Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Official News, Current Issues

Official News, Current Issues Discuss daily updated official news from tv to newspapers, current issues from locals to all around the world.

Recommended Brokers

Forex Chart
Crypto Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #1341  
Old 21-04-2019, 11:35 AM
kiddd2 kiddd2 is online now
CG Top Poster Club

kiddd2's Avatar
 
Trader Rating: (4)
Join Date: Jun 2011
Posts: 20,913
Thanks (Received): 37
Likes (Received): 2129
Active Level
My Mood:
Default

jimat laa sgt..

tanah tergadai..
__________________
NAK TAHU HARGA HANDPHONE TERKINI??? MASUK SINI

: KEDAI HANDPHONE ONLINE :
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #1342  
Old 21-04-2019, 03:44 PM
tokey99 tokey99 is offline
Active Plus

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jan 2009
Posts: 4,479
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 115
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by waepy View Post
fokus utama ECRL adalah Pelabuhan Kuantan...
target ECRL adalah kapal2 kontena akan berlabuh di Kuantan dan pindahkan kargo ke Pelabuhan Klang guna kereta api...
jimat masa sebab ikut plan asal daripada KL-KB di bawah 4 jam, jd Kuantan ke Pelabuhan Klang sepatutnya cuma makan masa cuma 2-3 jam termasuk proses pindah kargo...
berbanding perjalanan biasa guna kapal yang makan masa 3-4 hari...
Hahaha..1 keje pulak nk antar kargo dr kuantan ke pelabuhan klang..lawak2..
ecrl ni dorg dh tau..pelabuhan east port patut diadakan..tp sebab kelantan tu..adoyai..panjang nk cerita disini..
stakat kl ke nogori 9 tu ekau naik komuter sudah lah..
bentong temerloh ni..kelantan terengganu.sawit2..kang nanti ada yg aku terlwbey pakar pulak..tp org tau..lepas sawit rege mwncanak2 aritu..masa tu kenw pulun kaw2..jadi xpelik lah..jika indonesia pun jv dgn malaysia bab sawit ni..sebab indonesia pun bertrima kasih dgn malaysia hal sawit..huhu
Reply With Quote
  #1343  
Old Yesterday, 08:38 AM
TT TT is offline
CG Super Hardcore

TT's Avatar
 
Trader Rating: (7)
Join Date: Jan 2009
Location: cybertorium, level 3
Posts: 144,922
Active Level
My Mood:
Default

Najib Razak
15 mins

Pertama, saya ingin berterima kasih kerana PH sekali lagi membuktikan kos projek asal ECRL bukan RM29 bilion seperti yang difitnah oleh Tony Pua, Sarawak Report dan media antarabangsa yang rapat dengan PH yang tak putus putus tuduh kita sengaja naikkan harga projek ECRL sehingga RM55 bilion.

Saya pernah banyak kali meminta kerajaan PH mendedahkan ini tetapi akhirnya, PH mengaku juga.

Seperti yang diberitahu semalam, kos asal untuk jajaran dari Gombak ke Tumpat adalah RM47 bilion.

Ini belum termasuk lagi kos untuk jajaran dari Gombak ke Port Klang yang menelan kos yang tinggi kerana melalui ibu kota dengan kos tanah yang tinggi.

Jajaran asal juga termasuk bahagian dengan kos paling mahal yang merentasi banjaran Titiwangsa yang kini dihapuskan oleh PH untuk menjimatkan kos sekurang-kurangnya RM10 bilion. Ekoran itu, ECRL tidak lagi sampai ke Ibu Kota.

Saya minta Rakyat untuk menilai jika keputusan kita untuk mempercepatkan pembinaan ECRL itu adalah tepat atau tidak.

Adakah Rakyat mahu ECRL hanya siap pada tahun 2034 ataupun pada tahun 2022?

Adakah adil untuk negeri-negeri Pantai Timur menunggu hingga 18 tahun lagi untuk menikmati pembangunan dan limpahan ekonomi seumpama ini?

Berapakah jumlah peluang pekerjaan, nilai KDNK dan impak limpahan ekonomi yang akan terlepas dalam tempoh itu?

Ataupun pembangunan di sana perlu dipercepatkan agar matlamat untuk merapatkan perkembangan ekonomi antara pantai timur dan pantai barat boleh dicapai secepat mungkin?

Adakah fasa pertama ECRL hanya untuk tren kargo dari Mentakab ke Dungun dan matlamat untuk mengurangkan masa perjalanan untuk rakyat dari Kuala Lumpur sampai ke Kota Bharu di bawah 4 jam tidak dapat dicapai?

Ataupun matlamat untuk mewujudkan sebuah "land bridge" dengan menghubungkan pelabuhan pantai timur di Kuantan ke pelabuhan pantai barat di Port Klang.yang merupakan satu langkah strategik juga patut diabaikan?

Pelbagai faktor perlu dipertimbangkan sebelum satu keputusan untuk melabur dibuat - termasuk kos, pulangan, tempoh masa pulangan, kemudahan untuk Rakyat, limpahan ekonomi serta hubungan dan peluang dari perdagangan antarabangsa.

Rakyat boleh menilai jika keputusan kerajaan BN dahulu untuk ECRL adalah betul atau sebaliknya.

Oleh kerana kerajaan PH bersungguh-sungguh “mengaku” lebih telus, saya juga harap mereka boleh menjelaskan kepada rakyat dua soalan ini.

1) Adakah syarikat China yang dianugerahkan projek ECRL itu mendapat pengecualian cukai SST seperti yang diberi oleh kerajaan PH kepada syarikat yang membina landasan berkembar Gemas ke Johor Baharu pada suku ke-4 tahun lepas?

2) Adakah ianya benar bahawa ada perjanjian sampingan (side agreement) dengan syarikat China seperti didakwa dalam dokumen-dokumen dikatakan terbongkar yang telah tular sejak beberapa hari dahulu di mana syarikat China itu juga diberikan tanah yang luasnya beribu-ribu ekar untuk membangunkan projek-projek di sekitar stesen-stesen ECRL?

Reply With Quote
  #1344  
Old Yesterday, 09:19 AM
fms fms is offline
Legendary Member

fms's Avatar
 
Trader Rating: (11)
Join Date: Feb 2007
Posts: 19,655
Thanks (Received): 52
Likes (Received): 131
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by tokey99 View Post
Kita bukan cerita selamat ke tidak..sebab xde org nk pikir2 xciden..semua org fikir keuntungan yg dpt dibuat..utk rakyat..
apa laa yg ko merepek..
yg pikir selamat tu rakyat, bukannya gomen/cccc..
keretapi patut lebih selamat dari naik bas..maka, rakyat akan pikir sama ada nak belanja utk keselamatan (naik keretapi), atau nak berjimat (naik bas)..
__________________
Ejen Broadband Dicari - http://neswery.com/4T7
Buat duit dengan shortlink - https://join-adf.ly/19937059
Reply With Quote
  #1345  
Old Yesterday, 11:16 AM
puyol puyol is online now
Legendary Member

puyol's Avatar
 
Trader Rating: (5)
Join Date: Jun 2011
Posts: 18,799
Thanks (Received): 725
Likes (Received): 716
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by Actifast View Post
buang duit tu, baik naik dari bangi.

putrajaya mana ada mrt&komuter.


mrt interchange dari kajang ke bangi naik brt
MRT2 tengah buat sekarang ni dan ada stesen kat Putrajaya Sentral.
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump