Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Santai, Others

Santai, Others Santai, perngkongsian info, minta pertolongan ahli lain dan semua perbincangan yang tidak bersangkutan dengan forum lain. NO OFFTOPIC.

Recommended Brokers

Forex Chart
Crypto Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #1  
Old 13-04-2018, 09:18 AM
Ibn Raffar Ibn Raffar is offline
Super Active

Ibn Raffar's Avatar
 
Trader Rating: (28)
Join Date: May 2011
Posts: 7,001
Thanks (Received): 320
Likes (Received): 51
Active Level
My Mood:
Default Alasan warga CG yang tidak mengundi PRU

Salaam...

Dalam ramai2 warga cg ni kefahaman kita berbeza khususnya dalam bab politik. Jadi di sini bolehkah kita sama2 kongsi apa ALASAN tuan/puan TIDAK keluar mengundi pilihanraya umum (PRU) samada untuk kali ini atau sebahagian PRU atau selama2nya.

Yang sudah berniat untuk turun mengundi silakan. Kita hormati kefahaman masing2, jagalah akhlak dan moga tiada hinaan dan makian di sini.

Yang belum cukup umur/belum daftar mengundi sila abaikan.

*Admin, jika sudah ada thread ini mohon dipindahkan.
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #2  
Old 13-04-2018, 09:20 AM
Ibn Raffar Ibn Raffar is offline
Super Active

Ibn Raffar's Avatar
 
Trader Rating: (28)
Join Date: May 2011
Posts: 7,001
Thanks (Received): 320
Likes (Received): 51
Active Level
My Mood:
Default

Ambe pernah mengundi, dan sekarang tidak. Alasannya sebab iman dan amal soleh. Kita tidak disibukkan dengan benda ni. Video ini sebagai rujukan.

Update video link

https://m.facebook.com/story.php?sto...omment_mention
Attached Images
File Type: jpg Screenshot_20180413-151247.jpg (40.2 KB, 25 views)

Last edited by Ibn Raffar; 13-04-2018 at 03:55 PM.. Reason: upload video link
Reply With Quote
  #3  
Old 13-04-2018, 09:34 AM
ameant ameant is offline
Super Active

ameant's Avatar
 
Trader Rating: (11)
Join Date: Mar 2007
Posts: 6,221
Thanks (Received): 28
Likes (Received): 93
Active Level
My Mood:
Default

niat mmg nak balik mengundi, apakan daya hari Rabu.
__________________
ynwa.......
Reply With Quote
  #4  
Old 13-04-2018, 09:42 AM
2618918 2618918 is offline
Active Member

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Aug 2012
Posts: 2,141
Thanks (Received): 802
Likes (Received): 323
Active Level
Default

Nasihat 5 Tokoh Islam Dalam Menghadapi Pilihanraya:

Ali bin Abi Thalib ra

= Kezaliman akan terus ada, bukan kerena banyaknya orang-orang jahat, tapi karena diamnya orang-orang baik.

2. Syaikh Yusuf Qardhawi (Ketua persatuan Cendekiawan Muslim antarabangsa)

= Setidaknya ada 3 cara dalam mempertimbangkan pilihan :
A) Jika semuanya baik, pilihlah yang paling banyak kebaikannya.
B) Jika ada yang baik dan ada yang buruk, pilihlah yang baik.
C) Jika semuanya buruk, pilihlah yang paling sedikit keburukannya.

Dr. Hamid Fahmy Zarkasyi, MA. M. Phil. (Ketua MIUMI Pusat, putra Pendiri Pesantren Gontor, jawa timur)

= Jika anda tidak mau ikut mengundi karena kecewa dengan pemerintah & anggota DUN, atau parti Islam. Itu hak anda. Tapi ingat jika anda & jutaan yang lain tidak ikut mengundi maka jutaan orang fasik, sekuler, liberal, atheis akan ikut mengundi untuk berkuasa dan menguasai kita. Niatlah berbuat baik meskipun hasilnya belum tentu sebaik yang engkau inginkan.

Recep Toyyib Erdogan

= Jika orang yang Baik tidak ikut terjun ke politik, maka para penjahatlah yang akan mengisinya.

Necmetti Erbakan

= Muslim yang tidak peduli Politik akan di pimpin oleh Politician yang tidak peduli kepada Islam

JANGAN BERDIRI ATAS PAGAR. KEJAHATAN AKAN TIMBUL TATKALA ORANG BAIK SEMUA DIAM.
__________________
Pengembaraan Kepulauan Semporna
http://cuticutimabul.blogspot.my
Reply With Quote
Likes asamboy, accessive, manghani liked this post
  #5  
Old 13-04-2018, 09:46 AM
dausbiz dausbiz is offline
CG Top Poster Club

dausbiz's Avatar
 
Trader Rating: (2)
Join Date: Apr 2015
Location: www.rahsiafirdaus.com
Posts: 42,928
Thanks (Received): 2
Likes (Received): 1039
Blog Entries: 1
Active Level
My Mood:
Default

malas undi

tak payah pening rilek ja duk rumah

layan carigold ka
__________________


PERCUMA RAHSIA Kenikmatan SEKS SUAMI ISTERI
di www.rahsiafirdaus.com

Call/whatsapp/telegram 016-4650338
Reply With Quote
  #6  
Old 13-04-2018, 09:59 AM
aimimun aimimun is offline
Regular

 
Trader Rating: (7)
Join Date: Feb 2011
Posts: 608
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by 2618918 View Post
Nasihat 5 Tokoh Islam Dalam Menghadapi Pilihanraya:

Ali bin Abi Thalib ra

= Kezaliman akan terus ada, bukan kerena banyaknya orang-orang jahat, tapi karena diamnya orang-orang baik.

2. Syaikh Yusuf Qardhawi (Ketua persatuan Cendekiawan Muslim antarabangsa)

= Setidaknya ada 3 cara dalam mempertimbangkan pilihan :
A) Jika semuanya baik, pilihlah yang paling banyak kebaikannya.
B) Jika ada yang baik dan ada yang buruk, pilihlah yang baik.
C) Jika semuanya buruk, pilihlah yang paling sedikit keburukannya.

Dr. Hamid Fahmy Zarkasyi, MA. M. Phil. (Ketua MIUMI Pusat, putra Pendiri Pesantren Gontor, jawa timur)

= Jika anda tidak mau ikut mengundi karena kecewa dengan pemerintah & anggota DUN, atau parti Islam. Itu hak anda. Tapi ingat jika anda & jutaan yang lain tidak ikut mengundi maka jutaan orang fasik, sekuler, liberal, atheis akan ikut mengundi untuk berkuasa dan menguasai kita. Niatlah berbuat baik meskipun hasilnya belum tentu sebaik yang engkau inginkan.

Recep Toyyib Erdogan

= Jika orang yang Baik tidak ikut terjun ke politik, maka para penjahatlah yang akan mengisinya.

Necmetti Erbakan

= Muslim yang tidak peduli Politik akan di pimpin oleh Politician yang tidak peduli kepada Islam

JANGAN BERDIRI ATAS PAGAR. KEJAHATAN AKAN TIMBUL TATKALA ORANG BAIK SEMUA DIAM.

xsilap dr maza pun ada ckp psl ni..mula2 pk malas nak undi tp pk balik kena tye plak depan Allah nanti..
InshaAllah aku g..
Reply With Quote
  #7  
Old 13-04-2018, 10:14 AM
Ibn Raffar Ibn Raffar is offline
Super Active

Ibn Raffar's Avatar
 
Trader Rating: (28)
Join Date: May 2011
Posts: 7,001
Thanks (Received): 320
Likes (Received): 51
Active Level
My Mood:
Default

Masing2 ada kefahaman sendiri. Sebahagian ulama pun ada juga yang tidak setuju dengan demokrasi, jadi kita hormati. Yang nak mengundi tu teruskan.
Reply With Quote
  #8  
Old 13-04-2018, 10:17 AM
tomie tomie is offline
CG Hardcore

tomie's Avatar
 
Trader Rating: (31)
Join Date: Dec 2006
Location: Sedaka, Yan
Posts: 72,522
Thanks (Received): 7806
Likes (Received): 279
Blog Entries: 1
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by Ibn Raffar View Post
Masing2 ada kefahaman sendiri. Sebahagian ulama pun ada juga yang tidak setuju dengan demokrasi, jadi kita hormati. Yang nak mengundi tu teruskan.
kalo dah cara demokrasi tu je yg kita ada
awat??
dgn demokrasi..kita tak mampu ubah kepada yg lebih baik ka?
kalo pakat2 undi yg baik...maka..negara akan jadi baik
kalo semua tak ngundi
golongan yg tak baik..ngundi nak jadi negara yg tak baik
maka..negara akan jadi pemerintahan yg tak baik..


dok sembang pasal iman...tapi kita sendiri yg amik lewa
undi pun..dikira mcm dakwah jugak... sbb kita niat nak negara menuju kebaikan ..
Reply With Quote
Likes michael scotfield, putra1234, puyol liked this post
  #9  
Old 13-04-2018, 10:21 AM
chip555 chip555 is online now
Active Member

chip555's Avatar
 
Trader Rating: (10)
Join Date: Dec 2007
Posts: 2,133
Thanks (Received): 16
Likes (Received): 54
Active Level
My Mood:
Default

Orang yang saja2 malas nak mengundi ni, orang yang jenis tak faham apa tujuan mengundi. orang spesies ni adalah orang yang mana kerajaan yang membentuk dia bukan dia yang membentuk kerajaan.

Reply With Quote
  #10  
Old 13-04-2018, 10:23 AM
CoqBadaq CoqBadaq is offline
Active Member

CoqBadaq's Avatar
 
Trader Rating: (2)
Join Date: Mar 2008
Posts: 1,860
Thanks (Received): 7
Likes (Received): 7
Active Level
My Mood:
Default

aku dulu, sampai last year, tak pernah nak mengundi...sebab apa...tempat aku bangsa bukan islam..so no reason nak mengundi...

tapi...selepas di tarbiyah oleh seorang ustaz...
Simple ja dia cakap/pesan:

Kamu nak jawab apa depan Allah?
kenapa tak menjalan kan tanggungjawab/hak?
Kamu Tahu keadaan Mashyar Allah...

aku terkelu, dan niat kan balik untuk mengundi tahun ni..


so InsyaAllah...hari mengundi aku mengundi tahun ni..
Maaf ,Sebb aku takut Allah.

Kriteria pemilihan calon tu boleh refer, pada ustaz ustaz...

Kita kena ingat, kita hidup di dunia ni bukan hidup sorang sorang, sendiri sendiri nak senang atau susah..setiap saat hidup kita pun kita akan berkait dengan orang lain..
Walhal, rezeki yang kita kata lebih pun, bukan rezeki kita...
so bab ni , walaupun korang anggap, alaa...dok kat rumah ja la tengok tv...pastu takde apa apa...hurm..di SANA nanti, penjalanan hidup kita beribu ribu tahun, camna nak hadapi tu..



Wallahualam..saya pun memperingati untuk diri saya sendiri jugak

Last edited by CoqBadaq; 13-04-2018 at 10:28 AM..
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump