Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > ENTERTAINMENTS, HOBBIES, INTERESTS > Sports > Soccer > Sports Talk : Soccer (Locals)

Recommended Brokers

Forex Chart
Crypto Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #15841  
Old 18-01-2019, 09:46 PM
TT TT is offline
CG Super Hardcore

TT's Avatar
 
Trader Rating: (7)
Join Date: Jan 2009
Location: cybertorium, level 3
Posts: 139,311
Active Level
My Mood:
Default

news ni pancing je

Liga Super perlukan pencabar JDT

KUALA LUMPUR: Beberapa pasukan Liga Super perlu menjadi pencabar yang hebat dalam menggugat status juara bertahan selama lima musim berturut-turut yang dimiliki Johor Darul Ta'zim (JDT) ketika ini.

Pemerhati bola sepak tempatan, Mohd Sadek Mustaffa menyifatkan perkara itu perlu ada bagi mengelak saingan Liga Super daripada memasuki 'edisi' yang membosankan apabila pasukan sama merangkul kejuaraan.

Pensyarah Kanan Fakulti Sukan dan Rekreasi UiTM itu menjelaskan pasukan gergasi lain seperti Pahang, Selangor, Melaka dan Kedah menjadi antara pasukan yang dijangka mampu memberikan satu persaingan menarik untuk disaksikan dalam Liga Super musim ini.

Beliau berkata, jadual padat yang terpaksa diharungi JDT terutama akan bersaing dalam Liga Juara-Juara Asia (ACL) juga dilihat bakal memberi kelebihan kepada pasukan lain.

"Saya rasa kita (liga) akan suram jika JDT terus menang. Malah, ketika Manchester United muncul juara Liga Perdana Inggeris tiga kali berturut-turut dulu pun, nilai pasaran liga itu agak jatuh.

"Ia kerana adanya keputusan yang sudah dijangka dan penonton akan jadi bosan. Itu memang naluri manusia, kita akan jadi bosan kerana tak nampak saingan yang sengit dalam liga," katanya.

"Saya rasa tiada masalah untuk pasukan lain bersaing dengan Melaka ada Zainal Abidin Hassan bersama barisan kejurulatihan yang berkaliber serta diperkuat dengan tiga bekas kapten negara. Dollah Salleh (jurulatih Pahang) pula dengan imej dia yang boleh dianggap sebagai 'raja bomoh bola sepak Malaysia'.

"B Sathianathan yang terkenal dengan sifat tegas selain pasukan Selangor dibentuk dengan baik di bawah kepimpinan Tengku Amir Shah Sultan Sharafuddin Idris Shah dan begitu juga Kedah yang menyenaraikan ramai pemain baharu."

Kehebatan JDT dalam saingan Liga Super tampak sukar digugat dalam tempoh lima tahun kebelakangan ini selepas muncul juara dalam lima musim berturut-turut walaupun kurang konsisten dalam kejohanan lain termasuk Piala FA dan Piala Malaysia.

Ditanya mengenai adakah JDT sekali lagi akan mengekalkan kejuaraan liga selepas mengikat hampir keseluruhan Harimau Malaya, Mohd Sadek berkata ia tidak boleh dijadikan alasan buat pasukan lain untuk tidak mampu memberikan saingan.

"Memang pasukan JDT sekarang ibarat Selangor dulu (diwakili ramai pemain kebangsaan) dan itu sebahagian daripada strategi pasukan, dalam hal ini kita tidak boleh salahkan JDT.

"Tapi dalam konteks sama kita perlu melihat kepada persembahan di atas padang. Pasukan lain juga bukannya terlalu banyak kekurangan, cuma perlukan perancangan betul terutama dalam mendapatkan pelabur atau penaja.

"Semua pasukan perlu berani untuk mendapatkan tajaan yang kukuh dan kalau boleh ia dalam kontrak jangka masa panjang antara tiga atau empat tahun," katanya.
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #15842  
Old 18-01-2019, 09:47 PM
[email protected] amy@promatt is offline
CG Top Poster Club

amy@promatt's Avatar
 
Trader Rating: (9)
Join Date: Jul 2009
Location: www.lelongbank.com
Posts: 20,185
Thanks (Received): 446
Likes (Received): 43
Blog Entries: 1
Active Level
My Mood:
Default

terima kasih melaka amik liridon..hahahahah...

Quote:
Originally Posted by John Nawi View Post
Power melaka tahun ni
__________________
Reply With Quote
  #15843  
Old 18-01-2019, 09:47 PM
TT TT is offline
CG Super Hardcore

TT's Avatar
 
Trader Rating: (7)
Join Date: Jan 2009
Location: cybertorium, level 3
Posts: 139,311
Active Level
My Mood:
Default

2nd lineup tu risau sikit. tgkla smlm kena kitai 2nd half
Reply With Quote
  #15844  
Old 18-01-2019, 09:51 PM
EmpayarOnexox EmpayarOnexox is offline
Junior

EmpayarOnexox's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jul 2018
Posts: 89
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 0
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by [email protected] View Post
terima kasih melaka amik liridon..hahahahah...
benci betul bro dgn wak don...kekekeke
Reply With Quote
  #15845  
Old 18-01-2019, 10:22 PM
TT TT is offline
CG Super Hardcore

TT's Avatar
 
Trader Rating: (7)
Join Date: Jan 2009
Location: cybertorium, level 3
Posts: 139,311
Active Level
My Mood:
Default

PRESEASON FRIENDLY MATCH | 18 JANUARY 2019

Full Time

Harimau Muda U19 [2-5] JDT II
(T. Saravanan 16’ / Firdaus Kaironnisam 79’)
(Lucas Elias Ontivero 7’ / Mohammed Ghaddar 20’ / Nicolas Alberto Fernandez 34’ (pen), 40’ / S. Kumaahran 44’)





Reply With Quote
  #15846  
Old 18-01-2019, 10:25 PM
QIPIDELANA QIPIDELANA is offline
Super Active

QIPIDELANA's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Dec 2012
Posts: 5,432
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 43
Blog Entries: 1
Active Level
My Mood:
Default

Thn ni melaka ngan pahang bole dikatakan antara pencabar kuat..silap2 xde bunga api kita thn ni.
__________________
LUASKAN KUASAMU
Reply With Quote
  #15847  
Old Yesterday, 10:24 AM
arnabkacak arnabkacak is offline
Active Member

arnabkacak's Avatar
 
Trader Rating: (5)
Join Date: Aug 2008
Posts: 2,429
Thanks (Received): 11
Likes (Received): 12
Active Level
Default

bagusla season ni, banyak pencabar nak main acl..kita tengok taktikal mora camne pergi dia nanti.
__________________
Nak Buat Duit dengan Youtube? PM saya
Reply With Quote
  #15848  
Old Yesterday, 11:01 AM
no trade no trade is offline
Super Active

no trade's Avatar
 
Trader Rating: (12)
Join Date: May 2008
Posts: 7,492
Thanks (Received): 11
Likes (Received): 115
Active Level
My Mood:
Default

main pop2 pun boleh....
__________________
"Kita bangsa dan umat yang punya satu Tuhan, satu Nabi, satu Kitab, satu Qiblat; mengapa kita tidak boleh jadi satu bersatu dan berpadu menjadi Satu Umat."

Sedapnya Pelam Kocak
NyuMmmm
Reply With Quote
  #15849  
Old Yesterday, 01:03 PM
EmpayarOnexox EmpayarOnexox is offline
Junior

EmpayarOnexox's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jul 2018
Posts: 89
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 0
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by arnabkacak View Post
bagusla season ni, banyak pencabar nak main acl..kita tengok taktikal mora camne pergi dia nanti.
aku suspicious dgn mamat mora ni.
takde proof yg meyakinkan sepanjang dia pegang JDT..huhu
Reply With Quote
  #15850  
Old Today, 03:50 AM
nika nika is offline
Active Member

nika's Avatar
 
Trader Rating: (2)
Join Date: Oct 2009
Posts: 1,610
Thanks (Received): 68
Likes (Received): 1
Active Level
Default

ADAKAH LIRIDON AKAN MENYARUNG JERSI MELAKA SELEPAS DIKAITKAN DENGAN PAHANG DAN JDT

fuh jgn la dia masuk jdt
tetibe tringat kes lama yg abam penyokong kedah
bgtau yg klu malam match(masa tu jdt vs kedah)
liridon ada main.jdt x akan menang (lbh kurag gtu ayatnya)


Cerita sensasi sekarang ini adalah berkaitan
dengan Liridon Krasniqi. Nama beliau sering disebut-sebut
dan dikaitkan dengan Johor Darul Ta’zim (JDT), Melaka dan Pahang.

Ramai terranya-tanya adakah mungkin Liridon menyertai JDT
atau Melaka United.



Sejak awal lagi pada tahun lepas, Kedah telah mengumumkan tidak akan menyambung khidmat Liridon. Selepas itu beliau dikatakan telah berurusan dengan pasukan Pahang. Namun tidak jelas sama ada Liridon telah bertemu sendiri dengan pengurusan Pahang atau hanya melalui perbualan telefon sahaja.

Tidak berapa lama selepas itu, belum sempat Pahang mengikat Liridon secara rasmi, beliau pula telah dikaitkan dengan JDT setelah gambar beliau dengan TMJ tersiar melalui media sosial.

Baru-baru ini di media sosial tersiar gambar pengendali MU, Zainal Abidin Hassan dan Liridon dan telah dikaitkan bakal menyarung jersi skuad Hang Tuah bagi mengharungi Liga Super yang akan bermula pada 1 Februari ini.

Apabila ditanya oleh warrawan NSTP, Pengurus MU, Datuk Yusoff Mahadi enggan mengulas lanjut mengenai kedudukan bekas pemain Kedah itu. Namun, Yusoff mengakui bersedia untuk membuka pintu rundingan bersama Liridon yang berusia 27 tahun itu.

Datuk Yusoff sebaliknya menyerahkan keputusan itu kepada Presiden MUSA, Adly Zahari dan jurulatih pasukan untuk menentukannya.

“Memang sudah menjadi viral semalam apabila Liridon hadir ke Melaka dan kebetulan saya tidak ada di Melaka.

Beliau turut berkata belum ada perbincangan secara muktamad dengan Liridon, mungkin dia datang kerana berminat nak bersama Malaka United.

Selain dari itu tersapat juga andaian dari peminat bola sepak negara, Liridon akan bersama JDT dan diberi pinjam (loan) ke Melaka memandangkan Liridon hanya memerlukan setahun sahaja lagi berada dan bermain di Liga Malaysia sebelum boleh menjadi pemain naturalisasi.

Apa pun kita tunggu keputusan akhir ke manakah Liridon Krasniqi atau lebih dikenali sebagai Mat Don akan menyarung jersi pasukan mana.


Artikel penuh di https://www.hmetro.com.my/arena/2019...-melaka-united

ohmygee- aku rindukan elcopoto,,
napelah my hero boleh pindah
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump