Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Official News, Current Issues

Official News, Current Issues Discuss daily updated official news from tv to newspapers, current issues from locals to all around the world.

Recommended Brokers

Forex Chart
Crypto Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #1761  
Old 02-02-2019, 11:22 PM
BenVentures BenVentures is online now
Super Active

BenVentures's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: May 2018
Posts: 5,602
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 431
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by [email protected] View Post
org cina tau Lim Guan Eng bukan menteri yg bijak mereka boleh lantik....tpi mereka peduli apa...janji cina pegang menteri kewangan dn menteri2 penting dimalaysia...undi DAP jalan penyelesaian mereka...tpi org melayu berpecah2..menyalahkn sesama sendiri.....harini kementerian2 penting malaysia dipegang oleh DAP.....lg haru lantik menteri pendidikan utk jadi boneka DAP...tpi Timbalan menteri pendidikan lg berkuasa naik kn sekolah private cina....
Jgn jealous la. Cina juga rakyat malaysia.
__________________
APARTMENT FOR RENT
AVAILABLE IN MARCH 2019
CHINESE ONLY
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #1762  
Old 02-02-2019, 11:24 PM
[email protected] amy@promatt is offline
CG Top Poster Club

amy@promatt's Avatar
 
Trader Rating: (9)
Join Date: Jul 2009
Location: www.lelongbank.com
Posts: 20,302
Thanks (Received): 446
Likes (Received): 79
Blog Entries: 1
Active Level
My Mood:
Default

btol tpi bukan DAP...hancur..hancur..hancur DAP...

Quote:
Originally Posted by BenVentures View Post
Jgn jealous la. Cina juga rakyat malaysia.
__________________
Reply With Quote
  #1763  
Old 02-02-2019, 11:28 PM
tyco tyco is offline
Active Plus

tyco's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Sep 2010
Posts: 3,920
Thanks (Received): 1455
Likes (Received): 149
Active Level
My Mood:
Default

Reply With Quote
  #1764  
Old 03-02-2019, 12:11 AM
amuk293 amuk293 is offline
Active Plus

amuk293's Avatar
 
Trader Rating: (6)
Join Date: Jan 2008
Posts: 4,186
Thanks (Received): 7
Likes (Received): 42
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by BenVentures View Post
Jgn jealous la. Cina juga rakyat malaysia.
ya ka?saya igt org cina bukan rakyat malaysia maa..sebab slalu kutuk2 melayu punya agong...klu betul rakyat malaysia,kena hormat sama undang2 malaysia maa..x boleh kutuk2 melayu,x boleh rasis2 sama melayu..
__________________
Jom Ke Open House Rumah Saya Di Sini: SHAIN'S HOUSE
Reply With Quote
  #1765  
Old 03-02-2019, 01:08 AM
odin_kaa odin_kaa is offline
Active Member

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Dec 2012
Posts: 1,014
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 12
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by jaws_am View Post
sakit myr vs bhat..

dlm tempoh 10 tahun..

2009 - 9.5 bhat
2019 - 7.5 bhat



start jatuh hujung tahun 2015.. - 8.5 bhat

myr vs sgd pun sama jgk.. start jatuh hujung tahun 2015 - myr 3 = 1 sgd

punca masalah pada hujung tahun 2015 ?
aku rujuk news 27 dis 2015..

KUALA LUMPUR 27 Dis. - Ekonomi Malaysia kekal bertahan sepanjang tahun ini walaupun menerima tekanan hebat kesan kejatuhan harga minyak dunia lebih 50 peratus dalam tempoh setahun, dan perubahan dasar kewangan di Amerika Syarikat (AS).

Dua faktor itu membuatkan nilai ringgit melepasi paras RM4 berbanding dolar AS sepanjang 2015, sehingga mencecah RM4.47 pada 29 September 2015, iaitu nilai terendah sejak Krisis Kewangan Asia 1998.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Abdul Wahid Omar berkata, Malaysia kini berada pada kedudukan yang lebih bersedia untuk berdepan krisis-krisis ekonomi dunia berbanding situasi pada 1998.

___

so kat sini kerajaan PH kena belajar something..

kebergantungan negara terhadap minyak x akan membawa perubahan dlm ekonomi negara..

gst sikit sebanyak berjaya membantu ekonomi kekal pada tahap sederhana..
Saya setuju dengan tuan ... negara perlu segera mencari jalan untuk keluar dari kemelut kebergantungan terhadap harga minyak & sawit sebagai hasil utama negara
Reply With Quote
Likes lypaz liked this post
  #1766  
Old 05-02-2019, 04:16 PM
TT TT is online now
CG Super Hardcore

TT's Avatar
 
Trader Rating: (7)
Join Date: Jan 2009
Location: cybertorium, level 3
Posts: 140,798
Active Level
My Mood:
Default

Penganalisis jelaskan kenapa baht Thailand naik mendadak berbanding ringgit

PETALING JAYA: Prestasi baht Thailand jelas semakin meningkat dibandingkan dengan ringgit pada 2019.


Ketika ini, baht diniagakan pada kadar 100 baht bagi setiap RM13 – tahap tertingginya berbanding ringgit pada masa kini.

Terdapat beberapa faktor yang menyumbang kepada kenaikan nilai baht.

“Satu daripada sebabnya adalah lebihan akaun semasa yang dialami Thailand.

“Ringgit naik berbanding dolar AS baru-baru ini, tetapi ini bukan disebabkan kekukuhan ringgit. Ia disebabkan prestasi lemah dolar AS itu,” kata pakar strategi mata wang dari Singapura.

Ekonomi Malaysia terperangkap dalam masalah mata wang memandangkan kerajaan baru, yang dipilih pada pilihan raya umum ke-14 9 Mei lalu, masih tidak begitu jelas dalam membuat keputusan berkaitan polisi ekonomi.

Satu kes menjadi contoh ialah “flip-flop” (berubah-ubah) berhubung projek Laluan Rel Pantai Timur (ECRL) bernilai RM110 bilion oleh kerajaan, dengan menteri mengeluarkan kenyataan bercangah.

Projek itu sepatutnya ditangguhkan disebabkan kedudukan kewangan Malaysia yang ketat, tetapi kenyataan tertentu yang dibuat menunjukkan seperti keadaannya berbeza.

Pakar strategi mata wang itu berkata, ini menghakis keyakinan pelabur terhadap ekonomi yang terbeban oleh masalah daripada kerajaan Barisan Nasional (BN).

“Rizab tukaran asing Thailand, pembuatan dan pertumbuhan perusahaan, semuanya menunjukkan daya tahan ekonominya terhadap persekitaran luar yang lebih keras,” katanya kepada FMT.

Kekuatan baht katanya, boleh berterusan, terutama selepas dolar AS/baht Thai memecahkan sejarah trend menaiknya selama 5 tahun.

Profesor Nazari Ismail dari Universiti Malaya berkata, di tengah-tengah tumpuan kepada pilihan raya umum Thailand pada 24 Mac, angka ekonomi yang kuat yang muncul dari negara itu menjadi perhatian.

Statistik rasmi dikeluarkan baru-baru ini oleh kementerian kewangan Thailand menunjukkan prestasi ekonomi negara itu lebih baik pada 2018, dibandingkan dengan tempoh sama pada 2014.

Pertumbuhan Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) pada suku pertama 2018 mencapai 4.8%, tertinggi dalam tempoh 5 tahun. Ini digerakkan, antara lain, oleh kenaikan 6% dalam eksport barangan dan perkhidmatan dan juga kenaikan pelaburan sektor swasta dan sektor awam, masing-masing mencatat angka 3.1% dan 4%.

Satu ukuran tentang bagaimana ekonomi berjalan secara berkesan dan faktor pengeluaran digunakan dipanggil “kadar utilisasi kapasiti pengeluaran”.

Indeks yang penting ini naik daripada 63% pada suku pertama 2014 kepada 72.4% pada suku pertama 2018
Sekali lagi, ia merupakan kadar paling tinggi negara itu bagi tempoh 5 tahun.

Industri pelancongan Thailand yang berkembang memainkan peranan penting dalam kejayaan ekonominya, dengan jumlah pelancong asing naik hampir setiap tahun, iaitu dari 25 juta pada 2014 kepada 35 juta tahun lepas.

Kenaikannya adalah 40% hanya dalam tempoh 4 tahun. Pelancongan menyumbang 25% daripada KDNK Thailand.

Bagaimanapun, tidak semua penganalisis bersetuju bahawa kisah pertumbuhan Thailand ini dapat bertahan.

Nazari berpendapat pergantungan Thailand pada hutang luar meningkat lagi dalam tempoh pertumbuhan semasa.

Hutang luar Thailand naik kepada AS$158 bilion (RM649 bilion) pada suku ketiga 2018 daripada AS$154 bilion (RM632 bilion) pada suku kedua 2018.

“Angka hutang suku ketiga paling tinggi and mungkin menuju kepada keruntuhan,” katanya. - FMT

Reply With Quote
Likes jaws_am liked this post
  #1767  
Old 05-02-2019, 06:40 PM
SMI6 SMI6 is offline
Regular

SMI6's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jan 2016
Posts: 836
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 148
Blog Entries: 1
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by odin_kaa View Post
Saya setuju dengan tuan ... negara perlu segera mencari jalan untuk keluar dari kemelut kebergantungan terhadap harga minyak & sawit sebagai hasil utama negara
Penyokong parti PH dia tak kisah
Semua tu sawit turun harga

Tol tak blh hapus pun tak kisah day

Harga rumah Mahal pun dah tak kisah.

Currency RM mmg tgh teruk nak tunggu bawah 3.80 pun susah

Lebihan duit maknanya kerajaan kene kutip cukai yg lebih tu je.

Sbb tu kot Saman pun menteri DAP tak bagi diskaun menteri MCA/gerakan pun ad bg diskaun

Kong xi fa cai angpow AES kene bayar.
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump