Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > Investor, Business, Entrepreneur > Offline Business, Entrepreneur Discussion

Recommended Brokers

Forex Chart
Crypto Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #131  
Old 11-06-2019, 01:59 PM
Lobey Lobey is offline
Active Plus

Lobey's Avatar
 
Trader Rating: (7)
Join Date: Feb 2008
Location: GoheadGostan State
Posts: 3,977
Thanks (Received): 16
Likes (Received): 33
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by SayaBudakBaruBelajar View Post
Mana lagi untung :

1. Pemilik dusun
2. Peraih durian

Pada aku peraih/penjual lagi untung. Sebab takde risiko buah tak menjadi, tak perlu masa untuk jaga kebun.

Peraih cuma perlu modal one off, harga markup 3 kali lipat

Tapi kalau dah mmg ade tanah kosong bole la tanam gred yg baik sikit. Durian kampung tak tahan lama, cepat pecah. Abes kuat 2 masuk 3 hari..
kedua dua ada risiko tersendiri. kawan aku kerja jual durian. kalau musang king buahnya sgt sensitif dan mudah pecah dan berair. kalau d24, dia pernah ambil 500Kg tapi separuh buah tak masak. rugi ajer kt situ. tapi skrg ni dia dh pandai meniaga. semua buah perlu dijual habis dlm satu hari. kalau tk abis dia akan lelong murah sampai habis dan esok buah baru akan masuk. dia pernah jual 5 tan durian sehari.
Reply With Quote
Likes gmxemail liked this post
Paid Advertisement
  #132  
Old 11-06-2019, 08:58 PM
pudins70 pudins70 is offline
Super Active

pudins70's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Mar 2011
Posts: 6,472
Thanks (Received): 8
Likes (Received): 256
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by aiman27 View Post
kita xtau brape tahun lagi harga buah durian masih tinggi ker tak... jgn dk tkejar2 sebab apa terjadi kepada buah dokong dan salak. masa nak tanam harga tinggi bila nak tuai harga dah rendah. siapa yg terawal jer sempat merasa hasil lumayan dan yg kemudian hanya terlopong.
Buah harum manis pun nampaknya sedang menerima nasib yang sama.
Dulu jual sekilo RM40 pun boleh jalan, sekarang dah agak sendu tinggal RM15-20 sekilo. Ke depan nanti tak tahu lah tinggal berapa.
Tanaman begini perlukan masa yang panjang untuk dapat hasil, penting untuk buat kajian dulu jangan sekadar ikut orang.
Reply With Quote
  #133  
Old 11-06-2019, 11:59 PM
waepy waepy is offline
Active Plus

waepy's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Sep 2011
Posts: 4,580
Thanks (Received): 145
Likes (Received): 174
Active Level
Default

sedap sgt ke Musang King/Duri Hitam? tak merasa lagi aku...
biasa makan durian kampung, itupun sbb arwah atok aku yg tanam...
setiap kali musim durian kena naik bukit, tebas semak samun, serius penat...
nak bawa turun beratus biji sehari, mencabar jiwa dan raga...
Reply With Quote
  #134  
Old 12-06-2019, 10:20 AM
gmxemail gmxemail is offline
Regular

 
Trader Rating: (0)
Join Date: May 2018
Posts: 465
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 29
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by Lobey View Post
kedua dua ada risiko tersendiri. kawan aku kerja jual durian. kalau musang king buahnya sgt sensitif dan mudah pecah dan berair. kalau d24, dia pernah ambil 500Kg tapi separuh buah tak masak. rugi ajer kt situ. tapi skrg ni dia dh pandai meniaga. semua buah perlu dijual habis dlm satu hari. kalau tk abis dia akan lelong murah sampai habis dan esok buah baru akan masuk. dia pernah jual 5 tan durian sehari.
Hasil orang yang sabar
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump