Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Official News, Current Issues

Official News, Current Issues Discuss daily updated official news from tv to newspapers, current issues from locals to all around the world.

Recommended Brokers

Forex Chart
Crypto Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #31  
Old 08-11-2018, 04:31 PM
marvelous marvelous is online now
Legendary Member

marvelous's Avatar
 
Trader Rating: (25)
Join Date: Aug 2006
Location: Dalam Bumi Berpijak Dalam Dunia Nyata
Posts: 12,637
Thanks (Received): 34
Likes (Received): 1613
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by redcloud View Post
boleh tuntut harta sepencarian..

kan cek mek kan...
saya jawab boleh ya....

boleh tuntut...harta sepencarian dalam fail yang berbeza....

semua kes ni dalam mahkamah tinggi syariah...
Reply With Quote
Likes cek mek molek liked this post
Paid Advertisement
  #32  
Old 08-11-2018, 04:33 PM
marvelous marvelous is online now
Legendary Member

marvelous's Avatar
 
Trader Rating: (25)
Join Date: Aug 2006
Location: Dalam Bumi Berpijak Dalam Dunia Nyata
Posts: 12,637
Thanks (Received): 34
Likes (Received): 1613
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by atds View Post
Alhamdulillah, inilah perkara yg selaras dgn islam...membela mereka yg tak terbela..

*berlaku pada kenalan2 sendiri...lelaki tak bayar nafkah utk anak, tapi boleh berjalan2, bermewah2..peringatan utk diri sendiri & sahabat2 lain yg mempunyai anak
dah mahkamah jatuhkan perintah ke...

sebenarnya ramai yang tak tahu....

bila suami ingkar perintah mahkamah...isteri boleh fail kan kes hina mahkamah...

di dapati bersalah...penjara 6 bulan.....
Reply With Quote
  #33  
Old 08-11-2018, 04:40 PM
seiryu82 seiryu82 is offline
Active Plus

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Apr 2009
Posts: 2,845
Thanks (Received): 1
Likes (Received): 37
Active Level
Default

Yg nih sokong,
Sbb ramai yg terabai.
Reply With Quote
  #34  
Old 08-11-2018, 04:53 PM
marvelous marvelous is online now
Legendary Member

marvelous's Avatar
 
Trader Rating: (25)
Join Date: Aug 2006
Location: Dalam Bumi Berpijak Dalam Dunia Nyata
Posts: 12,637
Thanks (Received): 34
Likes (Received): 1613
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by seiryu82 View Post
Yg nih sokong,
Sbb ramai yg terabai.
sepatutnya dah lama pun....

banyak sangat kita dengar kisah janda hidup susah untuk sara anak...

sebenarnya yang sara anak tu bukan ibu nya....bapa nya...

tp apa yang berlaku...bapa amik sikap lepas tangan....

bekas isteri pula x tahu nak buat apa....

ini ramai yang berlaku.....
Reply With Quote
  #35  
Old 08-11-2018, 07:26 PM
marvelous marvelous is online now
Legendary Member

marvelous's Avatar
 
Trader Rating: (25)
Join Date: Aug 2006
Location: Dalam Bumi Berpijak Dalam Dunia Nyata
Posts: 12,637
Thanks (Received): 34
Likes (Received): 1613
Active Level
My Mood:
Default

Reply With Quote
Likes cek mek molek liked this post
  #36  
Old 08-11-2018, 08:02 PM
dausbiz dausbiz is offline
CG Top Poster Club

dausbiz's Avatar
 
Trader Rating: (2)
Join Date: Apr 2015
Location: Rahsiafirdaus.com
Posts: 44,523
Thanks (Received): 2
Likes (Received): 1150
Blog Entries: 1
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by marvelous View Post
ini aku sokong mujahid......

apa yang baik...aku sokong...

sbb banyak sangat kes lelaki tak bertanggungjawab ini...

yang menyebabkan ibu tunggal merana...
Yer sokong sekat terus akaun bank

Dah lepas ayaq senang senang ka tinggai
__________________


PERCUMA RAHSIA Malam JUMAAT SUAMI ISTERI
di Rahsiafirdaus.com

Call/whatsapp/telegram 016-4650338
Reply With Quote
  #37  
Old 08-11-2018, 08:16 PM
mr. x mr. x is offline
Active Member

mr. x's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,463
Thanks (Received): 1
Likes (Received): 57
Active Level
Default

Benda baik kita sokong,bkn smua benda nak bangkang
Reply With Quote
  #38  
Old 08-11-2018, 08:18 PM
mynameis mynameis is offline
Super Active

mynameis's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: May 2012
Posts: 6,703
Thanks (Received): 5
Likes (Received): 183
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by marvelous View Post
sepatutnya dah lama pun....

banyak sangat kita dengar kisah janda hidup susah untuk sara anak...

sebenarnya yang sara anak tu bukan ibu nya....bapa nya...

tp apa yang berlaku...bapa amik sikap lepas tangan....

bekas isteri pula x tahu nak buat apa....

ini ramai yang berlaku.....
yg bercerai hidup pun sengsara
-tapi masih boleh usaha untuk tuntut nafkah dari si bapa
yang bercerai mati pun sengsara
-yg ni paling ramai wanita dan anak2 sengsara bila wali ambik sikap lepas tangan lepas dapat bahagian pusaka
Reply With Quote
  #39  
Old 08-11-2018, 11:18 PM
hj_maikel hj_maikel is online now
CG Top Poster Club

hj_maikel's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: May 2010
Location: semenanjung emas
Posts: 27,852
Thanks (Received): 379
Likes (Received): 1216
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by marvelous View Post
ada isteri yang bercerai x boleh tuntut nafkah seperti kes isteri nusyuz....

tetapi kena di sabitkan nusyuz oleh mahkamah terlebih dahulu...

nafkah anak tetap tanggungjawab bapa...walau isteri tidak layak untuk dapat nafkah selepas cerai kerana kes nusyuz
Sbb tu pentingnya makamah bg menentukan hala tuju perkara ni..
__________________
jaga rukun islam kita, jaga rukun iman kita, jaga hubungan kita dengan Allah, jaga hubungan kita sesama manusia. Insyaallah, Allah akan jaga kita dan islam itu dengan sendirinya terjaga
Reply With Quote
  #40  
Old 09-11-2018, 04:29 AM
marvelous marvelous is online now
Legendary Member

marvelous's Avatar
 
Trader Rating: (25)
Join Date: Aug 2006
Location: Dalam Bumi Berpijak Dalam Dunia Nyata
Posts: 12,637
Thanks (Received): 34
Likes (Received): 1613
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by mynameis View Post
yg bercerai hidup pun sengsara
-tapi masih boleh usaha untuk tuntut nafkah dari si bapa
yang bercerai mati pun sengsara
-yg ni paling ramai wanita dan anak2 sengsara bila wali ambik sikap lepas tangan lepas dapat bahagian pusaka
bila wali amik sikap lepas tangan....menjawab lah nanti di akhirat....

tp banyak berlaku dalam masyarakat kita sekarang....

cuma mungkin bercerai mati ini bilangan kes nya tidak lah sebanyak bercerai hidup...

untuk kes bercerai mati....perlu sokongan dari pihak berkuasa untuk membantu ibu tunggal yang kematian suami...

dan mereka yang kaya raya membantu mereka ini melalui tanggungjawba sosial...
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump