Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Love, Relationships

Love, Relationships Share and discuss anything about love and relationships. Share any advices, problems, tips & solutions. Please behave & be open minded OR you will be banned from this section. Keep alert section announcement.

Recommended Brokers

Forex Chart
Crypto Chart
CG Sponsors



View Poll Results: apa harus sy buat pada dia?
tinggalkan je dan cari lain.. 266 76.88%
bersabar dan beri peluang.. 14 4.05%
rancang sesuatu untuk balas dendam... 66 19.08%
Voters: 346. You may not vote on this poll

Reply
 
Thread Tools
  #1  
Old 21-02-2013, 04:28 PM
naz0203 naz0203 is offline
Active Plus

naz0203's Avatar
 
Trader Rating: (2)
Join Date: May 2012
Posts: 2,630
Thanks (Received): 4
Likes (Received): 0
Active Level
Default cinta 10 tahun pergi berlalu begitu saja...

UPDATE 8/12/2013


bukti aku ditipu hidup2.. katanya lelaki yg cuma ade spm... tapi rupanya cekgu satu sekolah...
xsangka pompuan ni curang, laki nie perampas.
nie twitter salah sorang student beliau...








tapi ari ahad lepas, tuhan gerakkan hati aku utk lalu umah family dia kat kg.. kebetulan aku blk kg utk gi kenduri kawen sebelah kg dia...
rupanya dia kawen... bertemakan kaler pink....
xsangka tuhan nak tunjukkan depan mata aku bukti depan mata aku sendiri, dia curang selama ni......
aku sedih dan kecewa sbb dulu aku pernah berusaha bersama dia utk ke arah itu...

8/12/2013 dia kawen.... dan petang tu ujan turun dgn lebatnya di kawasan sekitar kg dia...





--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

UPDATE: HARI INI AKU TERGERAK HATI INGIN BERKONGSI GAMBAR BELIAU...
AKU X TAHU KENAPA HATI AKU SAKIT SGT. AKU NAK JUGAK SHARE GAMBAR INI UTK TATAPAN UMUR.
DIALAH CINTA HATI AKU SELAMA 10TAHUN...
2HARI LEPAS AKU TERGERAK HATI LALU UMAH SEWA BELIAU..
DIA BARU BELI KERETA..
SEDANGKAN DULU MASA SUSAH SEBELUM JADI CIKGU, AKU HANTAR DIA KE MANA2 DESTINASI..
DIA CKP SANGGUP X BELI KETE SBB NAK KUMPUL DUIT KAWEN DGN AKU..
TAPI SKRG SEMUANYA BERUBAH...
DIA LUPA JANJI DIA...
SAMPAI SKRG AKU MASIH INGAT DIA MENANGIS DEPAN AKU DI ATAS BATU2 TEPI PANTAI DI SUNGAI LURUS, SENGGARANG, BATU PAHAT.
DIA MENAGIS KERANA AKU SANGGUP TERIMA DIA SEMULA SETELAH APA YG BERLAKU SELAMA NIE. MASA TU DIA BARU BERGRADUAN DAN SANGAT SUSAH...
DAN SEKARANG, LELAKI INILAH YG MERAMPAS SEMUANYA...
MAMAT NIE CIKGU JUGAK RUPANYA...
EX NIE TIPU..CAKAP DGN AKU, KEJE BIASA2 LEVEL SPM.






UPDATE : DIA DAH BERTUNANG 8HB JUN 2013.
KENAPA HATI AKU RASA SEDIH NIE???






------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


salam semua warga CG....
saya ingin berkongsi kepedihan hati nie...
baru saja tadi... saya hubungi gf saya yg bakal jadi tunang sy akhir tahun nie.
kami dah 1 minggu tak berhubung.. sy lihat dia block fb sy. dia block wasap sy. dan tadi dia maki2 dan herdik sy kata perangai saya teruk, selama 10tahun kenal saya, dia lebih bahagia kenal lelaki yg hanya bertaraf spm yg baru dikenalinya. dia kata lelaki tu penuh dengan kasih sayang. dia kata sy dan dia dah putus. jgn nak panggil "syg" lagi...dia jijik.

tak cukupkah sayang sy menerima dia yg sudah kena rogol masa lepas STPM dan sudah jadi bekas ratahan ex bf dia masa di UPSI dulu? saya terima aib dia.. selepas dia habis belajar dan tggu offer jadi cikgu pada dis 2011, saya yg membantu dia waktu xde duit.

dia berjanji x akan tinggalkan sy walaupun penuh dgn godaan.. ramai perempuan minat sy. dia jeles dan maki2 tapi dia tetap dgn sy. sy sabar dgn perangai dia yg cemburu buta.

sy kenal dia sejak waktu sekolah lagi. kenangan terindah...


selama satu tahun lebih sy beri dia semangat sehinggalah dia dapat offer jadi cikgu pada may 2012. dan pada yg sama dia ada majlis konvo di UPSI.. yg sedihnya, dia tak jemput sy ke majlis itu. sy tolong carikan rumah sewa utk dia.. dia kata nak duduk dekat dengan family sy.. boleh melawat, tlg2 apa yg patut sbb mak sy sakit buah pinggang.
dia hanya datang sekali saja itu pun sbb nak buat tempahan baju raya pada mak sy.
dalam seminggu lepas masuk sekolah, dia dah cuba berbohong pada sy. kata x nak keluar makan sama2..katanya demam..nak tido..
sy dtg juga ke rumahnya sbb risau.. sy bawakkan panadol dan buah untuk dia makan.. bila sampai dirumah dia, sy ternampak dia tgh kunci pintu nak keluar makan dgn kawan rumahnya..
masa tu sy mengalirkan air mata depan rumah sewa dia.. rasa terhina... dia pergi tinggalkan sy mcm tu jer.. sy masih bersabar.. banyak pembohongan dia buat. dia lebih rela hidup dgn kawan2 dia..
sampai satu hari dia kena tipu duit beribu2 ringgit sbb kawan dia jugak. terpaksa join MLM. maklumlah..cikgu..kan senang terpengaruh.. beli apa ntah sampai buat loan 20k..
sy jugak yg bantu cari jalan nak lari dari join benda tu..
masa tu lah dia berbaik dgn sy.. tapi sekejap je. 1 hari. lepas tu dia buat hal lg. jarang reply sms dan call sy.. alasannya sibuk.. kat rumah pun sibuk. bila tanya,. kata tgh tgk dvd.

sehingga pada suatu hari (2bulan), mak saya masuk ICU, dia tak melewat. sy sgt kecewa sbb dia tak ada disamping sy. 2 hari mak sy x sedar... sampai hari ke3 dia boleh bercakap, dia tanya dengan nada perlahan dan lemah, "sorang je? **zah mana?"..
sy cuma senyap sambil menahan air mata nie menitis.

sehingga hari ini dia x dtg rumah menjenguk padahal ruma sewa dengan rumah mak ayah sy cuma dalam 2km saja.
dia selalu paksa sy kawen dgn dia.. x payah tunang.. sy bg alasan xde duit. nak tunang dulu..
itu sj yg dia tahu.. paska kawen tapi x penah dtg rumah jemuk mak ayah saya.. sy penah jumpa mak ayah dia...

pada satu ketika dulu masa dia baru jadi cikgu, dia terserempak dengan mak ayah sy di kedai menjual barang jahit.
mak ayah sy senyum pada dia dan dia tuma tegur kata hai... mak ayah sy hulur tangan nak bersalam, dia tarik muka dan keluar kedai.. itu berdasarkan cerita mak saya kepada sy sambil menangis kerana terasa terhina..
dia x ada cerita pada sy, dia jumpa mak ayah sy di kedai.

dan hari ini sy cuba hubungi dia lg..
sy sms, dia tanya "siapa nie?"
hati sy jadi sakit.. sy berkata dihati..."adakah ini pengakhiran hubungan aku selama 10tahun dgn dia?"

sy call dia x akngkat... bila sms, dia hanya memaki dan herdik sy.. tiba2 kata dah kenal dengan lelaki lain dan membezakan sy...
dia berubah 100% selepas bergelar cikgu...

apa harus sy lakukan.......

Last edited by naz0203; 21-06-2014 at 11:03 AM..
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #2  
Old 21-02-2013, 04:32 PM
niurexx niurexx is offline
Active Member

 
Trader Rating: (1)
Join Date: Nov 2009
Posts: 1,027
Thanks (Received): 19
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

cari yang lain... allah dah sediakan yang lebih baik untuk anda.. dan perempuan tu hanyalah sekadar pengalaman untuk anda... percayalah
__________________

Anda memerlukan Sistem Pengurusan Perniagaan ? Dapatkannya dengan harga yang paling murah disini !!!
Reply With Quote
  #3  
Old 21-02-2013, 04:33 PM
kaYaIlmu kaYaIlmu is offline
Super Active

kaYaIlmu's Avatar
 
Trader Rating: (21)
Join Date: Mar 2010
Posts: 7,918
Thanks (Received): 29
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

pedih nie ...peddih..
Reply With Quote
  #4  
Old 21-02-2013, 04:34 PM
naz0203 naz0203 is offline
Active Plus

naz0203's Avatar
 
Trader Rating: (2)
Join Date: May 2012
Posts: 2,630
Thanks (Received): 4
Likes (Received): 0
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by niurexx View Post
cari yang lain... allah dah sediakan yang lebih baik untuk anda.. dan perempuan tu hanyalah sekadar pengalaman untuk anda... percayalah
masih tak boleh terima kenyataan...10tahun....

tapi sy dan keluarga dihina oleh seorg insan yg baru bergelar cikgu.
Reply With Quote
  #5  
Old 21-02-2013, 04:35 PM
naz0203 naz0203 is offline
Active Plus

naz0203's Avatar
 
Trader Rating: (2)
Join Date: May 2012
Posts: 2,630
Thanks (Received): 4
Likes (Received): 0
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by kaYaIlmu View Post
pedih nie ...peddih..
sy bo.dohkan diri bertahun2 hanya kerana syg dan jumlah "10" tu...
mak ayah sy kecewa tapi masih boleh menerima sbb kami semua syg dia.. dulu dia tak mcm nie.. sejak jadi cikgu, dia berubah 100%
Reply With Quote
  #6  
Old 21-02-2013, 04:36 PM
SHiNiGaM! SHiNiGaM! is offline
Active Plus

SHiNiGaM!'s Avatar
 
Trader Rating: (17)
Join Date: Sep 2011
Posts: 2,929
Thanks (Received): 11
Likes (Received): 1
Active Level
My Mood:
Default

Macamana la bro leh sabar dengan dia dalam tempoh 10 tahun?

Sabar pun jangan sampai kita dipijak2 bro..
Reply With Quote
  #7  
Old 21-02-2013, 04:37 PM
kaYaIlmu kaYaIlmu is offline
Super Active

kaYaIlmu's Avatar
 
Trader Rating: (21)
Join Date: Mar 2010
Posts: 7,918
Thanks (Received): 29
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

TT ,cari lain la ..pompuan tu hormat ubu bapa TT pun x...nanti dah kawin jd kacau family TT ...TT plak berbelah bagi nanti samada nk jaga hati dia or ibu bapa TT ...
Reply With Quote
  #8  
Old 21-02-2013, 04:37 PM
exofx exofx is offline
Legendary Member

exofx's Avatar
 
Trader Rating: (24)
Join Date: Aug 2011
Location: Sky Network
Posts: 18,754
Thanks (Received): 536
Likes (Received): 9
Active Level
My Mood:
Default

jarak percintaan adalah angka. kenal 3 bulan dan kawin ramai yang bahagia.
Reply With Quote
  #9  
Old 21-02-2013, 04:37 PM
naz0203 naz0203 is offline
Active Plus

naz0203's Avatar
 
Trader Rating: (2)
Join Date: May 2012
Posts: 2,630
Thanks (Received): 4
Likes (Received): 0
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by SHiNiGaM! View Post
Macamana la bro leh sabar dengan dia dalam tempoh 10 tahun?

Sabar pun jangan sampai kita dipijak2 bro..
entahlah.. sekarang nie hati masih pedih... begitu mudah...
cincin dah beli... tapi....
Reply With Quote
  #10  
Old 21-02-2013, 04:39 PM
naz0203 naz0203 is offline
Active Plus

naz0203's Avatar
 
Trader Rating: (2)
Join Date: May 2012
Posts: 2,630
Thanks (Received): 4
Likes (Received): 0
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by exofx View Post
jarak percintaan adalah angka. kenal 3 bulan dan kawin ramai yang bahagia.
tapi kalau kenal 10 tahun tapi dah rancang nak bertunang, cincin dah beli.. tiba2 wujud lelaki lain.. camana pula tu?
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump