2017, 04:26 PM
Boboi Boboi is online now
Regular

Boboi's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Jul 2010
Posts: 616
Thanks (Received): 3
Likes (Received): 35
Active Level
My Mood:
Default



Yahudi Illuminati (Khazar) mempunyai perancangan untuk meluaskan lagi negara Israel sehingga merampas sebahagian dari negara Syria, Lebonan, Mesir dan Arab Saudi. Ini adalah untuk mewujudkan “Greater Israel”.

Sebab itu negara-negara Arab disitu tidak pernah aman kerana sering diserang oleh yahudi illuminati (Khazar) dengan menggunakan proxy ciptaan mereka iaitu ISIS dan sebagainya.



Baca info selanjutnya di sini :>>http://maiklik.com/YahudiIlluminati

Last edited by Boboi; 16-12-2017 at 04:32 PM..
Reply With Quote
Likes TT liked this post
  #574  
Old 16-12-2017, 11:06 PM
mazri_2008 mazri_2008 is offline
Legendary Member

mazri_2008's Avatar
 
Trader Rating: (4)
Join Date: Nov 2008
Location: HARGA MURAH|PM NOW
Posts: 17,040
Thanks (Received): 4
Likes (Received): 1700
Active Level
Default

Inilah OKU yang dibunuh askar Israel


Ibrahim Abu Thurayeh. - Foto sumber AFP

KEHILANGAN kedua-dua kaki, menggunakan kerusi roda dan berisiko ditembak mati tidak menghalang Ibrahim Abu Thurayeh, 29 untuk memprotes tindakan Donald Trump mengisytiharkan Baitulmaqdis sebagai ibu kota Israel.

Malah, sebelum maut ditembak oleh askar Israel, protes semalam bukanlah protes dan pertembungan pertama Ibrahim dengan askar Israel.

Ibrahim yang didakwa kehilangan kedua-dua kakinya pada 2014 dilaporkan sebelum ini aktif menyertai pertembungan diantara penduduk Palestin dan askar rejim Zionis di bandar Gaza dan Tebing Barat.



Dalam kebanyakan foto yang merakam Ibrahim, soldadu OKU berkenaan dilihat dengan berani mara berkerusi roda sambil mengibarkan bendera Palestin, tatkala rakan seperjuangan tunduk mengelak hujan peluru getah dan bom pemedih mata.

Hamba ALLAH S.W.T. tersebut akhirnya gugur semalam selepas ditembak di sempadan berhampiran bandar Gaza.

Mangsa yang dibawa ke hospital al-Shifa di bandar sama diisytiharkan meninggal dunia oleh petugas perubatan.

Ketika ini, beribu-ribu lagi rakyat Palestin berterusan bersemangat bangkit untuk menentang penjajahan haram oleh Israel.

Ekoran pengisytiharan 'muka tak malu' Presiden Amerika Syarikat, dijangka lebih hebat lagi protes-protes yang akan bukan sahaja dijalankan di Palestin, malah di seluruh dunia.



Walaupun negara-negara paling berpengaruh di dunia seperti Amerika Syarikat 'membenarkan' kewujudan negara haram Israel, semangat juang penduduk Palestin tidak pernah rapuh walaupun sudah ramai yang gugur menyembah bumi.

Bayangkan jika ada penceroboh pecah masuk rumah anda dan mendakwa sebahagian rumah anda kononnya hak milik mutlak mereka.

Tak cukup dengan itu, 'jiran-jiran rumah' di sekeliling 'rumah' anda buat tidak peduli dan tidak tahu, malah ada jiran yang bersetuju dengan kata penceroboh tersebut.

Bagaimanakah perasaan anda? Adakah anda akan berdiam diri? Adakah ia akan menjadi satu alasan kukuh untuk anda bermati-matian berjuang mempertahankan hak?

Al-Fatihah kepada Ibrahim Abu Thurayeh.

http://www.sinarharian.com.my/global...srael-1.771275
__________________
Reply With Quote
  #575  
Old 17-12-2017, 12:22 AM
mazri_2008 mazri_2008 is offline
Legendary Member

mazri_2008's Avatar
 
Trader Rating: (4)
Join Date: Nov 2008
Location: HARGA MURAH|PM NOW
Posts: 17,040
Thanks (Received): 4
Likes (Received): 1700
Active Level
Default

Peace not possible without the total exodus of Jews from the land of Prophets #Palestine Since the beginning of the civilization Jews are very well known as Prophets killer community and the present civilization has seen why Hitler killed them, Immoral, Unethical bunch of Jews

__________________
Reply With Quote
  #576  
Old 17-12-2017, 06:57 AM
TT TT is offline
CG Super Hardcore

TT's Avatar
 
Trader Rating: (7)
Join Date: Jan 2009
Location: cybertorium, level 3
Posts: 135,281
Active Level
My Mood:
Default

Mesir buka sempadan 4 hari



GAZA: Mesir membuka sempadannya kali kedua sejak pihak berkuasa Palestin mengambil alih penyeliaan laluan daripada Hamas.


Kementerian Dalam Negeri yang dikendalikan Hamas berkata, sempadan Rafah dibuka selama empat hari untuk memudahkan penduduk berurusan di Mesir.

Mereka dibenarkan untuk mendapatkan rawatan yang tidak diperolehi di Gaza termasuk pendaftaran pelajar universiti di Mesir dan penduduk Gaza yang bekerja di luar.

Rafah adalah satu-satunya sempadan lintasan ke Gaza yang tidak dikawal oleh Israel. - AFP


https://www.bharian.com.my/dunia/asi...empadan-4-hari
Reply With Quote
  #577  
Old 17-12-2017, 07:00 AM
TT TT is offline
CG Super Hardcore

TT's Avatar
 
Trader Rating: (7)
Join Date: Jan 2009
Location: cybertorium, level 3
Posts: 135,281
Active Level
My Mood:
Default

4 maut ditembak, beratus cedera


Seorang wanita Palestin cedera semasa pertempuran dengan tentera Israel di Bandar Lama Baitulmuqaddis, kelmarin. AFP

BANDAR GAZA 16 Dis. - Sekurang-kurangnya empat penduduk Palestin termasuk seorang lelaki kurang upaya (OKU) maut akibat ditembak manakala beratus-ratus cedera dalam pertempuran yang berlaku antara penunjuk pe*rasaan dengan tentera Israel di sini selepas hampir dua minggu Presiden Amerika Syarikat (AS), Donald Trump mengisytiharkan secara rasmi Baitulmuqaddis sebagai ibu negara Israel.

Daripada empat yang terkorban semalam, dua ditembak di Semenanjung Gaza dan dua lagi di Ramallah, Tebing Barat manakala mereka yang ce*dera termasuk seorang remaja yang parah ditembak di bahagian leher.

Lelaki OKU, Ibrahim Abu Thurayeh, 29, yang kehilangan ke*dua-dua belah kakinya akibat sera*ngan Israel, sembilan tahun lalu. se*ring menyertai tunjuk perasaan di sepanjang sempadan Gaza dengan Israel.

Malangnya, sema*lam adalah hari ter*akhir dia menyertai bantahan itu selepas dia mati ditembak di kepala oleh tentera Israel.

Pada tahun 2008, Ibrahim cedera selepas ditembak oleh sebuah helikopter Israel kerana menurunkan bendera Israel dan menaikkan bendera Pa*lestin di sepanjang sempadan.

Gambar dia menyertai tunjuk perasaan di sepanjang sempadan Gaza telah tular dalam media sosial selepas disahkan meninggal dunia semalam.

Pada masa yang sama, tunjuk perasaan dan bantahan terhadap keputusan Trump terus mening*kat manakala sokongan dunia sema*kin bertambah menjelang lawatan Naib Presiden AS, Mike Pence ke wilayah ini.

Semalam beribu-ribu penduduk Palestin mengadakan tunjuk perasaan di Masjid Al-Aqsa, Ramallah dan Bethlehem manakala tunjuk perasaan sama juga diadakan antaranya di Mumbai, India, Kuala Lumpur, Mexico, Jordan dan Tokyo, Jepun.

Di sepanjang sempadan Gaza, beribu-ribu penunjuk perasaan membaling batu ke arah tentera Israel dan pertempuran berlarutan selama beberapa jam.

Wartawan Al Jazeera melaporkan, seruan beberapa kumpulan Palestin dan sokongan kuat negara-negara Islam telah memberi kekuatan dan membolehkan bantahan itu diteruskan.

“Gesaan kuat dan kesatuan telah ditunjukkan oleh delegasi semasa persidangan negara-negara Islam di Turki pada Selasa lalu dan beberapa kumpulan perge*rakan Palestin telah menyeru ban**tahan be*sar-besaran,’’ katanya.

Di Bethlehem pula, para penunjuk perasaan mahu semua 'kata-kata itu diterjemah dengan tindakan.’ – Agensi


http://www.utusan.com.my/berita/luar...edera-1.574413
Reply With Quote
  #578  
Old 17-12-2017, 07:36 AM
hj_maikel hj_maikel is offline
CG Top Poster Club

hj_maikel's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: May 2010
Location: semenanjung emas
Posts: 27,763
Thanks (Received): 379
Likes (Received): 1200
Active Level
My Mood:
Default

Aku baca berita ni tak habis2 cerita pertempuran rakyat palestine dgn tentera israel.. yg mati melibatkan kanak2, org perempuan, org tua, oku semuanya ada.. tapi takde pemimpin negara luar peduli pun setakat kutuk kecam tnpa tindakan apa pun.. beza dgn nk betulkan ekonomi negara amerika dgn tindakan spt membeli boeing juta2 ringgit..
__________________
jaga rukun islam kita, jaga rukun iman kita, jaga hubungan kita dengan Allah, jaga hubungan kita sesama manusia. Insyaallah, Allah akan jaga kita dan islam itu dengan sendirinya terjaga
Reply With Quote
  #579  
Old 17-12-2017, 07:56 AM
konaLeper konaLeper is offline
Newbie

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Dec 2016
Posts: 37
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 3
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by TT View Post
Turki, Lebanon buka kedutaan di Baitulmaqdis



ANKARA 15 Dis. - Turki dan Lebanon akan membuka pejabat kedutaan masing-masing di Baitulmuqaddis Timur sebagai tanda sokongan kepada Palestin.


Turki juga menurut Presiden Recep Tayyip Erdogan sedang memulakan inisiatif di Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) bagi membatalkan keputusan Presiden Amerika Syarikat (AS), Donald Trump mengiktiraf Baitulmuqaddis sebagai ibu negara Israel dan mahu memindahkan pejabat kedutaannya ke bandar berkenaan.

Usaha Turki dan Lebanon membuka pejabat kedutaan di bandar berkenaan adalah penting bagi ‘membalas’ tindakan Trump itu.

Menteri Luar Turki, Mevlut Cavusoglu berkata, tindakan tersebut akan dilakukan sebaik sahaja dunia mengiktiraf kemerdekaan Palestin.

“Pada masa ini, negara-negara yang masih belum mengiktiraf kemerdekaan Palestin, secara amat serius perlu berbuat demikian dan sebaik sahaja (kemerdekaan dicapai), kami akan membuka pejabat kedutaan ini,” katanya.

Menteri Luar Lebanon, Gebral Bassil pula berkata, pihaknya telah memaklumkan kepada Presiden Palestin, Mahmoud Abbas tentang kesediaan Beirut mewujudkan pejabat kedutaan di Baitulmuqaddis Timur.

Gebral telah menghubungi Mahmoud melalui panggilan telefon dan kedua-dua kerajaan telah berbincang untuk bertukar-tukar wilayah bagi membina pejabat kedutaan tersebut.

“Mahmoud berjanji akan bertindak segera menyerahkan kawasan di Baitulmuqaddis Timur kepada Lebanon,” katanya.

Setakat ini, pihak berkuasa Israel enggan memberi sebarang kenyataan berhubung tindakan kedua-dua negara itu.

Sementara itu, jurucakap pihak berkuasa Palestin, Xavier Abu Eid berkata, Baitulmuqaddis Timur adalah sebahagian daripada kawasan Palestin dan telah diiktiraf oleh masyarakat dunia.

“Sudah menjadi perkara biasa bagi mana-mana negara yang mengiktiraf Palestin untuk membina pejabat kedutaan masing-masing di bandar ini,” katanya.

Lebanon tidak pernah mempunyai hubungan diplomatik de*ngan Israel manakala Turki merupakan negara Islam pertama yang mengadakan hubungan diplomatik dengan Israel pada 1949.

Dalam pada itu, ahli-ahli Parlimen Arab memutuskan untuk menubuhkan sebuah jawatankuasa Parlimen bagi menjalin hubungan langsung dengan Ke*satuan Eropah (EU) dan Parlimen serantau berkaitan perkemba*ngan tindakan Trump terhadap proses damai di rantau Asia Barat.

Pihak berkenaan juga bersetuju untuk memastikan pembinaan Ibu pejabat Majlis Perundangan Palestin di bandar Baitulmuqaddis. – AGENSI


http://www.utusan.com.my/berita/luar...#ixzz51Ohbi6L5
khabarnya, ikut crown price ksa, kena buka kat abu dis.

Last edited by konaLeper; 17-12-2017 at 07:58 AM..
Reply With Quote
  #580  
Old 17-12-2017, 12:55 PM
TT TT is offline
CG Super Hardcore

TT's Avatar
 
Trader Rating: (7)
Join Date: Jan 2009
Location: cybertorium, level 3
Posts: 135,281
Active Level
My Mood:
Default

Pengiktirafan Baitulmaqdis tidak sah - draf PBB



NEW YORK: Majlis Keselamatan Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) yang mempertimbangkan resolusi draf mendapati sebarang perubahan kepada status Baitulmaqdis tidak mempunyai kesan perundangan, dan perlu dikekal seperti sebelum itu.


Mesir mengedarkan teks draf itu semalam, dan diplomat berkata, majlis akan mengundi berhubung langkah dicadangkan seawal esok.

Presiden Donald Trump mengumumkan Baitulmaqdis sebagai ibu kota Israel pada 6 Disember lalu yang mencetuskan bantahan dan kritikan keras.

Resolusi itu menekankan Baitulmaqdis ialah isu yang perlu diselesaikan menerusi rundingan dan meluahkan kekesalan mendalam terhadap keputusan mengenai Baitulmaqdis, tanpa menyebut tindakan Trump.

"Sebarang keputusan dan tindakan yang mengubah sifat, status atau kedudukan demografi Baitulmaqdis tidak mempunyai kesan perundangan, tidak sah dan terbatal dan perlu dibatalkan," menurut draf.

Diplomat berkata, mereka menjangka AS akan menggunakan kuasa veto untuk menghalang langkah itu, manakala kebanyakan 14 negara anggota majlis berkenaan dijangka menyokong resolusi itu.

Draf itu menggesa semua negara tidak membuka kedutaan di Baitulmaqdis, membayangkan kebimbangan kerajaan lain akan mengikut jejak AS.

Ia menuntut semua negara anggota tidak mengiktiraf sebarang tindakan yang bertentangan dengan resolusi PBB mengenai status bandar raya berkenaan. - AFP


https://www.bharian.com.my/dunia/asi...k-sah-draf-pbb
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump