Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Santai, Others

Santai, Others Santai, perngkongsian info, minta pertolongan ahli lain dan semua perbincangan yang tidak bersangkutan dengan forum lain. NO OFFTOPIC.

Recommended Brokers

Forex Chart
Crypto Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #1  
Old 12-06-2019, 03:22 PM
naktanya naktanya is offline
Newbie

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jun 2019
Posts: 9
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 2
Active Level
Default ASK: Repair sofa VS ganti sofa baru

Salam

Ambo hendak tanya kengkawan.

Repair sofa yang sedia ada lagi, atau beli sahaja sofa baru,
mana yang lebih berbaloi?

Terima kasih atas resposn
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #2  
Old 12-06-2019, 03:51 PM
tr4falgar tr4falgar is offline
Super Active

tr4falgar's Avatar
 
Trader Rating: (5)
Join Date: Oct 2012
Location: Skudai,Johor
Posts: 6,021
Thanks (Received): 294
Likes (Received): 165
Blog Entries: 1
Active Level
My Mood:
Default

tgk brp teruk la sofa yg sedia ada tu..

baru bole tau mana satu yg berbaloi..
__________________
.Tujuan Allah pinjamkan ilmu kepada kita adalah untuk dikongsi bukan untuk dibanggakan.

" Apabila seseorang menegur kamu dengan penuh hikmah dan kamu terasa dan marah dengan tegurannya, ketahuilah bahawa sudah ada sebesar-besar takabbur dalam hatimu "- [ Imam Ghazali ]
Reply With Quote
  #3  
Old 12-06-2019, 03:52 PM
belam belam is offline
Super Active

belam's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jul 2013
Posts: 5,552
Thanks (Received): 22
Likes (Received): 146
Active Level
Default

repair sdri bossku.
beli span baru
beli cover baru
beli stapler yg besor tu
buat sdri
__________________
YNWA
يو ويلل نيۏير ولق الون
Reply With Quote
  #4  
Old 12-06-2019, 04:01 PM
NurussalamAziz NurussalamAziz is offline
Active Member

NurussalamAziz's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Sep 2011
Posts: 1,736
Thanks (Received): 20
Likes (Received): 78
Blog Entries: 1
Active Level
My Mood:
Default

Kalau repair kat kedai - mahal
Kalau repair sendiri - murah
Kalau beli baru - murah, sederhana dan mahal

* boleh pilih mana yg berkenan
__________________
AIA TAKAFUL LIFE PLANNER
014-333 6369 [wassap,sms or call)
...live with your own risk...

Reply With Quote
  #5  
Old 12-06-2019, 04:07 PM
Lobey Lobey is offline
Active Plus

Lobey's Avatar
 
Trader Rating: (7)
Join Date: Feb 2008
Location: GoheadGostan State
Posts: 3,978
Thanks (Received): 16
Likes (Received): 34
Active Level
My Mood:
Default

beli baru lah.design pun baru. kalau repair kadang kadang kayu sofa tu dh mereput maklum sajalah biasanya rangka sofa ni dibuat dgn kayu jenis lembut dan mudah stapler.
Reply With Quote
Likes tomie liked this post
  #6  
Old 12-06-2019, 11:24 PM
pudins70 pudins70 is offline
Super Active

pudins70's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Mar 2011
Posts: 6,484
Thanks (Received): 8
Likes (Received): 257
Active Level
Default

Setakat satu sofa saja yang jahanam, repair sendiri lebih jimat. Guna kaedah macam yang forumer kat atas ajar tu.
Kalau dah semuanya rosak, sampai masa dah dia suruh ko tukar baru.
Reply With Quote
  #7  
Old 13-06-2019, 12:31 AM
ahimsa99 ahimsa99 is offline
Regular

ahimsa99's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Oct 2013
Posts: 861
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 7
Active Level
My Mood:
Default

Bukan nak lemahkan semangat..kalau ada kemahiran bertukang tu ok la,kalau takda,jangan la,bukan senang sebenarnya nak repair sendiri,payah gak woo..aku dah cuba..last tulang rangka sofa tersadai blakang rumah..ngehe..
Reply With Quote
  #8  
Old 13-06-2019, 01:20 AM
Kbyne Kbyne is offline
Legendary Member

Kbyne's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jan 2011
Location: Setapk,K.L.
Posts: 11,284
Thanks (Received): 14
Likes (Received): 413
Active Level
My Mood:
Default

kalau nak tukar cover,pastikan design material tu berkualiti,pastikan sponge dalam tu bukan biasa biasa punya,dia mesti (bukan sponge) dia mesti jenis jenis foam yg bagus macam kualiti tilam (cth Dunlopillo,Slumberland)...baru la berbaloi bila nak tukar...

Tapi,in the end,kos dia tukar menyamai yg beli baharu...aku pernah buat...

pendapat aku...baik beli baru...foam dalam tu penting,supaya dia tak mendap dlm masa yg singiat...w.a.

sekarang ada gak jenis yg pocket spring cushion...yg ni memang syiok bila duduk...
__________________
“Sesungguhnya dua mayat ini sedang diseksa tetapi bukanlah kerana mereka melakukan dosa yang besar. Seorang daripadanya diseksa kerana tidak mencuci air kencingnya dengan betul dan seorang lagi diseksa kerana sentiasa berjalan bagi tujuan mengadu domba...
Reply With Quote
  #9  
Old 13-06-2019, 01:32 AM
momoque momoque is offline
Legendary Member

momoque's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Dec 2011
Posts: 10,546
Thanks (Received): 5
Likes (Received): 268
Active Level
My Mood:
Default

Cari kedai repair sofa
Reply With Quote
  #10  
Old 13-06-2019, 06:28 AM
GPK1 GPK1 is offline
Active Plus

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Dec 2007
Location: 03
Posts: 4,115
Thanks (Received): 23
Likes (Received): 42
Active Level
My Mood:
Default

beli baru lah
cam mana kedai perabot nak meniaga
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump