Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Official News, Current Issues

Official News, Current Issues Discuss daily updated official news from tv to newspapers, current issues from locals to all around the world.

Recommended Brokers

Forex Chart
Crypto Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #5301  
Old 12-09-2018, 04:39 PM
kopirait kopirait is online now
CG Top Poster Club

kopirait's Avatar
 
Trader Rating: (6)
Join Date: Apr 2010
Location: -- .- ...
Posts: 27,817
Thanks (Received): 37
Likes (Received): 753
Blog Entries: 2
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by hj_maikel View Post
Ok, jgn harap harga petrol lebih 2.20. Sekian

Hahahahahahah
benda yang ada dalam buku pun dia tak buat.
inikan pula benda yang tiada dalam buku.
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #5302  
Old 12-09-2018, 04:44 PM
TT TT is offline
CG Super Hardcore

TT's Avatar
 
Trader Rating: (7)
Join Date: Jan 2009
Location: cybertorium, level 3
Posts: 136,444
Active Level
My Mood:
Default

nk bg susidi tu mcm ikut zaman pak lah je bg baucar
Reply With Quote
  #5303  
Old 12-09-2018, 04:49 PM
hj_maikel hj_maikel is online now
CG Top Poster Club

hj_maikel's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: May 2010
Location: semenanjung emas
Posts: 27,870
Thanks (Received): 379
Likes (Received): 1218
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by kopirait View Post
benda yang ada dalam buku pun dia tak buat.
inikan pula benda yang tiada dalam buku.
No komen bro, aku tggu bajet je skrg ni..
__________________
jaga rukun islam kita, jaga rukun iman kita, jaga hubungan kita dengan Allah, jaga hubungan kita sesama manusia. Insyaallah, Allah akan jaga kita dan islam itu dengan sendirinya terjaga
Reply With Quote
  #5304  
Old 12-09-2018, 09:02 PM
jaws_am jaws_am is offline
Super Active

jaws_am's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: May 2008
Location: wherever you are
Posts: 7,771
Thanks (Received): 46
Likes (Received): 885
Active Level
Default

Source FB Najib..

untuk uptodate dgn isu politik semasa..

Di Dewan Negara pag ini, Timbalan Menteri Kewangan, Datuk Amiruddin Hamzah umumkan kerajaan PH tidak ada rancangan untuk menurunkan harga petrol kepada RM1.50.

“Saya mencari di mana RM1.50 (disebut) dalam buku PH, tetapi tidak ada. Tidak tahulah jika ada pihak yang dalam keghairahan berkempen menjanjikan perkara itu,” katanya.

Memang tersebar luas banyak bukti dalam bentuk video bahawa ketika berkempen untuk PRU14 (bukan PRU13 sahaja), ada yang berjanji harga petrol akan turun sehingga RM1.50 atau RM1.70 apabila PH menang.

Memang tidak tercatat secara hitam putih di buku manifesto mereka untuk harga petrol turun kepada RM1.50. Tetapi yang tercatat jelas secara hitam-putih, janji seperti Kad Sihat Rakyat, mengembalikan royalti 20%, hapuskan hutang FELDA pun mereka tidak tepati.

Pada pendapat saya, janji-janji yang di beri dalam ceramah-ceramah ataupun kenyataan akhbar mereka juga patut ditepati. Jangan mengambil kesempatan untuk menipu rakyat yang tidak membaca buku manifesto yang begitu tebal itu.

Jika anda berani membuat janji di depan muka pengundi bila berceramah, maka tepatilah janji itu.

Lebih parah lagi untuk pengundi PH ialah pengumuman Datuk Amiruddin Hamzah di Dewan Negara juga, kerajaan akan mansuhkan subsidi pukal bagi petrol tidak lama lagi dan digantikan dengan subsidi bersasar di mana hanya pengguna motorsikal di bawah 125cc dan kereta di bawah 1,300cc sahaja akan dapat subsidi dalam bentuk kuota setiap bulan.
https://www.malaymail.com/s/1671676/...cted-in-future

Ini bermakna, harga petrol untuk rakyat yang lain tidak akan diberi subsidi tidak lama lagi dan harga petrol akan naik.
__________________
So long, and thanks for all the fish
Reply With Quote
Likes kamal_kampong, TT liked this post
  #5305  
Old 13-09-2018, 11:27 AM
kamal_kampong kamal_kampong is offline
Legendary Member

kamal_kampong's Avatar
 
Trader Rating: (30)
Join Date: Apr 2007
Location: TANAH MELAYU
Posts: 15,460
Thanks (Received): 302
Likes (Received): 118
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by jaws_am View Post
Source FB Najib..

untuk uptodate dgn isu politik semasa..

Di Dewan Negara pag ini, Timbalan Menteri Kewangan, Datuk Amiruddin Hamzah umumkan kerajaan PH tidak ada rancangan untuk menurunkan harga petrol kepada RM1.50.

“Saya mencari di mana RM1.50 (disebut) dalam buku PH, tetapi tidak ada. Tidak tahulah jika ada pihak yang dalam keghairahan berkempen menjanjikan perkara itu,” katanya.

Memang tersebar luas banyak bukti dalam bentuk video bahawa ketika berkempen untuk PRU14 (bukan PRU13 sahaja), ada yang berjanji harga petrol akan turun sehingga RM1.50 atau RM1.70 apabila PH menang.

Memang tidak tercatat secara hitam putih di buku manifesto mereka untuk harga petrol turun kepada RM1.50. Tetapi yang tercatat jelas secara hitam-putih, janji seperti Kad Sihat Rakyat, mengembalikan royalti 20%, hapuskan hutang FELDA pun mereka tidak tepati.

Pada pendapat saya, janji-janji yang di beri dalam ceramah-ceramah ataupun kenyataan akhbar mereka juga patut ditepati. Jangan mengambil kesempatan untuk menipu rakyat yang tidak membaca buku manifesto yang begitu tebal itu.

Jika anda berani membuat janji di depan muka pengundi bila berceramah, maka tepatilah janji itu.

Lebih parah lagi untuk pengundi PH ialah pengumuman Datuk Amiruddin Hamzah di Dewan Negara juga, kerajaan akan mansuhkan subsidi pukal bagi petrol tidak lama lagi dan digantikan dengan subsidi bersasar di mana hanya pengguna motorsikal di bawah 125cc dan kereta di bawah 1,300cc sahaja akan dapat subsidi dalam bentuk kuota setiap bulan.
https://www.malaymail.com/s/1671676/...cted-in-future

Ini bermakna, harga petrol untuk rakyat yang lain tidak akan diberi subsidi tidak lama lagi dan harga petrol akan naik.
teringat zaman pak lah..bawa geran kete ke pej pos..dpt duit claim minyak..rasanya konsep lebih kurang camtu ler akan di buat 2019..cuma minyak harga memang parak ler..
__________________
TERUSKAN BOIKOT BARANG2 ZIONIS, SELAMATKAN AL-AQSA

BERMUAMALAH SESAMA MUSLIM PASTI BARAKAH / SOKONG PRODUK MUSLIM

UBAH DIRI LUAR PAYUNG POLITIK,MUNGKIN LANGIT LEBIH LUAS
Reply With Quote
Likes oso050 liked this post
  #5306  
Old 13-09-2018, 12:51 PM
jaws_am jaws_am is offline
Super Active

jaws_am's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: May 2008
Location: wherever you are
Posts: 7,771
Thanks (Received): 46
Likes (Received): 885
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by kamal_kampong View Post
teringat zaman pak lah..bawa geran kete ke pej pos..dpt duit claim minyak..rasanya konsep lebih kurang camtu ler akan di buat 2019..cuma minyak harga memang parak ler..
zaman pak lah seliter rm2.80

harapnya..
minyak kekal rm2.2 seliter..

dpt rebate rm 500 setahun utk kereta
motor rm 150 setahun..

boleh la lepas renew insurans..
__________________
So long, and thanks for all the fish
Reply With Quote
  #5307  
Old 14-09-2018, 09:09 PM
TT TT is offline
CG Super Hardcore

TT's Avatar
 
Trader Rating: (7)
Join Date: Jan 2009
Location: cybertorium, level 3
Posts: 136,444
Active Level
My Mood:
Default

steady viva

Reply With Quote
  #5308  
Old 14-09-2018, 09:15 PM
findemas findemas is offline
Active Plus

 
Trader Rating: (2)
Join Date: Sep 2007
Posts: 3,774
Thanks (Received): 1
Likes (Received): 193
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by jaws_am View Post
Source FB Najib..

untuk uptodate dgn isu politik semasa..

Di Dewan Negara pag ini, Timbalan Menteri Kewangan, Datuk Amiruddin Hamzah umumkan kerajaan PH tidak ada rancangan untuk menurunkan harga petrol kepada RM1.50.

“Saya mencari di mana RM1.50 (disebut) dalam buku PH, tetapi tidak ada. Tidak tahulah jika ada pihak yang dalam keghairahan berkempen menjanjikan perkara itu,” katanya.

Memang tersebar luas banyak bukti dalam bentuk video bahawa ketika berkempen untuk PRU14 (bukan PRU13 sahaja), ada yang berjanji harga petrol akan turun sehingga RM1.50 atau RM1.70 apabila PH menang.

Memang tidak tercatat secara hitam putih di buku manifesto mereka untuk harga petrol turun kepada RM1.50. Tetapi yang tercatat jelas secara hitam-putih, janji seperti Kad Sihat Rakyat, mengembalikan royalti 20%, hapuskan hutang FELDA pun mereka tidak tepati.

Pada pendapat saya, janji-janji yang di beri dalam ceramah-ceramah ataupun kenyataan akhbar mereka juga patut ditepati. Jangan mengambil kesempatan untuk menipu rakyat yang tidak membaca buku manifesto yang begitu tebal itu.

Jika anda berani membuat janji di depan muka pengundi bila berceramah, maka tepatilah janji itu.

Lebih parah lagi untuk pengundi PH ialah pengumuman Datuk Amiruddin Hamzah di Dewan Negara juga, kerajaan akan mansuhkan subsidi pukal bagi petrol tidak lama lagi dan digantikan dengan subsidi bersasar di mana hanya pengguna motorsikal di bawah 125cc dan kereta di bawah 1,300cc sahaja akan dapat subsidi dalam bentuk kuota setiap bulan.
https://www.malaymail.com/s/1671676/...cted-in-future

Ini bermakna, harga petrol untuk rakyat yang lain tidak akan diberi subsidi tidak lama lagi dan harga petrol akan naik.
Kalau betul padan muka aku. Kete aku 4700cc. Mampus le mana dapat subsidi macam ni. Nyesal aku tak pangkah Najib.
Reply With Quote
Likes Kelulut madu liked this post
  #5309  
Old 15-09-2018, 07:42 AM
Kelulut madu Kelulut madu is offline
Regular

 
Trader Rating: (0)
Join Date: May 2018
Posts: 310
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 54
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by findemas View Post
Kalau betul padan muka aku. Kete aku 4700cc. Mampus le mana dapat subsidi macam ni. Nyesal aku tak pangkah Najib.
Sama la dgn aku
Nyesal sokong madey ******
Dh tua2 tu, kubur panggil dah
Reply With Quote
  #5310  
Old 18-09-2018, 10:20 AM
abukrokok abukrokok is offline
Active Member

 
Trader Rating: (1)
Join Date: Aug 2012
Posts: 2,416
Thanks (Received): 1
Likes (Received): 28
Active Level
My Mood:
Default

wah ini mcm bawak kete saga je pun xdpt la
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump