Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > HIGH RISK SECTION - READ FORUM DISCLAIMER CAREFULLY BEFORE JOIN ! > JV / Partnership / Investor > Problematic JV/Partnership

Problematic JV/Partnership All threads originally created under subforum "JV / Partnership / Investor now moving here as problematic or unsuccessful by investors or probably scam.

Recommended Brokers

Forex Chart
Crypto Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #21  
Old 15-03-2014, 07:05 PM
pedagangbaju pedagangbaju is offline
Permanently Banned

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Mar 2014
Posts: 138
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 0
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by sconsult View Post
kalau saya lantik peguam sendiri ok tak?
blh je tpi kna amend agreement saya ...jadi suh lawyer tuan tambah atau kurangkan apa2 kandungan yang tuan rasa secure dan kita dua2 setuju baru kita sign .
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #22  
Old 16-03-2014, 02:32 PM
pedagangbaju pedagangbaju is offline
Permanently Banned

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Mar 2014
Posts: 138
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 0
Active Level
Default

kepada ahli cg sila PM dan nyatakan jumlah lot yang anda nak invest dan no telefon anda sekali ..tarikh tutup 31/03/2014
Reply With Quote
  #23  
Old 16-03-2014, 05:03 PM
pedagangbaju pedagangbaju is offline
Permanently Banned

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Mar 2014
Posts: 138
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 0
Active Level
Default

peluang masih terbuka ..jika berminat terus PM kepada saya
Reply With Quote
  #24  
Old 17-03-2014, 01:47 PM
nazting nazting is offline
Active Plus

nazting's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: May 2013
Posts: 2,569
Thanks (Received): 38
Likes (Received): 1
Active Level
My Mood:
Default

Tt..x leh pecah lot kecik2 ke?
Reply With Quote
  #25  
Old 17-03-2014, 02:15 PM
pedagangbaju pedagangbaju is offline
Permanently Banned

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Mar 2014
Posts: 138
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 0
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by nazting View Post
Tt..x leh pecah lot kecik2 ke?
dah pm kt tuan
Reply With Quote
  #26  
Old 17-03-2014, 03:31 PM
hazwanimhashim hazwanimhashim is offline
Regular

 
Trader Rating: (2)
Join Date: Sep 2010
Posts: 885
Thanks (Received): 4
Likes (Received): 2
Active Level
Default

haritu dah tulis, tapi thread mungkin kat tempat lain. ni aku nak tulis sekali lagi. sebagai ingatan kepada kengkawan yang mungkin berminat nak melabur disebabkan pulangannya yang amat lumayan.

1. TT ni orang baru. bukak pulak JV saiz besor. jenis ratus ribu punya modal. bukan nak menidakkan TT meniaga atau cari modal kat sini. dan bukanlah sebab TT ni baru lagi, so takleh nak meniaga. tapi, sebagai langkah berhati2, minta la kepada yang berminat, kenal elok2 dulu ngan TT. rumah di mana. keluarga di mana. bisnes di mana. makan di mana. kampung di mana. dan segala yang perlu bagi mengelakkan masalah di kemudian hari.

2. barangkali dalam kontrak perjanjian ada sebut pasal keuntungan, tapi dekat page 1, TT siap dah sebuut. 1 lot, bagi untung 6k. ni perniagaan. dan dalam perniagaan ada turun naiknya. kita mungkin menjangka akan dapat untung. akan sukses. tapi siapa tahu di hari mendatang. macam2 boleh terjadi. jangan kalau nanti TT bagi untuk seratus ringgit, ramai pula yang mengungkit. so, kaji terlebih dulu.

3. tempoh masa TT bagi sehingga penghujung Mac ni agak fishy. bukan fishy apa. tapi, banyak kes yang berlaku, sebab nak kumpul duit cepat, so, bagi tempoh masa. dan para pelabur yang memandang keuntungan segera akan cepat melabur disebabkan tempoh yang terhad. masa berfikir sebaiknya tu dihadkan. Macam2 boleh jadi selepas tarikh tutup. dan aku nak tulis siap2 kat sini. kot la modal tak cukup nanti, apakah TT akan lanjutkan lagi tempoh masa. kita tengok sama sama.

4. Nak meniaga tak salah. nak cari modal tak salah. di CG ni pun memang dah banyak juga orang buat gini. yang berjaya ada. yang tak berjaya pun ada. risiko masing2 faham. tetapi, sebagai salah sorang ahli CG, aku rasa perlu dituliskan ingatan ini. sekurang-kurangnya, ada la terlintas nak berfikir lebih sedikit sebelum jv bersama tt.

sekian. selamat menunggu keuntungan. atau peleburan.
Reply With Quote
  #27  
Old 17-03-2014, 03:34 PM
aeolian aeolian is offline
Active Plus

aeolian's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,842
Thanks (Received): 13
Likes (Received): 8
Active Level
Default

4K???!!! nak tikam rm300 je boleh tak tt? duit br1m.
Reply With Quote
  #28  
Old 17-03-2014, 04:06 PM
pedagangbaju pedagangbaju is offline
Permanently Banned

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Mar 2014
Posts: 138
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 0
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by hazwanimhashim View Post
haritu dah tulis, tapi thread mungkin kat tempat lain. ni aku nak tulis sekali lagi. sebagai ingatan kepada kengkawan yang mungkin berminat nak melabur disebabkan pulangannya yang amat lumayan.

1. TT ni orang baru. bukak pulak JV saiz besor. jenis ratus ribu punya modal. bukan nak menidakkan TT meniaga atau cari modal kat sini. dan bukanlah sebab TT ni baru lagi, so takleh nak meniaga. tapi, sebagai langkah berhati2, minta la kepada yang berminat, kenal elok2 dulu ngan TT. rumah di mana. keluarga di mana. bisnes di mana. makan di mana. kampung di mana. dan segala yang perlu bagi mengelakkan masalah di kemudian hari.

2. barangkali dalam kontrak perjanjian ada sebut pasal keuntungan, tapi dekat page 1, TT siap dah sebuut. 1 lot, bagi untung 6k. ni perniagaan. dan dalam perniagaan ada turun naiknya. kita mungkin menjangka akan dapat untung. akan sukses. tapi siapa tahu di hari mendatang. macam2 boleh terjadi. jangan kalau nanti TT bagi untuk seratus ringgit, ramai pula yang mengungkit. so, kaji terlebih dulu.

3. tempoh masa TT bagi sehingga penghujung Mac ni agak fishy. bukan fishy apa. tapi, banyak kes yang berlaku, sebab nak kumpul duit cepat, so, bagi tempoh masa. dan para pelabur yang memandang keuntungan segera akan cepat melabur disebabkan tempoh yang terhad. masa berfikir sebaiknya tu dihadkan. Macam2 boleh jadi selepas tarikh tutup. dan aku nak tulis siap2 kat sini. kot la modal tak cukup nanti, apakah TT akan lanjutkan lagi tempoh masa. kita tengok sama sama.

4. Nak meniaga tak salah. nak cari modal tak salah. di CG ni pun memang dah banyak juga orang buat gini. yang berjaya ada. yang tak berjaya pun ada. risiko masing2 faham. tetapi, sebagai salah sorang ahli CG, aku rasa perlu dituliskan ingatan ini. sekurang-kurangnya, ada la terlintas nak berfikir lebih sedikit sebelum jv bersama tt.

sekian. selamat menunggu keuntungan. atau peleburan.
hebat tuan punya rumusan ..nanti saya jawab semua yg tuan tuliskan tu ...skang ni busy sikit tk blh nk tulis
Reply With Quote
  #29  
Old 17-03-2014, 05:09 PM
trust me trust me is offline
Active Member

trust me's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Jul 2008
Posts: 1,159
Thanks (Received): 68
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

mcm berminat gak...tp sebelum tu bole bg profile diri or ape2 yg bole membantu utk sy melabur

jika sebelum ini penah bawa baju melayu masuk dr china, bole tunjukkan transaksi or gambar2 yg bole menyokong pelaburan awk tak...
__________________
FANPAGE FACEBOOK TAIP "EASY POOL"
kolam renang mudah pasang dan mudah simpan

http://www.carigold.com/portal/forum...d.php?t=378159
Reply With Quote
  #30  
Old 17-03-2014, 05:18 PM
kasmarol kasmarol is offline
Super Active

kasmarol's Avatar
 
Trader Rating: (11)
Join Date: Dec 2008
Location: terengganu
Posts: 9,896
Thanks (Received): 53
Likes (Received): 1
Active Level
Default

Teringat aku bisness seluar jeans
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump