Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > ENTERTAINMENTS, HOBBIES, INTERESTS > Entertainments, Interests, Lifestyle > Movies, TV Shows, Music

Movies, TV Shows, Music Latest movies live on cinemas. TV dramas, spectres and all talks for movies fans.

Recommended Brokers

Forex Chart
Crypto Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #171  
Old 26-04-2019, 10:30 AM
janggut_X janggut_X is offline
CG Hardcore

janggut_X's Avatar
 
Trader Rating: (50)
Join Date: Oct 2008
Location: http://suara-janggut.blogspot.com
Posts: 57,802
Thanks (Received): 28
Likes (Received): 40
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by TT View Post
Ustaz tau tak ustaz tu sape?
Ustaz tu golongan agamawan tau..
Satu Malaysia kenal ustaz tu sape..
Lainlah kitaorg ni haaaa
Nak bawak laki 10 dozen keluar masuk sekalipun takde sape yang kisah..
Tapi kalau ustaz buat macam tu, satu hari nanti satu Malaysia ni tahu..
Masuk surat khabar cina..
Washu washu washu ustaz edem
Washu washu washu kene tangkap basah
Washu washu washu dato haji
Kalau masa tu ustaz ketuk pintu rumah saya mintak tolong saya, tak hingin la saya nak tolong! Phuiiii...

https://www.youtube.com/watch?v=fwgXkj_rTI0
tak silap minah tu penulis skrip kan?
__________________
KURUS DLM 15 HARI CUBA KALAU TAK PERCAYA
7DAY7D | PHEROLINS | GARCINIA PLUS

SMS/WHATSAPP :0162036757
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #172  
Old 26-04-2019, 10:31 AM
janggut_X janggut_X is offline
CG Hardcore

janggut_X's Avatar
 
Trader Rating: (50)
Join Date: Oct 2008
Location: http://suara-janggut.blogspot.com
Posts: 57,802
Thanks (Received): 28
Likes (Received): 40
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by abah5851 View Post
Dah hujung2 jadi bosan...pengakhiran yg kelam kabut..mematikan semua watak jahat dalam satu episod..
KErana PErcaya, Hilang Bahagia...Bahaya AYAT ni ...
betul patut boleh buat sehari lagi untuk selesaikan semua. kecuali mmg ada sambungan nur 3.
__________________
KURUS DLM 15 HARI CUBA KALAU TAK PERCAYA
7DAY7D | PHEROLINS | GARCINIA PLUS

SMS/WHATSAPP :0162036757
Reply With Quote
  #173  
Old 26-04-2019, 10:57 AM
alas.meja alas.meja is offline
Regular

 
Trader Rating: (0)
Join Date: May 2018
Posts: 401
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 72
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by janggut_X View Post
betul patut boleh buat sehari lagi untuk selesaikan semua. kecuali mmg ada sambungan nur 3.
drama dl biasenya buat mcm tu.. tp lately ni je drama buat ending sume tnjk kt episod terakhir.. konon nya, kate lah episod 14 aritu madi da mati, nnt episod terakhir orang da x ramai yg tgk..
Reply With Quote
  #174  
Old 26-04-2019, 10:02 PM
TT TT is offline
CG Super Hardcore

TT's Avatar
 
Trader Rating: (7)
Join Date: Jan 2009
Location: cybertorium, level 3
Posts: 147,456
Active Level
My Mood:
Default

Juita tak boleh didakwa rogol Ustaz Adam



KUALA LUMPUR: There has not been a case in Malaysia where a woman has been charged for rape, except in the popular drama series Nur 2.


This is lawyer Nor Zabetha’s reaction to the last episode of Nur 2, where the antagonist Juita played by Azar Azmi gets charged with “raping” the protagonist Ustaz Adam, played by Syafiq Kyle.

In a Facebook post today, Nor Zabetha said: “It’s absurd for Juita to be charged with raping Ustaz Adam. Even though the characters are fictitious, the law of the land should be reasonably portrayed, lest viewers get misinformed about it.”

She added: “I’ve been a lawyer for a decade and never have I heard of women getting charged for raping men. Section 375 of the Penal Code says men commit rape against women, not vice-versa, so Juita could not be charged with raping Ustaz Adam.”

Nor Zabetha also said that the producers of Nur 2 should have made the police enlighten Ustaz Adam about the law when he made a report about “getting raped”.

“Juita spiked Ustaz Adam’s drink and made it look like he seduced her. That’s not rape, even though in the story, the police told her that they were arresting her for rape. That’s so misleading!”

Nor Zabetha also called on Malaysians, especially drama producers, filmmakers and actors to wisen up to the law in order to make their films and dramas credible.

Nur 2, with 15 episodes, is the sequel to the popular drama series Nur, screened on TV3 last year.

Produced by Radius One and directed by Shahrulezad Mohameddin, it continues the story of Ustaz Adam and his wife Nur (Amyra Rosli), who was formerly a prostitute.

The couple run a religious school for youngsters which is popular in their village, and Nur soon befriends the mysterious Juita, who is also a prostitute.

Juita is obssessed with Ustaz Adam and her friendship with Nur is actually a tactic to get close to him.


https://www.nst.com.my/lifestyle/gro...an-says-lawyer
Reply With Quote
  #175  
Old 26-04-2019, 10:19 PM
TT TT is offline
CG Super Hardcore

TT's Avatar
 
Trader Rating: (7)
Join Date: Jan 2009
Location: cybertorium, level 3
Posts: 147,456
Active Level
My Mood:
Default

Azhan Rani minta watak Ustaz Hamadi dimatikan

WATAK Ustaz Hamadi yang dilakonkan oleh pelakon hebat, Azhan Rani menerusi drama Nur 2 betul-betul memberi kesan kepada penonton, apatah lagi apabila wataknya dimatikan.


Menurut pengarah drama popular itu, Shahrulezad Mohameddin, dalam satu temu bual bersama Hot FM pagi tadi, mendedahkan Azhan sendiri yang meminta agar watak tersebut dimatikan.

"Dia tak percaya pada sekuel. Malah, masa kami nak buat Nur 2, orang yang sangat susah nak pujuk ialah Azhan.

"Bagaimanapun, Azhan berjaya dipujuk. Dia menjanjikan lakonan sebagai Ustaz Hamadi pada Nur 2 adalah yang terakhir.

"Azhan memang payah, saya fikir kalau dia tak buat, saya pun takkan buat. Saya tak ada masalah kalau Azhan tak dapat buat, tetapi ia akan mengecewakan para pelakon lain.

"Pujuk-pujuk dan terangkan watak dia pada kali ini lebih garang dan terangkan lagi kenapa Madi macam itu, dia tertarik namun pada masa sama berjanji ini akan menjadi lakonannya yang terakhir sebagai Madi," ujar Shahrulezad yang juga dikenali dengan nama Budak Ijat.

Tambahnya, dalam produksi Nur terdapat dua orang yang skeptikal dengan naskhah pada kali ini iaitu Azhan dan dirinya sendiri.

'Sebab saya tak pernah terfikir ada sekuel yang perlu, kalau habis...habis lah. Tetapi, sebab drama ini diteruskan ialah kerana mendapat permintaan ramai orang.

"Oleh sebab itu, saya rasa ada cerita yang boleh dikembangkan lagi saya mencadangkan untuk ada kan Nur 2," katanya.

Selain Azhan, penolong pengarah, Uchee, yang turut menjadi pelakon tambahan dalam Nur 2, juga menjadi bualan di social media.

Barisan pelakon Nur 2 lain terdiri daripada Amyra Rosli, Syafiq Kyle, Jalaluddin Hassan, Fatimah Abu Bakar, dan Raja Atiq.


Reply With Quote
  #176  
Old 26-04-2019, 11:11 PM
akecema akecema is offline
Legendary Member

akecema's Avatar
 
Trader Rating: (6)
Join Date: Jan 2007
Location: Diamond Bay
Posts: 17,623
Thanks (Received): 205
Likes (Received): 658
Blog Entries: 1
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by TT View Post
Azhan Rani minta watak Ustaz Hamadi dimatikan

WATAK Ustaz Hamadi yang dilakonkan oleh pelakon hebat, Azhan Rani menerusi drama Nur 2 betul-betul memberi kesan kepada penonton, apatah lagi apabila wataknya dimatikan.


Menurut pengarah drama popular itu, Shahrulezad Mohameddin, dalam satu temu bual bersama Hot FM pagi tadi, mendedahkan Azhan sendiri yang meminta agar watak tersebut dimatikan.

"Dia tak percaya pada sekuel. Malah, masa kami nak buat Nur 2, orang yang sangat susah nak pujuk ialah Azhan.

"Bagaimanapun, Azhan berjaya dipujuk. Dia menjanjikan lakonan sebagai Ustaz Hamadi pada Nur 2 adalah yang terakhir.

"Azhan memang payah, saya fikir kalau dia tak buat, saya pun takkan buat. Saya tak ada masalah kalau Azhan tak dapat buat, tetapi ia akan mengecewakan para pelakon lain.

"Pujuk-pujuk dan terangkan watak dia pada kali ini lebih garang dan terangkan lagi kenapa Madi macam itu, dia tertarik namun pada masa sama berjanji ini akan menjadi lakonannya yang terakhir sebagai Madi," ujar Shahrulezad yang juga dikenali dengan nama Budak Ijat.

Tambahnya, dalam produksi Nur terdapat dua orang yang skeptikal dengan naskhah pada kali ini iaitu Azhan dan dirinya sendiri.

'Sebab saya tak pernah terfikir ada sekuel yang perlu, kalau habis...habis lah. Tetapi, sebab drama ini diteruskan ialah kerana mendapat permintaan ramai orang.

"Oleh sebab itu, saya rasa ada cerita yang boleh dikembangkan lagi saya mencadangkan untuk ada kan Nur 2," katanya.

Selain Azhan, penolong pengarah, Uchee, yang turut menjadi pelakon tambahan dalam Nur 2, juga menjadi bualan di social media.

Barisan pelakon Nur 2 lain terdiri daripada Amyra Rosli, Syafiq Kyle, Jalaluddin Hassan, Fatimah Abu Bakar, dan Raja Atiq.


Azhar rani mmg best
Cuba layan kl gengster underground
Lakonan mantap
Reply With Quote
  #177  
Old 28-04-2019, 02:51 AM
TT TT is offline
CG Super Hardcore

TT's Avatar
 
Trader Rating: (7)
Join Date: Jan 2009
Location: cybertorium, level 3
Posts: 147,456
Active Level
My Mood:
Default

Kes wanita rogol lelaki meningkat, undang-undang boleh dicabar, kata pengarah

PENGARAH dan penulis skrip drama sensasi Nur 2, Shahrulezad Mohameddin menerima teguran seorang peguam mengenai kecelaruan undang-undang yang dipaparkan dalam episod terakhir drama tersebut Khamis lalu.


Shahrulezad bagaimanapun berharap agar isu 'perogol wanita' yang disajikan dalam Nur 2 bakal membuka mata pihak berwajib tentang undang-undang yang dirasakannya kurang adil.

"Saya akui apa yang dikatakan peguam terbabit adalah benar dan ia termaktub dalam undang-undang yang terpakai dalam negara ini. Namun saya merasakan undang-undang mungkin boleh dicabar dan saya telah membaca klausa undang-undang berkaitan sebelum pengambaran Nur 2 bermula.

"Siapa tahu jika ada Nur 3 kelak saya mungkin menceritakan watak perogol wanita iaitu Juita dibebaskan tanpa hukuman dan watak Ustaz Adam pula mencabar hukuman mahkamah bagi mempertahankan dirinya.

“Saya tidak berniat untuk mempersoalkan undang-undang, namun kejadian wanita merogol lelaki sudah semakin meningkat di dunia nyata, mungkinkah Ustaz Adam bakal menjadi lelaki pertama dari Malaysia yang bakal mencabar undang-undang rogol tersebut?” kata Shahrulezad kepada mStar.

Pemenang trofi kategori Pengarah Pilihan dan Penulis Skrip Pilihan Anugerah Drama Festival Kuala Lumpur 2019 (DFKL2019) bagaimanapun mengakui babak pihak polis menahan watak Juita sambil mengeluarkan dialog "Cik Juita, anda ditahan atas tuduhan merogol" adalah satu kesilapan yang tidak disengajakan dalam proses penghasilan skrip.

"Ya saya akui itu adalah kesilapan kecil, sepatutnya pihak polis hanya mengeluarkan dialog berbunyi " Cik Juita, anda ditahan" namun ia disajikan bagi menampakkan unsur dramatik dalam drama tersebut,” ujarnya.

Terdahulu, Isu kesalahan guna pakai undang-undang yang disajikan dalam Nur 2 menjadi bualan di media sosial apabila seorang peguam menerusi Facebook, Nor Zabetha, memberi pandangan tentang kecelaruan yang berlaku.

Individu itu mendakwa tidak pernah dalam sejarah Malaysia seorang wanita ditahan atau didakwa kerana merogol seorang lelaki.

“Sepanjang 10 tahun saya beramal sebagai peguam juga tidak pernah saya mendengar kes ini. Babak Juita ditahan kerana merogol seorang lelaki adalah salah sama sekali.

"Kenapa? Dalam Kanun Keseksaan memberi pendefinisian rogol dibawah Seksyen 375 iaitu seorang lelaki dikatakan merogol apabila melakukan hubungan seks dengan wanita tanpa kerelaaannya atau tanpa kebenarannya,” ujarnya.

Tambahnya, dalam kes itu Juita tidak memenuhi elemen pertama iaitu pelaku seorang lelaki.

Polis tidak akan mengambil tindakan kerana perbuatan Juita tidak jatuh kategori rogol berdasarkan Kanun Keseksaan. - MStar

Reply With Quote
  #178  
Old 28-04-2019, 07:00 AM
Kbyne Kbyne is offline
Legendary Member

Kbyne's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jan 2011
Location: Setapk,K.L.
Posts: 11,283
Thanks (Received): 14
Likes (Received): 411
Active Level
My Mood:
Default

Tak ada Astro.Cuma ada HyppTV...

Jadi,tak terlibat isu ni...
__________________
“Sesungguhnya dua mayat ini sedang diseksa tetapi bukanlah kerana mereka melakukan dosa yang besar. Seorang daripadanya diseksa kerana tidak mencuci air kencingnya dengan betul dan seorang lagi diseksa kerana sentiasa berjalan bagi tujuan mengadu domba...
Reply With Quote
  #179  
Old 11-05-2019, 11:01 PM
TT TT is offline
CG Super Hardcore

TT's Avatar
 
Trader Rating: (7)
Join Date: Jan 2009
Location: cybertorium, level 3
Posts: 147,456
Active Level
My Mood:
Default

madi dah jd cikgu baik
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump