Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > MAKE MONEY DISCUSSION > Gold

Gold A precious metal forum discussion. Diversify your investment portfolio smartly.

Recommended Brokers

Forex Chart
Crypto Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #21  
Old 24-01-2019, 12:51 PM
blankoguy85 blankoguy85 is offline
Super Active

blankoguy85's Avatar
 
Trader Rating: (55)
Join Date: Dec 2011
Location: Historic City
Posts: 7,484
Thanks (Received): 11
Likes (Received): 45
Active Level
My Mood:
Default

WOWWW...sebelum ni kat pilah.. la ni kt tranung pulakk..
hebatttt...
__________________

INCOME PROTECTION + PASSIVE INCOME = VMC


DARI BIASA2 JD LUAR BIASA DGN EVOMEN
DAFTAR SEBAGAI USAHAWAN COKLAT & JANA INCOME ANDA
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #22  
Old 24-01-2019, 12:54 PM
Duan82 Duan82 is offline
Super Active

 
Trader Rating: (3)
Join Date: Dec 2011
Posts: 5,316
Thanks (Received): 127
Likes (Received): 457
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by Niyang View Post
br tau persatuan bleh tentukan rege emas... patut dl skim pelaburan emas ni byk scam..
ia nak kawal harga mcm tu ler...mereka berpesatuan. bab turun lembap betul, naik tak sampai 10 minit, kalau emas dunia naik
Reply With Quote
  #23  
Old 24-01-2019, 02:19 PM
[email protected] adie@coway is offline
Super Active

adie@coway's Avatar
 
Trader Rating: (12)
Join Date: Dec 2011
Location: beRteBaraN diMUka BUmi
Posts: 8,914
Thanks (Received): 10
Likes (Received): 73
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by Duan82 View Post
ia nak kawal harga mcm tu ler...mereka berpesatuan. bab turun lembap betul, naik tak sampai 10 minit, kalau emas dunia naik
haha...itu gune berpesatuan...
tapi bab trun rege berjemaah tu...mmg lambat la
tapi kalau independence pun hokey...amin untung sikit pun masyuk...
__________________
untuk tempahan produk Coway sila klik sini
http://cowaypilihanku.wordpress.com
wassap: 019.2838084
Reply With Quote
  #24  
Old 25-01-2019, 08:31 AM
notepad notepad is offline
Super Active

notepad's Avatar
 
Trader Rating: (9)
Join Date: Sep 2011
Location: malizia
Posts: 7,196
Thanks (Received): 27
Likes (Received): 307
Blog Entries: 3
Active Level
Default

Kenapa harga emas berbeza di semua tempat
Harga emas di Malaysia sebenarnya cuma 1 iaitu harga emas 999.9 iaitu 99.99% ketulenan (Bar LBMA Selling Price, 100gm), apabila dibuat barang kemas, emas akan dicampur dengan logam lain untuk menjadikannya lebih keras untuk dibentuk dan tidak mudah putus,

peniaga kedai emas akan mengubah emas kepada ketulenan 91.6% emas dan menjualnya pada pasaran, oleh kerana dalam proses pembuatan, peniaga akan kehilangan susut berat emas menjadi debu/habuk, peniaga akan menjual barang kemas pada harga lebih mahal sedikit,

kebiasaan peniaga di kelantan menjual pada harga 96.5% dari harga 999.9. Oleh kerana permintaan dan persaingan emas tinggi di kelantan, jadi harga disana agak rendah berbanding di negeri lain,

tiada istilah emas dikorek di kelantan lebih murah dan bermutu atau di negeri lain mahal dan kurang bermutu kerana sebenarnya semua lombong emas di Malaysia sudahpun kering,

kebanyakan emas yang ada sekarang ini diimport dari luar negara. kedai emas paling murah?(click here)

Kedai emas popular, biasanya mengikut harga emas persatuan peniaga emas Malaysia (FGJAM) dimana harga FGJAM ditetapkan sebulan atau dua bulan sekali, bagaimanapun majoriti kedai emas tidak lagi mengikut harga FGJAM.

Harga Arrahnu pula digunakan oleh bank arrahnu, lembaga zakat negeri dan syarikat berasaskan islamik

https://www.hargaemas.com.my/harga-emas-hari-ini
http://www.arrahnu.my/
Reply With Quote
  #25  
Old 25-01-2019, 08:47 AM
bizplan bizplan is offline
Active Member

bizplan's Avatar
 
Trader Rating: (11)
Join Date: Nov 2007
Posts: 2,362
Thanks (Received): 62
Likes (Received): 6
Active Level
My Mood:
Default

Kat dalam terengganu pun kadang2 berbeza dari 1 daerah ke daerah lain. Setakat ni yg paling murah jumpa kat Kuala Berang. Banding dgn kuala terengganu beza dalam rm5-rm8 jugak 1gram
__________________
Nak buat web? Ada payment Gateway? PM/Call/SMS +012.669.2445
Portal Dunia Melayu
www.duniamelayu.net
Cube Wardrobe FB : Cube Wardrobe Murah
Kedai Barang Baby n Budak - FB Malaysia Baby and Kids Store
Reply With Quote
  #26  
Old 25-01-2019, 02:52 PM
gmxemail gmxemail is offline
Regular

 
Trader Rating: (0)
Join Date: May 2018
Posts: 347
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 21
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by Duan82 View Post
meh saya terangkan kat tuan, pertamya harga emas tidak ditentukan oleh kerajaan, tapi ia ditentukan oleh persatuan emas negeri, atau persatuan pekedai2 emas negeri. Jawapan bila tanya mudah ajer, mcm di poh kong, saya tanya, kenapa harga tak sama? Ia jawab kerana kos, sewa kedai, gaji pekerja, jadi kami tak boleh turunkan mcm kedai lain, ia diselaraskan peringkat negeri.

Tapi bila harga naik, laju ajer dia buat naik, cuma bab turun, ia mcm maintain harga lama.
Cuma ia maklum, harga kami encik boleh buat perbandingan, cth emas berat sama,
kedai
A : Harga emas + upah =
B : Harga emas + upah =

ada kedai tinggikan harga emas, rendahkan harga upah. ada tu, rendahkan harga emas, tinggikan harga upah. Bab ini pembeli kena bijak
Oo. Tak tau pun. Macam pertukaran wang mata asing lak.
Reply With Quote
  #27  
Old 21-02-2019, 10:45 AM
ample_05 ample_05 is offline
Regular

ample_05's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Apr 2007
Posts: 159
Thanks (Received): 9
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

Assalamualaikum, dari segi bahasa mas, satu, a, emas. Masjid jawabnya.
__________________
Youtube
Clixsense
Reply With Quote
  #28  
Old 26-02-2019, 02:42 PM
Budiharto Budiharto is offline
Newbie

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Feb 2019
Posts: 6
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 1
Active Level
Default

Gold prices edged up on Monday as the dollar fell against the yuan after U.S. President Donald Trump said he would delay an increase in tariffs on Chinese goods.

Plan A : Attempt selling if gold price remain trading below 1327.3

Plan B : Cut above 1333

Plan C : Consider buying only if gold price able to support well above 1320

Plan D : Cut below 1315.2
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump