Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Official News, Current Issues

Official News, Current Issues Discuss daily updated official news from tv to newspapers, current issues from locals to all around the world.

Recommended Brokers

Forex Chart
Crypto Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #851  
Old 01-08-2019, 05:47 PM
puyol puyol is offline
Legendary Member

puyol's Avatar
 
Trader Rating: (5)
Join Date: Jun 2011
Posts: 19,502
Thanks (Received): 725
Likes (Received): 792
Active Level
Default

haritu beli durian tangkai panjang kat mundok dalam RM8 sekilo. Durian kampung kat paloh hinai dalam RM50 selonggok.
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #852  
Old 01-08-2019, 05:50 PM
lelabah lelabah is offline
Active Plus

lelabah's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Nov 2007
Posts: 4,195
Thanks (Received): 157
Likes (Received): 94
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by qi_telcommunication View Post
durian mahal pun oarang tengah juga yang untung bukan pekebun kecuali pekebun tu jual sendiri pada pengguna akhir, mungkin murah sikit
Pekebun sekarang nipun dah jual mcm harga orang tengah jugak.
Reply With Quote
  #853  
Old 01-08-2019, 07:44 PM
accessive accessive is offline
Regular

accessive's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Feb 2014
Posts: 918
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 124
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by puyol View Post
haritu beli durian tangkai panjang kat mundok dalam RM8 sekilo. Durian kampung kat paloh hinai dalam RM50 selonggok.
Murah pulak tangkai panjang.
Mcm mana rasa dia? Kasi feedback sikit.

Tangkai panjang @ kan yao, kategori paling sedap di thailand.
Reply With Quote
  #854  
Old 01-08-2019, 08:17 PM
puyol puyol is offline
Legendary Member

puyol's Avatar
 
Trader Rating: (5)
Join Date: Jun 2011
Posts: 19,502
Thanks (Received): 725
Likes (Received): 792
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by accessive View Post
Murah pulak tangkai panjang.
Mcm mana rasa dia? Kasi feedback sikit.

Tangkai panjang @ kan yao, kategori paling sedap di thailand.
Memang murah harga tu. Rasa dia lemak manis, kurang gas. Letak dalam kereta takda bau langsung.
Reply With Quote
Likes accessive liked this post
  #855  
Old 01-08-2019, 09:01 PM
accessive accessive is offline
Regular

accessive's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Feb 2014
Posts: 918
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 124
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by puyol View Post
Memang murah harga tu. Rasa dia lemak manis, kurang gas. Letak dalam kereta takda bau langsung.
Ooooo..bau kuat la syok baru namanya durian hehehe. Tapi ada orang suka jenis yg macam tu, kurang bau kurang gas.
Reply With Quote
  #856  
Old 16-08-2019, 08:47 AM
kopirait kopirait is online now
CG Top Poster Club

kopirait's Avatar
 
Trader Rating: (6)
Join Date: Apr 2010
Location: -- .- ...
Posts: 30,064
Thanks (Received): 37
Likes (Received): 1084
Blog Entries: 2
Active Level
My Mood:
Default

Durian jerung ada kelas tersendiri


MARANG - Ketibaan musim durian ketika ini menjadikan mukim Jerung di daerah ini meriah dengan kunjungan orang ramai dari luar kawasan yang ingin menikmati raja buah tersebut.

Bukit Jerung, Bukit Gondang dan Bukit Temiang merupakan antara lokasi yang menjadi tumpuan orang ramai termasuk para peraih dari kawasan luar untuk mendapatkan durian.

Bagi seorang peraih, Ismail Abdullah, 50, durian dari mukim Jerung yang turut dikenali durian jerung mendapat permintaan tinggi malah kawasan itu dikenali sebagai pengeluar buah durian terbaik dari segi rasa dan kualitinya di Marang.

Ismail berkata, antara jenis jenis durian lain yang mendapat permintaan tinggi adalah kucing tidur, kampung, serta pelbagai jenis lagi.

“Dahulu durian dijual secara longgok tetapi kini timbang dan harganya mengikut saiz.

"Harga saya beli daripada pemilik dusun durian lebih kurang RM5 sekilogram,” katanya ketika ditemui, semalam.

Sementara itu, seorang pemilik dusun, Wahab Mahmud, 61, berkata, kebiasaannya pemilik dusun durian akan mengutip durian pada waktu pagi dan dijual kepada peraih selepas itu.

Menurutnya, durian jerung ada kelas yang tersendiri dari segi bentuk, saiz, rasa dan kualitinya.

"Itu yang sering dikatakan oleh peraih apabila membeli durian jenis ini di sini.

"Durian jerung dikatakan enak mungkin disebabkan ia ditanam di kawasan tanah yang berbukit bukau di sini,” katanya.

Wahab berkata, durian merupakan antara sumber pendapatan penduduk di sini sejak dahulu lagi dan dusun yang dimiliki sekarang diwarisi secara turun-temurun.

"Suasana di sini ibarat pesta pada musim durian berikutan ramai orang datang termasuk dari jauh untuk membeli durian dan ia juga menjadi masa sesuai buat ahli keluarga berkumpul," katanya.

https://www.sinarharian.com.my/artic...las-tersendiri
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump