Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Historical, Myth, Legend

Recommended Brokers

Forex Chart
Crypto Chart
CG Sponsors



View Poll Results: Percayakah anda bumi ini rata?
Ya 132 17.21%
Tidak 569 74.19%
Berkecuali 66 8.60%
Voters: 767. You may not vote on this poll

Reply
 
Thread Tools
  #17101  
Old 16-05-2019, 08:23 AM
kekatu malam kekatu malam is offline
Active Plus

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Nov 2013
Posts: 4,230
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 216
Blog Entries: 8
Active Level
Default

ketika kita pertikai pasal tropong.. mereka telah kaji benda lain pula..
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #17102  
Old 27-05-2019, 03:31 PM
akudotcom akudotcom is offline
Active Plus

akudotcom's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jun 2007
Posts: 3,122
Thanks (Received): 17
Likes (Received): 636
Active Level
My Mood:
Default

GE,

Jgn lupa semak kiblat
Takut lari
Nanti tak sah pula

__________________
AKU NAMPAK APA YG ENGKAU NAMPAK

takkan tu pun korang tak nampak..byk tgk tv nie..elok la jd jaga mcm aku..huhuh
Reply With Quote
  #17103  
Old 27-05-2019, 03:44 PM
kiddd2 kiddd2 is offline
CG Top Poster Club

kiddd2's Avatar
 
Trader Rating: (4)
Join Date: Jun 2011
Posts: 21,278
Thanks (Received): 37
Likes (Received): 2180
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by akudotcom View Post
GE,

Jgn lupa semak kiblat
Takut lari
Nanti tak sah pula

terima kasih laa sbb bagi ingatan ..

walaupun ko kepala pinggan..
__________________
NAK TAHU HARGA HANDPHONE TERKINI??? MASUK SINI

: KEDAI HANDPHONE ONLINE :
Reply With Quote
  #17104  
Old 27-05-2019, 04:15 PM
akudotcom akudotcom is offline
Active Plus

akudotcom's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jun 2007
Posts: 3,122
Thanks (Received): 17
Likes (Received): 636
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by kiddd2 View Post
terima kasih laa sbb bagi ingatan ..

walaupun ko kepala pinggan..
Heheh

Aku nak tanya lah
Hala kiblat tu bole berubah ke dgn pergerakan bumi?
Sbb kaabah tu kan atas muka bumi
Bole lari ke arah kiblat tu?

Knp masih perlu di ukur setiap 6 bln lg?
Sedangkan GE punya teknologi dgn gps, kompas dan sebagainya
__________________
AKU NAMPAK APA YG ENGKAU NAMPAK

takkan tu pun korang tak nampak..byk tgk tv nie..elok la jd jaga mcm aku..huhuh
Reply With Quote
  #17105  
Old 27-05-2019, 04:53 PM
WordPress WordPress is offline
Active Member

WordPress's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Dec 2010
Posts: 1,220
Thanks (Received): 9
Likes (Received): 2
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by akudotcom View Post
Heheh

Aku nak tanya lah
Hala kiblat tu bole berubah ke dgn pergerakan bumi?
Sbb kaabah tu kan atas muka bumi
Bole lari ke arah kiblat tu?

Knp masih perlu di ukur setiap 6 bln lg?
Sedangkan GE punya teknologi dgn gps, kompas dan sebagainya
Ada ke yang bagitau perlu di ukur setiap 6 bulan??

Kalau ada, boleh tolong tunjukkan mana statement dia?
Reply With Quote
  #17106  
Old 27-05-2019, 05:04 PM
GamezStar GamezStar is offline
CG Top Poster Club

GamezStar's Avatar
 
Trader Rating: (2)
Join Date: Jul 2008
Posts: 26,723
Thanks (Received): 196
Likes (Received): 349
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by akudotcom View Post
Heheh

Aku nak tanya lah
Hala kiblat tu bole berubah ke dgn pergerakan bumi?
Sbb kaabah tu kan atas muka bumi
Bole lari ke arah kiblat tu?

Knp masih perlu di ukur setiap 6 bln lg?
Sedangkan GE punya teknologi dgn gps, kompas dan sebagainya
aku malas betul org bangang mcm ko ni.. ko baca tak gambar tu dia tulis ape?

dia kata peristiwa ni menyebabkan matahari tegak kt atas kaabah dan bole lakukan semakan arah kabah... bukannya perubahan arah kaabah
Reply With Quote
  #17107  
Old 27-05-2019, 05:07 PM
kiddd2 kiddd2 is offline
CG Top Poster Club

kiddd2's Avatar
 
Trader Rating: (4)
Join Date: Jun 2011
Posts: 21,278
Thanks (Received): 37
Likes (Received): 2180
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by akudotcom View Post
Heheh

Aku nak tanya lah
Hala kiblat tu bole berubah ke dgn pergerakan bumi?
Sbb kaabah tu kan atas muka bumi
Bole lari ke arah kiblat tu?

Knp masih perlu di ukur setiap 6 bln lg?
Sedangkan GE punya teknologi dgn gps, kompas dan sebagainya
orang suruh chek je, bukan ubah setiap 6 bulan..

ternyata kepala ko pinggan..
__________________
NAK TAHU HARGA HANDPHONE TERKINI??? MASUK SINI

: KEDAI HANDPHONE ONLINE :
Reply With Quote
  #17108  
Old 27-05-2019, 05:21 PM
akudotcom akudotcom is offline
Active Plus

akudotcom's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jun 2007
Posts: 3,122
Thanks (Received): 17
Likes (Received): 636
Active Level
My Mood:
Default

Ok

Ulangan soalan
Knp perlu di semak lg?
__________________
AKU NAMPAK APA YG ENGKAU NAMPAK

takkan tu pun korang tak nampak..byk tgk tv nie..elok la jd jaga mcm aku..huhuh
Reply With Quote
  #17109  
Old 27-05-2019, 05:38 PM
WordPress WordPress is offline
Active Member

WordPress's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Dec 2010
Posts: 1,220
Thanks (Received): 9
Likes (Received): 2
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by akudotcom View Post
Ok

Ulangan soalan
Knp perlu di semak lg?
Tang mananye dia bagitau perlu di semak lagi??

Reply With Quote
  #17110  
Old 27-05-2019, 05:43 PM
akudotcom akudotcom is offline
Active Plus

akudotcom's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jun 2007
Posts: 3,122
Thanks (Received): 17
Likes (Received): 636
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by WordPress View Post
Tang mananye dia bagitau perlu di semak lagi??

Bole tgk balik gambarajah atas tu
Apa yg nak di semak ya?
__________________
AKU NAMPAK APA YG ENGKAU NAMPAK

takkan tu pun korang tak nampak..byk tgk tv nie..elok la jd jaga mcm aku..huhuh
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Tags
bentuk bumi, bumi rata atau bulat, saiz bumi

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump