Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Health, Fitness

Health, Fitness Discuss, debate or share all info about health. Share knowledge of fitness and tips.

Recommended Brokers

Forex Chart
Crypto Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #11  
Old 16-05-2012, 12:25 AM
apoilenjau apoilenjau is offline
Active Plus

 
Trader Rating: (9)
Join Date: Jan 2011
Posts: 3,494
Thanks (Received): 8
Likes (Received): 0
Active Level
Default

pernah patah tangan masa tahun 1997, tangan kiri. tulang ada patah 1 dan ada retak 1. kes sbb jatuh dm longkang hehe. lepas tu terus je cepat2 bawa berubat dgn tukang urut tradisional patah tulang x pegi pun klinik.tangan aku kena urut 2-3 kali juga dlm seminggu tu. pakcik tu balut tangan aku dgn kulit pokok kekabu tapi sebelum tu sapu dulu ramuan cuka + ragi kat tangan baru balut. seminggu lepas tu dah baik. alhamdulillah.

kejadian kedua pd tahun 2004 tulang belikat kt bahu aku terkehel @ jatuh. sbb kes jatuh moto. kiri juga. p hospital doktor x leh buat apa nnt akan elok sendiri tapi ambik masa dlm 3 bulan juga nk sembuh, dia kata klau tangan boleh la simen, nurse suruh berubat kampung je. aku pun berubat tapi dgn pakcik yg dulu tu mcm x serasi jd berubat kt orang lain pulak. alhamdulillah sebulan dah sihat semula kembali kpd normal.
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #12  
Old 16-05-2012, 12:32 AM
apoilenjau apoilenjau is offline
Active Plus

 
Trader Rating: (9)
Join Date: Jan 2011
Posts: 3,494
Thanks (Received): 8
Likes (Received): 0
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by pokmatsumak View Post
semalam aku ter'cedera' selepas tergelincir dari tangga kat tempat keje sakit wooooooo!!!!!

pagi tadi gi hospital untuk x-ray kot2 la patah ke retak ke sebab pergelangan tgan kanan berdenyut2 dan bengkak..

lepas x-ray,sah la tulang jari kelingking dan jari manis retak dekat2 tulang pergelangan sendi..

22 hari mc daaa....tangan masih berdenyut2,kebas,5 jari sakit2

terbatas pergerakan kalu biarkan tangan bersimen gini... insya allah esok gi jumpe bomoh tulang "paklong mi".. xsanggup aku nk tggu 2 mggu bru buleh bukak simen ni..

sebelum di"simen"



selepas di"simen"



ada cara tertentu ke kalu nak berwudhu kalu tgn berbalut gini?? help plizzzzzz.....
islam itu mudah dan tidak membebankan umatnya. berwuduk pada anggota yg mampu saja, yg berbalut tu x kena air pun x mengapa dimaafkan.
Reply With Quote
  #13  
Old 16-05-2012, 12:33 AM
keding keding is offline
Regular

keding's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Dec 2011
Posts: 994
Thanks (Received): 2
Likes (Received): 2
Active Level
My Mood:
Default

hati2 lah lepas ni.. seksa patah tulang ni.. kurang2 tiga bulan bersimen..

tangan kiri patah jatuh motor..

tangan kanan siku terkehel. skg npk mcm dua siku, sebab dlu taknak hantar operate.
skg dah ok cume kanan kantoi sikit..
__________________
Who Do You Look Up TO?! ! - Sheikh Zahir Mahmood Powerful Words
Reply With Quote
  #14  
Old 16-05-2012, 12:38 AM
TITANIUM TITANIUM is offline
Super Active

TITANIUM's Avatar
 
Trader Rating: (11)
Join Date: Feb 2008
Location: Shah ALam
Posts: 6,340
Thanks (Received): 4
Likes (Received): 3
Active Level
My Mood:
Default

TT patah tulang peha...
diorg letak plate sampai ke lutut tak?
Reply With Quote
  #15  
Old 16-05-2012, 12:43 AM
2bz4money 2bz4money is offline
Legendary Member

2bz4money's Avatar
 
Trader Rating: (4)
Join Date: Aug 2006
Location: Kajang
Posts: 10,614
Thanks (Received): 2016
Likes (Received): 60
Active Level
My Mood:
Cool

Quote:
Originally Posted by keding View Post
hati2 lah lepas ni.. seksa patah tulang ni.. kurang2 tiga bulan bersimen..

tangan kiri patah jatuh motor..

tangan kanan siku terkehel. skg npk mcm dua siku, sebab dlu taknak hantar operate.
skg dah ok cume kanan kantoi sikit..
aku dah terseliuh kepala lutut kanan dan ibu jari kaki kiri dah lebih seminggu..waktu kena dah terhenjut2 dan malamnya tak boleh jalan. berurut2 ckit dan kini dah bole berjalan..inilah sebahagian nikmat sakit dan kita kena byk bersabar ..
Reply With Quote
  #16  
Old 16-05-2012, 12:45 AM
Niyang Niyang is offline
CG Top Poster Club

Niyang's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: May 2009
Posts: 39,748
Thanks (Received): 72
Likes (Received): 735
Active Level
My Mood:
Default

aku alhamdulillah...Patah x pernah... tp tulang belakang diambik dan diganti dgn tulang kaki pernah... baru setahun kes idap penyakit...ermmm... belakang masui implant rod dan 12 skru... pakar cakap mmg tanam terus x buang... tp kalo nk buang pun bley... tp aku rase leceh nk operate lagik...nk tgg sembuh lagik.. tulang kaki yg diambik tuh pun, beri kesan sampai arinih maybe slamanyer kot..kaki kiri kebas2.... men futsal pun x bape besh dah.. men badminton pun limit jerk skarg sedih lo... tp redha n terima jerk ketentuan Illahi...
__________________
"Jika inginkan tempat di sisi Matahari, bersedialah utk terbakar"

"Kita memerlukan kegelapan untuk melihat Bintang"
Reply With Quote
  #17  
Old 16-05-2012, 12:47 AM
fadli1982 fadli1982 is offline
CG Top Poster Club

fadli1982's Avatar
 
Trader Rating: (131)
Join Date: Dec 2008
Location: Muka Bumi Allah
Posts: 21,599
Thanks (Received): 230
Likes (Received): 20
Blog Entries: 1
Active Level
My Mood:
Default

aku pernah retak pergelangan kiri jer.now da ok.
__________________
ALLAH SWT MAHA BESAR,MAHA SUCI ALLAH.
Reply With Quote
  #18  
Old 16-05-2012, 12:52 AM
keding keding is offline
Regular

keding's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Dec 2011
Posts: 994
Thanks (Received): 2
Likes (Received): 2
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by 2bz4money View Post
aku dah terseliuh kepala lutut kanan dan ibu jari kaki kiri dah lebih seminggu..waktu kena dah terhenjut2 dan malamnya tak boleh jalan. berurut2 ckit dan kini dah bole berjalan..inilah sebahagian nikmat sakit dan kita kena byk bersabar ..
uuugh.,baca dari crite nko pun dah rase ngilu2. kene lutut lagi seksa. tak lama lagi baik tu.. insyaallah.yup btl. masa tu lah kita sedar betapa nikmatnya waktu sihat badan kita..
__________________
Who Do You Look Up TO?! ! - Sheikh Zahir Mahmood Powerful Words
Reply With Quote
  #19  
Old 16-05-2012, 12:56 AM
carnationmyra carnationmyra is offline
CG Top Poster Club

carnationmyra's Avatar
 
Trader Rating: (7)
Join Date: May 2008
Location: Venice of Perak
Posts: 22,152
Thanks (Received): 165
Likes (Received): 0
Active Level
Default

aku penah patah tulang peha....patah tebu.... bese la tu rasa sengal2 kot..sebab da hanpir 2 tahun...stil rasa sengal2 lagi nih....buh besi kat dalam....xmo kuarkan....
__________________
Reply With Quote
  #20  
Old 16-05-2012, 12:59 AM
wira_laju wira_laju is offline
Active Plus

wira_laju's Avatar
 
Trader Rating: (2)
Join Date: Nov 2011
Posts: 3,353
Thanks (Received): 99
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

aku ader patah tulang belakang,kat pinggang(t4).dah 12 thn ..
__________________
pisang emas di bawa belayar...masak sebiji di atas peti...utang aku bile mau bayar...dh dpt duit wat xreti..
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump