Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Official News, Current Issues

Official News, Current Issues Discuss daily updated official news from tv to newspapers, current issues from locals to all around the world.

Recommended Brokers

Forex Chart
Crypto Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #131  
Old 12-01-2019, 12:02 AM
akecema akecema is offline
Legendary Member

akecema's Avatar
 
Trader Rating: (6)
Join Date: Jan 2007
Location: Diamond Bay
Posts: 17,189
Thanks (Received): 205
Likes (Received): 576
Blog Entries: 1
Active Level
My Mood:
Default

Ok. Yg ini betul bentuk salib
Kiri, atas n kanan panjang yg sama
Bawah 1.5 panjang dr 3 penjuru. Itu bentuk salib
__________________
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #132  
Old 12-01-2019, 12:04 AM
Actifast Actifast is offline
Super Active

Actifast's Avatar
 
Trader Rating: (20)
Join Date: Sep 2008
Location: Penthouse
Posts: 5,648
Thanks (Received): 54
Likes (Received): 10
Active Level
Default

perhhh iman srg srg.

dok diam aja la dari dok kecam mcm xde kaitan agama.
__________________
Doa ak " Pro Trader "
Reply With Quote
  #133  
Old 12-01-2019, 09:10 AM
Gigahertz CS Gigahertz CS is offline
Active Member

Gigahertz CS's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Sep 2011
Location: Ampang - Selayang
Posts: 1,181
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 62
Blog Entries: 1
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by Actifast View Post
perhhh iman srg srg.

dok diam aja la dari dok kecam mcm xde kaitan agama.
4HorseMan The Appocalpyse tengah buat kerja. Dalam Quran & Islam takde tulis siapa diorang ni. Nabi Muhammad s.a.w pun takde sebut. tapi dalam kitab injil ada cerita diorang ni . dan tugas mereka apa.

[IMG][/IMG]

4 HorSeMan ni 4 orang. Death,famine, War , Conquer. Kalau dalam watak Charmed Season 1 watak conquer di ganti dengan watak "Strife" Korang tahu Strife dlaam bahasa melayu apa ? " Persengketaan " Dalam bahasa mudah. 4 horseman ni ada dalam malaysia. Ada orang nak tengok rakyat bergaduh.
Reply With Quote
  #134  
Old 12-01-2019, 10:23 AM
notepad notepad is offline
Super Active

notepad's Avatar
 
Trader Rating: (9)
Join Date: Sep 2011
Location: malizia
Posts: 7,165
Thanks (Received): 27
Likes (Received): 303
Blog Entries: 3
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by akecema View Post
paranoidnye
xsangka Tok imam pun mcm ni

ps. Tpaksa guna 'T'. kang org ckp salib plak
banyak makan bangkai ayam agaknya atau air tangan mamak hindu.
Reply With Quote
  #135  
Old 12-01-2019, 03:37 PM
TT TT is online now
CG Super Hardcore

TT's Avatar
 
Trader Rating: (7)
Join Date: Jan 2009
Location: cybertorium, level 3
Posts: 142,647
Active Level
My Mood:
Default

Kerajaan P.Pinang mesti akur saranan mufti ubah lambang salib



KUALA LUMPUR 12 Jan. - Kerajaan negeri Pulau Pinang wajib akur dengan saranan mufti supaya membetulkan perbuatan memasang lampu yang memaparkan lambang salib di sebuah bangunan sehingga menyebabkan keresahan dalam kalangan umat Islam di negara ini.


Ahli Parlimen Kepala Batas, Datuk Seri Reezal Merican Naina Merican berkata, sama ada tindakan itu disengajakan atau tidak, kerajaan negeri perlu memikul tanggungjawab besar untuk mengubah perkara itu.

“Ini bukan soal kita enggan bertoleransi. Apa yang berlaku ini terlalu menjolok mata sehingga boleh menimbulkan kegelisahan masyarakat. Jadi, tindakan segera perlu diambil baik pemaju mahupun sesiapa yang terlibat mesti dipanggil untuk siasatan lanjut.

“Kerajaan negeri mesti akur dengan saranan mufti kerana tiada pilihan untuk berdolak-dalik. Malah, Kerajaan negeri tidak perlu berasa takut dengan mana-mana pihak yang cuba mencetuskan sesuatu dan menggugat keharmonian kaum sama ada secara sengaja mahupun tidak sengaja,” katanya dalam kenyataan di sini hari ini.

Semalam, Mufti negeri, Datuk Seri Dr. Wan Salim Wan Mohd. Noor meminta pihak berkuasa agar segera mengarahkan pihak pemaju projek di Jelutong untuk mengubah kedudukan lampu-lampu di bangunan itu supaya tidak kelihatan seperti lambang salib.


http://www.utusan.com.my/berita/poli...salib-1.820740
Reply With Quote
  #136  
Old 12-01-2019, 03:39 PM
TT TT is online now
CG Super Hardcore

TT's Avatar
 
Trader Rating: (7)
Join Date: Jan 2009
Location: cybertorium, level 3
Posts: 142,647
Active Level
My Mood:
Default

Pemaju masih belum beri penjelasan



PULAU PINANG 12 Jan. - Kerajaan negeri masih belum menerima penjelasan daripada pemaju sebuah projek bangunan perumahan di Jelutong yang didakwa memaparkan lambang salib.


Ketua Menteri, Chow Kon Yew berkata, beliau difahamkan projek bangunan apartmen itu masih belum siap sepenuhnya dan pemaju masih dalam proses untuk menguji lampu di bangunan tersebut.

“Kita masih belum mendapat penjelasan daripada pemaju mengapa lampu tersebut begitu rupanya.

“Tetapi apabila gambar seterusnya lebih banyak lampu dipasang maka ia akan menunjukkan satu wajah pemandangan biasa, ini bukan sebuah rumah ibadat atau gereja ia adalah sebuah apartmen,” katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Semalam, Mufti negeri, Datuk Seri Dr. Wan Salim Wan Mohd. Noor meminta pihak berkuasa ini agar segera mengarahkan pihak pemaju projek berkenaan untuk mengubah kedudukan lampu-lampu di bangunan itu supaya tidak kelihatan seperti lambang salib.


http://www.utusan.com.my/berita/wila...salib-1.820708
Reply With Quote
  #137  
Old 12-01-2019, 04:11 PM
tyco tyco is offline
Active Plus

tyco's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Sep 2010
Posts: 3,923
Thanks (Received): 1455
Likes (Received): 154
Active Level
My Mood:
Default

kereta cevrolet pon ada tanda salib jugak
Reply With Quote
  #138  
Old 12-01-2019, 04:17 PM
dloanman dloanman is offline
Legendary Member

dloanman's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Apr 2012
Posts: 13,624
Thanks (Received): 29
Likes (Received): 689
Blog Entries: 1
Active Level
My Mood:
Default

pengajaran kpd semuo designer/akitek/engr muslim, berhati2lah buek design

dan kpd penguaso2 pbt yg muslim, berhati2lah sblm meluluskan mano2 design bagi projek perumahan/pejabat/kilang etc utk jaga sensitiviti org2 islam

kecualilah projek bina kuil/gereja/tokong dah sah itu rumah ibadat penganut2 agama lain
Reply With Quote
  #139  
Old 12-01-2019, 04:56 PM
arla arla is offline
Regular

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jul 2017
Posts: 237
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 15
Active Level
Default

Ini bukan rumah ibadat. Ini perumahan awam, Pemaju sudah dikira berniat promosi agama selain islam sebagai agama resmi.
Reply With Quote
  #140  
Old 12-01-2019, 05:09 PM
apoeki apoeki is offline
Active Plus

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Aug 2012
Posts: 4,187
Thanks (Received): 1
Likes (Received): 85
Active Level
Default

Real madrid pn sanggup buang lambang salib kt logo dorg semata nk jual jersi kt negara arab. Tp Org kita blh ckp tgk salib pn blh lemah iman..hmmm
__________________
YA ALLAH, TUTUPLAH AIB KU & AMANKANLAH KETAKUTAN KU
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump