Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Health, Fitness

Health, Fitness Discuss, debate or share all info about health. Share knowledge of fitness and tips.

Recommended Brokers

Forex Chart
Crypto Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #11  
Old 06-02-2018, 01:20 PM
maxpda maxpda is offline
Super Active

maxpda's Avatar
 
Trader Rating: (30)
Join Date: Jan 2007
Posts: 6,522
Thanks (Received): 16
Likes (Received): 12
Active Level
My Mood:
Default

milo ada 40% gula...bermakna nak bancuh tak payah buh gula/susu pekat...
__________________
Buat Uber Jom!! Waktu free je santai2..
https://partners.uber.com/i/djmbquqbue
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #12  
Old 06-02-2018, 01:42 PM
no trade no trade is online now
Super Active

no trade's Avatar
 
Trader Rating: (12)
Join Date: May 2008
Posts: 7,169
Thanks (Received): 11
Likes (Received): 77
Active Level
My Mood:
Default

dulu masa kecik2 aku suka Ovaltine
__________________
"Kita bangsa dan umat yang punya satu Tuhan, satu Nabi, satu Kitab, satu Qiblat; mengapa kita tidak boleh jadi satu bersatu dan berpadu menjadi Satu Umat."

Sedapnya Pelam Kocak
NyuMmmm
Reply With Quote
  #13  
Old 06-02-2018, 01:47 PM
Jedi Jedi is offline
CG Top Poster Club

Jedi's Avatar
 
Trader Rating: (19)
Join Date: Feb 2009
Posts: 39,944
Thanks (Received): 151
Likes (Received): 1175
Active Level
My Mood:
Default

Yang anehnya, bila makan camtu jer...manis.

Bila buat air...tawar.

__________________
{MACAM-MACAM ADA** Idea Bisnes Untung Lebih 200%

WTS GOLD Kausar Pure Natural Honey (RM80)
CD inggeris/melayu RM25 setiap satu. Termasuk pos.
Ruang signature saya untuk disewa (RM30)

Reply With Quote
  #14  
Old 06-02-2018, 01:48 PM
Jedi Jedi is offline
CG Top Poster Club

Jedi's Avatar
 
Trader Rating: (19)
Join Date: Feb 2009
Posts: 39,944
Thanks (Received): 151
Likes (Received): 1175
Active Level
My Mood:
Default

Dengan syarat Milo kena letak banyak dan air sikit.

Milo pekat.

Kalau cair, tawar.

Quote:
Originally Posted by maxpda View Post
milo ada 40% gula...bermakna nak bancuh tak payah buh gula/susu pekat...
__________________
{MACAM-MACAM ADA** Idea Bisnes Untung Lebih 200%

WTS GOLD Kausar Pure Natural Honey (RM80)
CD inggeris/melayu RM25 setiap satu. Termasuk pos.
Ruang signature saya untuk disewa (RM30)

Reply With Quote
  #15  
Old 06-02-2018, 01:54 PM
eday84 eday84 is offline
CG Top Poster Club

eday84's Avatar
 
Trader Rating: (5)
Join Date: Jan 2009
Location: Rawang
Posts: 27,699
Thanks (Received): 55
Likes (Received): 86
Blog Entries: 62
Active Level
My Mood:
Default

Dulu dari kecil sampai sekoalh menengah pagi2 minum milo je
Breakfast tak sgt.. Ok je cuma org kata minum milo ni nnt lama2 datang gout
Skrg mmg ada gout pon huhu
__________________
[ DeXandra | Ora Matte ]
Ordinary people are obsessed with entertainment. The best are obsessed with education.
Reply With Quote
  #16  
Old 06-02-2018, 01:58 PM
chip555 chip555 is online now
Active Member

chip555's Avatar
 
Trader Rating: (10)
Join Date: Dec 2007
Posts: 2,133
Thanks (Received): 16
Likes (Received): 54
Active Level
My Mood:
Talking

boleh tukar tag dia dah "MINUM MILO ANDA JADI..... PESAKIT KENCING MANIS"
Reply With Quote
  #17  
Old 06-02-2018, 02:00 PM
akudotcom akudotcom is offline
Active Member

akudotcom's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jun 2007
Posts: 2,342
Thanks (Received): 18
Likes (Received): 553
Active Level
My Mood:
Default

https://m.malaysiakini.com/news/411276

Quote:
Selepas hebat dipertikaikan, Nestle mempertahankan minuman keluaran syarikatnya, Milo merupakan minuman sihat.

Pengerusi Jawatankuasa Halal Nestle, Othman Md Yusoff berkata walaupun ia mengandungi 40 peratus gula, apabila dibancuh kandungan itu hanya tinggal enam peratus sahaja.

"Bagi saya, minuman Milo ialah minuman yang sihat.

"Sebenarnya, di bungkusan memang tertulis gula sebanyak 40 peratus, 40 peratus gula itu, 20 peratus daripadanya ialah daripada susu, laktosa dan malt.

“Susu yang ada merupakan susu yang mempunyai gula semula jadi dan baik untuk badan. Lagi 20 peratus itu gula dan ia dalam bentuk serbuk.

Pilihan Editor


Hadi: Kritikan idea dwikabinet tak betul

"Selepas lima sudu teh Milo ditambah dengan 200 mililiter air panas, jumlah gula kemudian menjadi enam peratus sahaja iaitu tiga peratus daripada susu tadi dan tiga peratus lagi gula.

"(Kadar) 40 peratus itu bila tidak dicampur air. Jadi sebenarnya hanya enam peratus gula sahaja yang masuk ke badan. Video yang viral itu mengelirukan," katanya.

Beliau berkata demikian pada sidang media bersama Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM) di ibu negara hari ini.

Othman berkata demikian sebagai menjawab dakwaan video yang tular di media sosial yang mendakwa Milo tidak sihat kerana mengandungi gula yang tinggi, sekali gus menggemukkan.
__________________
AKU NAMPAK APA YG ENGKAU NAMPAK

takkan tu pun korang tak nampak..byk tgk tv nie..elok la jd jaga..huhuh
Reply With Quote
  #18  
Old 06-02-2018, 02:23 PM
putra1234 putra1234 is online now
Legendary Member

putra1234's Avatar
 
Trader Rating: (8)
Join Date: Mar 2010
Posts: 11,396
Thanks (Received): 276
Likes (Received): 835
Active Level
Default

40% gula, bila bancuh air tinggal 6%, mana gi 34%? tersejat di udara ke camne?
Reply With Quote
  #19  
Old 06-02-2018, 03:22 PM
TT TT is offline
CG Super Hardcore

TT's Avatar
 
Trader Rating: (7)
Join Date: Jan 2009
Location: cybertorium, level 3
Posts: 130,628
Active Level
My Mood:
Default

Milo yang sudah dibancuh hanya ada 6 peratus gula


Ketua Aktivis Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM), Datuk Nadzim Johan (dua kanan) bersama Pengerusi Jawatankuasa Halal Nestle Malaysia, Othman Md. Yusoff (dua kiri) dan Pengerusi Biro Undang-Undang PPIM, Datuk Hishamuddin Hashim (kanan) pada sidang akhbar berhubung isu kandungan gula yang tinggi dalam Milo di pejabat PPIM, hari ini. - UTUSAN ONLINE/ABDUL RAZAK LATIF

KUALA LUMPUR 6 Feb. - Nestle Malaysia menafikan produk Milo keluarannya mengandungi kandungan gula yang terlalu tinggi dan menganggap video media sosial yang kini tular sebagai mengelirukan pengguna.

Menurut Pengerusi Jawatankuasa Halal Nestle, Othman Md. Yussoff, video tersebut tidak menjelaskan secara sepenuhnya berkenaan produk keluaran syarikatnya.

"Kandungan gula seperti yang didakwa pada video berkenaan sebenarnya bukan produk akhir.

"Kandungan serbuk Milo mempunyai kadar gula sebanyak 40 peratus kerana ia merupakan serbuk pati, yang mana ia perlu dibancuh terlebih dahulu.

"Dan menurut arahan pembancuhan, lima sudu teh serbuk Milo yang dibancuhkan dalam air sebanyak 200 mililiter hanya mempunyai kandungan gula sebanyak enam peratus," kata Othman dalam satu sidang akhbar, di sini hari ini.

Beliau turut menjelaskan bahawa kandungan 40 peratus gula seperti yang tertera pada bungkusan serbuk minuman tersebut, separuhnya terdiri daripada laktosa, glukosa dan glukolaktosa iaitu bahan semulajadi yang terkandung dalam susu, dan separuh lagi gula dalam bentuk serbuk.

Isu ini timbul sejak beberapa hari lalu apabila seorang pengguna media sosial, Vishen Lakhiani pada 25 Jan lalu, memuatnaik video yang mengatakan Milo mempunyai kandungan gula yang tinggi dan ia tidak sepatutnya dilabel sebagai minuman yang menyihatkan.

Sidang akhbar yang dianjurkan oleh Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM) hari ini bertujuan untuk mendapatkan jawapan daripada pihak yang berkepentingan mengenai isu bahawa Milo bukanlah minuman yang menyihatkan dan mengandungi kandungan gula yang tinggi.

Menurut Ketua Aktivis PPIM, Datuk Nadzim Johan, sebagai persatuan yang memperjuangkan hak kepenggunaan, mereka terpanggil untuk mengadakan sidang akhbar supaya isu ini dapat diperjelaskan oleh pihak yang terlibat.

"Kami rasa isu ini perlu diperjelaskan dengan lebih mendalam bagi mengelakkan pengguna diambil kesempatan dalam apa jua perkara sekalipun," Kata Nadzim.


http://www.utusan.com.my/berita/nasi...#ixzz56JJ8N3E6
Reply With Quote
  #20  
Old 06-02-2018, 03:32 PM
no trade no trade is online now
Super Active

no trade's Avatar
 
Trader Rating: (12)
Join Date: May 2008
Posts: 7,169
Thanks (Received): 11
Likes (Received): 77
Active Level
My Mood:
Default

saman la kalau betul...
__________________
"Kita bangsa dan umat yang punya satu Tuhan, satu Nabi, satu Kitab, satu Qiblat; mengapa kita tidak boleh jadi satu bersatu dan berpadu menjadi Satu Umat."

Sedapnya Pelam Kocak
NyuMmmm
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump