Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Official News, Current Issues

Official News, Current Issues Discuss daily updated official news from tv to newspapers, current issues from locals to all around the world.

Recommended Brokers

Forex Chart
Crypto Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #1821  
Old 14-05-2019, 08:57 AM
monster_forex monster_forex is offline
Active Plus

monster_forex's Avatar
 
Trader Rating: (10)
Join Date: Nov 2006
Posts: 4,514
Thanks (Received): 10
Likes (Received): 14
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by CyberMachine View Post
no 1 paling teruk tu

dah mansuh..harga sama je... teruk betul
sama ker??? mcm lagi parah jer skang nie ....
__________________
Anda Jantan Asli??
VPS MURAH CEPAT DAN PANTASS!!!

ZIPPO BAK Hang!!!
Daftar Streamyx & Unifi di Hujung Jari. PM for details
Ganda BTC
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #1822  
Old 14-05-2019, 09:37 AM
bebird bebird is offline
Super Active

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Dec 2008
Posts: 5,311
Thanks (Received): 12
Likes (Received): 120
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by azmann33 View Post
3 langkah paling bodoh kerajaan PH adalah
1. mansuh GST serta merta sebelum lihat kewangan negara.
2. menipu hutang negara 1 trillion
3. batal projek mega....

Keputusannya - pelabur hilang kepercayaan DAN kebodohan dan penipuan PH TERTONJOL dgn sendirinya..
ni sgt setuju...

betapa tidak bijaknye Menteri Kewayangan terburu2 keluar statement yg mengarut...
Reply With Quote
  #1823  
Old 14-05-2019, 09:43 AM
pajey pajey is offline
Active Member

pajey's Avatar
 
Trader Rating: (6)
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,973
Thanks (Received): 2
Likes (Received): 9
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by bebird View Post
ni sgt setuju...

betapa tidak bijaknye Menteri Kewayangan terburu2 keluar statement yg mengarut...
Sepatutnya kajian mendalam perlu dilaksanakan .... semua tindakan dibuat membabi buta dengan penuh dendam dan ingat beliau masih pembangkang lagi...................skrg x dapek nak nolong...hadap je laaaa ramai2
__________________
FXPRO Rebate 80% (berdasarkan terma dan syarat)
https://direct.fxpro.global/partner/...urr=&type=Real
Reply With Quote
  #1824  
Old 14-05-2019, 09:55 AM
bebird bebird is offline
Super Active

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Dec 2008
Posts: 5,311
Thanks (Received): 12
Likes (Received): 120
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by pajey View Post
Sepatutnya kajian mendalam perlu dilaksanakan .... semua tindakan dibuat membabi buta dengan penuh dendam dan ingat beliau masih pembangkang lagi...................skrg x dapek nak nolong...hadap je laaaa ramai2

patutnya... lepas menang.. keluar statement bagitau kerajaan PH akan mengekalkan dasar sedia ada kerajaan terdahulu...

pastu pelan2 la ubah..


ni tak... takde kajian... cakap projek ni batal.. projek ni tangguh...
Reply With Quote
Likes azmann33 liked this post
  #1825  
Old 15-05-2019, 05:14 PM
TT TT is offline
CG Super Hardcore

TT's Avatar
 
Trader Rating: (7)
Join Date: Jan 2009
Location: cybertorium, level 3
Posts: 147,448
Active Level
My Mood:
Default

Penganalisis ingatkan nilai ringgit akan terus susut

PETALING JAYA: Seorang penganalisis menjangka ringgit akan terus jatuh selepas Bank Negara Malaysia (BNM) mengurangkan kadar faedah minggu lepas, dan sewaktu mata wang tempatan itu mencecah aras paling rendah berbanding dolar AS dalam tempoh setahun.


Pong Teng Siew, ketua penyelidik di Pacific Securities Sdn Bhd berkata, potongan kadar faedah itu tidak banyak membantu merangsang ekonomi kerana aras pendapatan sedia rendah.

“Dari segi korporat, hasil syarikat lemah dan tidak akan terdorong untuk meminjam,” katanya kepada FMT.

Ringgit merosot kepada RM4.17 berbanding dolar AS hari ini – aras paling rendah sejak setahun lepas.

Pong berkata, ringgit dijangka terus merosot.

“Kali terakhir BNM memotong kadar faedah ialah pada Julai 2016 di bawah gabenornya sebelum ini, Muhammad Ibrahim. Ringgit diniagakan pada aras RM3.85 berbanding dolar AS pada masa itu, tetapi 6 bulan kemudian, wang tempatan merosot kepada RM4.50.

“Saya fikir trend ini akan berulang kali ini.”

Mintak sawit mentah, yang menyumbang sebanyak 5 hingga 6% kepada Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) diniagakan pada harga RM2,000 satu tan, sementara harga minyak mentah belum mencapai aras yang lebih baik. Harga minyak pulih sedikit dan kini diniagakan sekitar AS$70 setong.

Perang perdagangan antara AS dan China juga memberi kesan ke atas Malaysia sebagai pengksport barang pertengahan. Tarif lebih tiggi bermakna harga lebih tinggi dan kurangnya permintaan, yang negatif kepada negara.

Indeks pasaran saham juga merosot di bawah garis psikologi 1,600 mata Isnin lepas untuk kali pertama sejak 21 Januari 2016. Pelabur asing telah menjual ekuiti berjumlah RM3.3 bilion sejak awal tahun ini.

BNM akan mengeluarkan angka ekonomi suku pertama 2019 (Q12019) esok. Berdasarkan pakar ekonomi yang dirujuknya Bloomberg menetapkan KDNK konsensus pada 4.3%. Malaysia merekodkan KDNK 4.7% pada 2018. - FMT

Reply With Quote
  #1826  
Old 15-05-2019, 05:15 PM
qi_telcommunication qi_telcommunication is offline
Active Member

 
Trader Rating: (2)
Join Date: Mar 2013
Posts: 1,134
Thanks (Received): 1
Likes (Received): 53
Active Level
Default

Memang susut la beli brg kt sempadan pun makin turun nilainya 100rm tgal 75.5 bath mgu lepas
Reply With Quote
  #1827  
Old 15-05-2019, 11:31 PM
TT TT is offline
CG Super Hardcore

TT's Avatar
 
Trader Rating: (7)
Join Date: Jan 2009
Location: cybertorium, level 3
Posts: 147,448
Active Level
My Mood:
Default


.
Reply With Quote
  #1828  
Old 15-05-2019, 11:54 PM
waepy waepy is offline
Active Plus

waepy's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Sep 2011
Posts: 4,580
Thanks (Received): 145
Likes (Received): 174
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by TT View Post
Peniaga Rantau Panjang kecewa PH gagal stabilkan ringgit

RANTAU PANJANG: Rata-rata peniaga di kawasan zon bebas cukai Rantau Panjang, Kelantan meluahkan rasa kesal terhadap kerajaan Pakatan Harapan (PH) kerana gagal mengubah kedudukan ringgit yang didakwa mereka semakin lemah.


Menurut mereka, walaupun selepas setahun PH mentadbir negara, nilai matawang negara menjadi semakin tidak menentu mengakibatkan mereka masih bergelut untuk menyelamatkan perniagaan, selepas diasak oleh nilai bath yang semakin mengukuh.

Salah seorang penjaja makanan di pekan Rantau Panjang, Ahmad Naim, 60, berkata, kemelut yang dialaminya dan peniaga lain sudah masuk ke tahun ke-3.

Dia yang mesra dengan panggilan Abe Naim berkata, situasi itu diharapkan berubah dengan peralihan kuasa pusat oleh PH, namun realitinya menghampakan.

“Dahulu, dengan perdana menteri dulu, sudah tidak boleh tukar keadaan (kedudukan ringgit).

“Kini, perdana menteri yang baru pun tak boleh juga. Meleset sangkaan pihak kami,” katanya ketika ditemui FMT.

FMT dimaklumkan, rata-rata peniaga di Rantau Panjang membeli dan mendapatkan barangan jualan dari kawasan sempadan Thailand seperti di Sungai Golok dan Narathiwat.

Setakat ini, pertukaran wang melibatkan ringgit kepada bath adalah RM7.72 bersamaan 100 Bath.

Oleh sebab itu, kata Abe Naim, kos modal jualannya merosot selepas menukarkan ringgit kepada bath.

“Bayangkan, duit RM100 yang saya tukar tu hilang RM30 menjadi RM70 sahaja.

“Sedangkan, beberapa tahun dahulu, matawang kita sedap (kukuh), tukarlah di mana-mana pintu masuk sempadan Thailand pun, tetap tinggi,” katanya.

Kata Abe Naim, harga makanan yang dijualnya tidak pernah dinaikkan kerana khuatir pelanggan akan lari.

“Ya lah, tapi untung tak ada. Sehari cuma dapat RM70 hingga RM80 sahaja,” katanya sambil menambah keuntungan itu akan dibahagikan kepada 4 orang pembantunya.

Sementara itu, peniaga pakaian sukan di Bazar Siti Fatimah yang mahu dikenali sebagai Hafiz berkata, hampir seluruh barangan jualan bagi peniaga di situ diperolehi daripada negara jiran berkenaan.

Disebabkan kemelut pertukaran matawang, kebanyakan peniaga mengubah harga jualan yang mengakibatkan kekurangan pengunjung yang datang.

“Sebab tu tak ramai lagi orang datang ke Rantau Panjang. Cuba tanya mereka, kenapa tak datang? Sebab mahal.

“Tapi mereka tak tahu, kita tak boleh letak harga murah kerana modal sahaja sudah tinggi, macam mana nak jual murah?” kata graduan grafik itu kepada FMT.

Rantau Panjang terletak kira-kira 40km dari bandar Kota Bharu dan bersebelahan dengan pekan Golok di Thailand. Kewujudan zon bebas cukai pada 2002 menjadikan ia kawasan yang paling kerap dikunjungi pelancong setiap tahun.

Perniagaan di situ ditempatkan dalam sebuah bangunan 3 tingkat yang dibina kerajaan negeri selepas tapak asal bazar musnah dijilat api beberapa tahun sebelum ini. - FMT


Peniaga gerai makanan merungut mereka tidak memperoleh untung yang banyak akibat tukaran matawang yang lemah.
barang di rantau panjang dah mahal...
tak berbaloi beli kat sana...
beli kat tempat sendiri lagi murah...
maggie serda siam, RM23 kat rntau panjang, kat kampung aku RM20 sekotak...
Mydin kadang2 RM19.50..
pes tom yam siam mahal,
coklat Daim dll pun mahal...
pendek kata serba serbi mahal, x berbaloi langsung...
ntah apa yg bebas cukai pun x tahu kat sana, barang2 siam lagi murah kat luar berbanding kedai yg duk sebelah sempadan siam...
Reply With Quote
  #1829  
Old 15-05-2019, 11:58 PM
kiddd2 kiddd2 is online now
CG Top Poster Club

kiddd2's Avatar
 
Trader Rating: (4)
Join Date: Jun 2011
Posts: 21,218
Thanks (Received): 37
Likes (Received): 2173
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by waepy View Post
barang di rantau panjang dah mahal...
tak berbaloi beli kat sana...
beli kat tempat sendiri lagi murah...
maggie serda siam, RM23 kat rntau panjang, kat kampung aku RM20 sekotak...
Mydin kadang2 RM19.50..
pes tom yam siam mahal,
coklat Daim dll pun mahal...
pendek kata serba serbi mahal, x berbaloi langsung...
ntah apa yg bebas cukai pun x tahu kat sana, barang2 siam lagi murah kat luar berbanding kedai yg duk sebelah sempadan siam...
ya betul tu..

tapi bunga api dan mercun murah gila kat balik siam.
__________________
NAK TAHU HARGA HANDPHONE TERKINI??? MASUK SINI

: KEDAI HANDPHONE ONLINE :
Reply With Quote
  #1830  
Old 16-05-2019, 12:59 AM
qi_telcommunication qi_telcommunication is offline
Active Member

 
Trader Rating: (2)
Join Date: Mar 2013
Posts: 1,134
Thanks (Received): 1
Likes (Received): 53
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by waepy View Post
barang di rantau panjang dah mahal...
tak berbaloi beli kat sana...
beli kat tempat sendiri lagi murah...
maggie serda siam, RM23 kat rntau panjang, kat kampung aku RM20 sekotak...
Mydin kadang2 RM19.50..
pes tom yam siam mahal,
coklat Daim dll pun mahal...
pendek kata serba serbi mahal, x berbaloi langsung...
ntah apa yg bebas cukai pun x tahu kat sana, barang2 siam lagi murah kat luar berbanding kedai yg duk sebelah sempadan siam...
Pes tomyam boleh dpt lg 36-37 hehe
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump