Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Official News, Current Issues

Official News, Current Issues Discuss daily updated official news from tv to newspapers, current issues from locals to all around the world.

Recommended Brokers

Forex Chart
Crypto Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #21  
Old 15-04-2019, 03:47 PM
d_conan d_conan is offline
CG Top Poster Club

d_conan's Avatar
 
Trader Rating: (6)
Join Date: Aug 2011
Posts: 23,948
Thanks (Received): 110
Likes (Received): 617
Active Level
My Mood:
Default

search hang tuah dalam catatan ryukyu dan alfonso d albu
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #22  
Old 15-04-2019, 03:51 PM
fms fms is offline
Legendary Member

fms's Avatar
 
Trader Rating: (11)
Join Date: Feb 2007
Posts: 19,662
Thanks (Received): 52
Likes (Received): 131
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by nokia3210 View Post
hang tuah wujud..terdapat byk bukti dari dokumen lama yg mengesahkan, termasuk surat dari alfonso berkaki dan surat ke kerajaan lama jepun
bole tepek kat cni sbg rujukan..
maklum laa aku org Melaka..mane tau Hang Tuah ialah moyang aku..
__________________
Ejen Broadband Dicari - http://neswery.com/4T7
Buat duit dengan shortlink - https://join-adf.ly/19937059
Reply With Quote
  #23  
Old 15-04-2019, 03:53 PM
bell&ross bell&ross is offline
Active Plus

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Apr 2009
Posts: 3,229
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 105
Active Level
Default

10 tahun dulu saya pernah baca satu artikel di internet yg menyatakan hang tuah masih hidup lagi dan hang jebat tak mati dibunuh oleh hang tuan tapi disuruh melarikan diri ke utara...hang tuah sudah lanjut usia pada masa itu berbanding hang jebat yg masih muda dan perkasa..mereka berdua tidak mati sebenarnya...artikel itu juga menyatakan yg hang jebat dapat membuka sebuah sykt penjualan kereta terpakai yg sangat berjaya disana..

tak tau la cerita tu betul atau tak..tapi sangat menarik utk dibaca..
__________________
Memerlukan Pemandu Peribadi...?
Email to [email protected]
*Contact No: 0367355355
* HP: 0123914302
Reply With Quote
  #24  
Old 15-04-2019, 04:08 PM
jagajaga jagajaga is offline
Active Member

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jul 2009
Posts: 1,274
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 45
Active Level
Default

Bukti rukyu, alponso tu mmg betul
Byk ahli sejarah dedah dlm youtube
Diorg ade salinan dokumen lg
Siap ade diari alponso tulis org cina tlng potugis bakar kapal melaka
Ade minute meeting antara british, cina
Perjanjian belakang tabir
Tun ab raman pon xtau meeting ni
Tp bila benda ni nk didedah kpd umum
Masuk buku teks ke mcm mn
Reply With Quote
  #25  
Old 15-04-2019, 04:53 PM
ed_zero ed_zero is offline
Super Active

ed_zero's Avatar
 
Trader Rating: (10)
Join Date: Sep 2009
Posts: 5,092
Thanks (Received): 83
Likes (Received): 68
Active Level
My Mood:
Default

geng pesawad duyung ada manuskrip asli tu dari keturunan tuah
__________________
ILMU YANG SAYA ADA INI IBARAT SETITIK AIR SEBESAR LAUTAN
Reply With Quote
  #26  
Old 15-04-2019, 06:06 PM
TengkuHaadi TengkuHaadi is offline
Active Plus

TengkuHaadi's Avatar
 
Trader Rating: (2)
Join Date: Mar 2008
Posts: 4,170
Thanks (Received): 276
Likes (Received): 141
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by d_conan View Post
search hang tuah dalam catatan ryukyu dan alfonso d albu
No such thing as Hang Tuah dalam catatan Ryukyu...

http://www.ismaweb.net/2015/12/29/me...ohd-hisemudin/
__________________
Quote:
“Do not believe in something simply because you have heard it, Nima. Like this cup you are full of OPINIONS and SPECULATIONS. To see the light of wisdom, you must first, empty your cup.” - Our mind is contaminated with falsehoods and mistaken views. No new knowledge and wisdom will go in if we do not remove these wrong views and thoughts.
Reply With Quote
  #27  
Old 15-04-2019, 06:15 PM
safuans safuans is offline
Active Member

safuans's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,339
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 201
Active Level
Default


Itu filem sejarah.

Ingat senang-senang je ke India nak masukkan seorang Melayu dalam filem sejarah mereka? dahtu kalahkan anak raja pulak tu. Kalau tak ada dalam catatan sejarah, takkan dia orang nak masukkan.
___________________

Last edited by safuans; 15-04-2019 at 06:20 PM..
Reply With Quote
  #28  
Old 15-04-2019, 06:56 PM
lats840 lats840 is offline
Active Member

lats840's Avatar
 
Trader Rating: (9)
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,778
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 82
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by d_conan View Post
hang tuah wujud.. ada manuskrip iaitu surat hangtuah kpd maharaja jepun, diaorg jumpa kat jepun..
Yup.. Den pun ada tgk 1 video....
Yg sejarah hang tuah smpai ke jepun...
Sejarah hang tuah smpai ke jepun bukan amik dari hikayat hang tuah.. Tapi amik dari sejarah kat jepun...

Ape2 pun... Kekuatan hang tuah terletak di huruf 'ta'....
Cuba anda tukar huruf 'ta' dgn huruf 'ba'...
Anda kenal hang buah????....
__________________
http://lats840.mybrute.com
Reply With Quote
  #29  
Old 15-04-2019, 07:23 PM
boyz371 boyz371 is offline
CG Top Poster Club

boyz371's Avatar
 
Trader Rating: (53)
Join Date: Aug 2010
Location: Kelantan - Ganu - KL
Posts: 28,530
Thanks (Received): 221
Likes (Received): 56
Active Level
My Mood:
Default

Kalau dalam xxray 3 hang tuah ada lagi tp dah tua.
Reply With Quote
  #30  
Old 15-04-2019, 07:24 PM
DreamCatcher DreamCatcher is offline
CG Top Poster Club

DreamCatcher's Avatar
 
Trader Rating: (24)
Join Date: Jan 2008
Location: portalkini.com
Posts: 23,077
Thanks (Received): 408
Likes (Received): 355
Blog Entries: 3
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by traderfox View Post
mana pegi keturunan hang kat melaka semua ni? dah pindah utagha kot semua
melaka byk keturunan hang jebat
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump