Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Official News, Current Issues

Official News, Current Issues Discuss daily updated official news from tv to newspapers, current issues from locals to all around the world.

Recommended Brokers

Forex Chart
Crypto Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #1691  
Old 14-09-2018, 02:11 PM
Don Malaya Don Malaya is offline
CG Top Poster Club

 
Trader Rating: (2)
Join Date: May 2011
Location: Full Time Trader
Posts: 25,101
Thanks (Received): 342
Likes (Received): 145
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by BenVentures View Post
baca tajuk thread la turd. jgn offtopic

Ringgit tak mungkin cecah RM4 (4.15 hi:4.15).
ok masa turun 1500

lepas tu bounce ke harga tertinggi dalam sejarah....

masa harga tertinggi...kenapa ko tak puji kerajaan??

sbb tu aku ckp..ko nie serang part2 yg ade kepentingan jee..

atok ckp Najib turun, ringgit kuat...confident..kepala atoook diaa laa

selama sebulan nie ..ade ko nampak new low ?? setiap hari new high sahaja MYRUSD nie..

Last edited by Don Malaya; 14-09-2018 at 02:16 PM..
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #1692  
Old 14-09-2018, 02:11 PM
d_conan d_conan is offline
CG Top Poster Club

d_conan's Avatar
 
Trader Rating: (6)
Join Date: Aug 2011
Posts: 23,115
Thanks (Received): 110
Likes (Received): 482
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by BenVentures View Post
betul tu bro.
bnyk factor influence economy and currency.
bukan politics je.
tapi ada retarded yg relate politics dengan economy 100%.
xdela, atok penah cakap, once najib stepdown, currency akan ok.. apa sandaran atok cakap mcm tu?
Reply With Quote
  #1693  
Old 14-09-2018, 02:32 PM
bebird bebird is offline
Active Plus

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Dec 2008
Posts: 4,890
Thanks (Received): 12
Likes (Received): 64
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by d_conan View Post
xdela, atok penah cakap, once najib stepdown, currency akan ok.. apa sandaran atok cakap mcm tu?
mcm mana nak ok...

patutnye kerajaan umumkan projek2 besar...

ni tak...

umum tangguh atau batal projek...



aku rasa.... atok nak tunggu lepas rm4.80 la...

pastu atok tambat ringgit rm4.80...
Reply With Quote
  #1694  
Old 14-09-2018, 06:11 PM
TT TT is offline
CG Super Hardcore

TT's Avatar
 
Trader Rating: (7)
Join Date: Jan 2009
Location: cybertorium, level 3
Posts: 133,412
Active Level
My Mood:
Default

Ringgit menyusut sejak PH berkuasa



KUALA LUMPUR 14 Sept. - Menteri Kewangan, Lim Guan Eng diminta untuk tidak berpuas hati dengan keadaan semasa ekonomi negara kerana hakikatnya tidak seperti digambarkan.


Mengambil contoh kedudukan mata wang negara ketika ini, Ketua Pemuda MCA, Datuk Chong Sin Woon mendakwa, sejak ditadbir Pakatan Harapan (PH) pada 9 Mei lalu, ringgit merupakan antara empat mata wang di Asia Tenggara yang mengalami penyusutan nilai paling mendadak selain Myanmar, Indonesia dan Filipina.

Selain itu, berdasarkan pengiraan, beliau mendapati ringgit mengalami penurunan sebanyak negatif 2.56 peratus berbanding dolar Amerika Syarikat (AS) antara tempoh 9 Mei 2018 sehingga 12 September 2018.

“Justeru, jika Guan Eng mahu membuktikan bahawa kadar pertukaran ringgit semakin bertambah baik sejak berlaku pertukaran kerajaan, saya cadangkan beliau menggunakan data dari 9 Mei 2018 ke atas dan bukannya dari 1 Januari 2018,” katanya dalam satu kenyataan, di sini hari ini.


http://www.utusan.com.my/bisnes/ekon...kuasa-1.747604
Reply With Quote
  #1695  
Old 14-09-2018, 08:53 PM
TT TT is offline
CG Super Hardcore

TT's Avatar
 
Trader Rating: (7)
Join Date: Jan 2009
Location: cybertorium, level 3
Posts: 133,412
Active Level
My Mood:
Default

Akibat gelojoh dan tergesa2 nak menjawab kritikan DS Najib tentang nilai ringgit yang semakin menurun..Tokong Lim telah diangkat sebagai Menteri Kewangan negara Hong Kong.

Reply With Quote
Likes faizal32 liked this post
  #1696  
Old 14-09-2018, 09:17 PM
Mata_Pena Mata_Pena is offline
Active Plus

Mata_Pena's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Oct 2008
Posts: 2,613
Thanks (Received): 16
Likes (Received): 548
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by TT View Post
Ringgit menyusut sejak PH berkuasa



KUALA LUMPUR 14 Sept. - Menteri Kewangan, Lim Guan Eng diminta untuk tidak berpuas hati dengan keadaan semasa ekonomi negara kerana hakikatnya tidak seperti digambarkan.


Mengambil contoh kedudukan mata wang negara ketika ini, Ketua Pemuda MCA, Datuk Chong Sin Woon mendakwa, sejak ditadbir Pakatan Harapan (PH) pada 9 Mei lalu, ringgit merupakan antara empat mata wang di Asia Tenggara yang mengalami penyusutan nilai paling mendadak selain Myanmar, Indonesia dan Filipina.

Selain itu, berdasarkan pengiraan, beliau mendapati ringgit mengalami penurunan sebanyak negatif 2.56 peratus berbanding dolar Amerika Syarikat (AS) antara tempoh 9 Mei 2018 sehingga 12 September 2018.

“Justeru, jika Guan Eng mahu membuktikan bahawa kadar pertukaran ringgit semakin bertambah baik sejak berlaku pertukaran kerajaan, saya cadangkan beliau menggunakan data dari 9 Mei 2018 ke atas dan bukannya dari 1 Januari 2018,” katanya dalam satu kenyataan, di sini hari ini.


http://www.utusan.com.my/bisnes/ekon...kuasa-1.747604
Mata wang kita dibandingkan dengan us dollar.

Us dollar memang la kukuh pasal negara kita dah tolong ekonomi amerika
Reply With Quote
  #1697  
Old 14-09-2018, 09:37 PM
g-man g-man is offline
Active Member

 
Trader Rating: (3)
Join Date: Jan 2011
Location: Malaysia
Posts: 1,874
Thanks (Received): 2
Likes (Received): 98
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by d_conan View Post
xdela, atok penah cakap, once najib stepdown, currency akan ok.. apa sandaran atok cakap mcm tu?
Kira atok cakap riak la ni

Takde sape yg tahu masa hadapan

Allah sahaja yg tahu

Atok dh kenapa?..tahu semua benda

Akhir zaman
Reply With Quote
  #1698  
Old 14-09-2018, 09:39 PM
g-man g-man is offline
Active Member

 
Trader Rating: (3)
Join Date: Jan 2011
Location: Malaysia
Posts: 1,874
Thanks (Received): 2
Likes (Received): 98
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by BenVentures View Post
baca tajuk thread la turd. jgn offtopic

Ringgit tak mungkin cecah RM4 (4.15 hi:4.15).
If cecah lebih dari nilai tu nanti you nak cakap ape Ben?

You sanggup mengaku kelemahan LGE tak?

Tanye je...
Reply With Quote
  #1699  
Old 14-09-2018, 10:14 PM
Don Malaya Don Malaya is offline
CG Top Poster Club

 
Trader Rating: (2)
Join Date: May 2011
Location: Full Time Trader
Posts: 25,101
Thanks (Received): 342
Likes (Received): 145
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by TT View Post
Akibat gelojoh dan tergesa2 nak menjawab kritikan DS Najib tentang nilai ringgit yang semakin menurun..Tokong Lim telah diangkat sebagai Menteri Kewangan negara Hong Kong.



speechless....
Reply With Quote
  #1700  
Old 14-09-2018, 11:35 PM
d_conan d_conan is offline
CG Top Poster Club

d_conan's Avatar
 
Trader Rating: (6)
Join Date: Aug 2011
Posts: 23,115
Thanks (Received): 110
Likes (Received): 482
Active Level
My Mood:
Default

celah mana plak hong kong.. adoii
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump