Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Love, Relationships

Love, Relationships Share and discuss anything about love and relationships. Share any advices, problems, tips & solutions. Please behave & be open minded OR you will be banned from this section. Keep alert section announcement.

Recommended Brokers

Forex Chart
Crypto Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #1  
Old 01-06-2010, 08:11 AM
black_santa8785 black_santa8785 is offline
Active Member

black_santa8785's Avatar
 
Trader Rating: (3)
Join Date: Oct 2009
Location: Presint 11,Putrajaya
Posts: 1,613
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 0
Blog Entries: 1
Active Level
My Mood:
Default aku sedih, Mak dah tak der

Assalammualikum..
hari ahad 16 mei tu ari... mak aku, Allahyarhamah Khatimah Bt Hj Maarof telah pergi menemui PenciptaNya. Sedih gler aku, mak dah x der. Alhamdulillah, mak meninggal kat pangkuan aku, n aku sempat bisikkan kalimah syahadah di telinganya. But, until now, aku masih x lei lupakan imej mak aku meninggal tuh, pada pendapat korang, perlu atau tidak aku rujuk kepada psikiatri? coz, skang nih aku rasa murung sangat.. rindu pada mak aku...

Update

Ulang Tahun Ke-1 Pemergian Ibu Tercinta. Setahun yang lepas, ada rakan-rakan yang kate, perasaan sedih ini boleh hilang.. tapi sehingga kini, rasa sedih tu masih ada, tidak pernah berkurangan. Al-Fatihah buat Roh mak yang tercinta. Semoga Mak tenang di Alam sana, dan ditempatkan bersama-sama orang yang beriman. Doakan kami yang masih lagi hidup ni, yang masih lagi menyanyangi mak. Tahun ni, mak bakal dapat cucu sulong. Insya Allah, lelaki. Doakan kebahagian dan kesejahteraan kami disini.

Ulang Tahun Ke-2 Pemergian Ibu Tercinta. Alhamdulillah, Mak dah ada cucu. Dah 9 bulan dh umur dia. Rasa sedih atas pemergian mak, masih lagi terasa. Kasih dan sayang abbas, x kan pernah luntur buat mak. Semoga kita dipertemukan sekali lagi di alam sana, Insya Allah.

Ulang Tahun Ke- 3 Pemergian ibu tercinta. Pejam celik, pejam celik, mak dah x bersama ngan abbas dah 3 tahun dah. Tahun ni, kehidupan penuh dengan cabaran dan dugaan. Berita baik, Alhamdulillah, abbas dah sambung belajar semula. Nak bagi kehidupan yang senang untuk cucu mak. Insya Allah, tahun ni mungkin mak akan dapat seorang lagi cucu. Semoga kita berjumpa lagi, harapnya tidaklah secepat mungkin. Tenanglah mak disana. Semoga roh mak ditempatkan bersama-sama dengan orang yang soleh dan beriman, dimasukkan kedalam syurga. Insya Allah. Al-Fatihah.

Ulang Tahun Ke 4 Pemergian Ibu Tercinta. Dah 4 tahun mak pergi. Semakin hari, semakin lupa suara mak macam mana. Bila tengok album gambar, abbas baru perasaan, abbas x de byk gambar dengan mak. Terasa macam menyesal sebab x byk kenangan ngan mak. Abbas rindukan mak setiap hari. Walau suara mak semakin pudar dalam ingatan, tapi kasih sayang mak kepada abbas tak pernah abbas lupa. Pengorbanan yang mak buat kat abbas akan diingat sehingga nafas terakhir abbas. Semoga mak ditempatkan bersama-sama dengan orang-orang yang soleh dan beriman. Al-Fatihah.
__________________
Puasa Itu Nikmat Sebenar Kehidupan

Last edited by black_santa8785; 16-05-2014 at 04:08 PM..
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #2  
Old 01-06-2010, 08:15 AM
sconsult sconsult is offline
CG Top Poster Club

 
Trader Rating: (100)
Join Date: Dec 2007
Posts: 22,647
Thanks (Received): 653
Likes (Received): 3
Active Level
My Mood:
Default

eloklah kau ingat...kita ni ada pencipta....pencipta kita menghantar kita ke dunia ini, dan pencipta kita akan ambil semula kita....Insya'Allah kita akan redha. Memang kita sayang ibu/bapa kita, tapi kena lah ingat, pencipta kita lebih lagi sayangkan apa yg dicipta.....sabar sahaja. Suatu hari nanti, giliran kita pula !
Reply With Quote
  #3  
Old 01-06-2010, 08:18 AM
anuarul anuarul is offline
CG Top Poster Club

anuarul's Avatar
 
Trader Rating: (55)
Join Date: Jan 2009
Posts: 26,074
Thanks (Received): 76
Likes (Received): 14
Active Level
Default

salam, sabar bang, ako paham perasaan ko, kehilangan org tersayang memang pedih rasanya (walau ako belum merasai realiti sebenar nya lagi)..tp ako paham, mmg sedih. harap ko banyak bersabar, kuatkan semangat, terima semuanya sebagai ketentuan Nya...
__________________
RUANG IKLAN UNTUK DISEWA!!!! PM PM PM!!
RUANG IKLAN UNTUK DISEWA!!!! PM PM PM!!
RUANG IKLAN UNTUK DISEWA!!!! PM PM PM!!
RUANG IKLAN UNTUK DISEWA!!!! PM PM PM!!
Reply With Quote
  #4  
Old 01-06-2010, 08:18 AM
black_santa8785 black_santa8785 is offline
Active Member

black_santa8785's Avatar
 
Trader Rating: (3)
Join Date: Oct 2009
Location: Presint 11,Putrajaya
Posts: 1,613
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 0
Blog Entries: 1
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by sconsult View Post
eloklah kau ingat...kita ni ada pencipta....pencipta kita menghantar kita ke dunia ini, dan pencipta kita akan ambil semula kita....Insya'Allah kita akan redha. Memang kita sayang ibu/bapa kita, tapi kena lah ingat, pencipta kita lebih lagi sayangkan apa yg dicipta.....sabar sahaja. Suatu hari nanti, giliran kita pula !
aku sebenarnya confuse.. aku redha atau tidak ngan pemergian mak aku nih, di mulut aku kater redha.. tapi, kalau aku redha.. kenapa aku masih rasa sedih.. rasa kehilangan ek? aku smpai skang tak lei nak lupakan aku pangku mak aku tuh...
__________________
Puasa Itu Nikmat Sebenar Kehidupan
Reply With Quote
  #5  
Old 01-06-2010, 08:21 AM
black_santa8785 black_santa8785 is offline
Active Member

black_santa8785's Avatar
 
Trader Rating: (3)
Join Date: Oct 2009
Location: Presint 11,Putrajaya
Posts: 1,613
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 0
Blog Entries: 1
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by anuarul View Post
salam, sabar bang, ako paham perasaan ko, kehilangan org tersayang memang pedih rasanya (walau ako belum merasai realiti sebenar nya lagi)..tp ako paham, mmg sedih. harap ko banyak bersabar, kuatkan semangat, terima semuanya sebagai ketentuan Nya...
insya allah, setakat nih aku x der la sampai nak salahkan takdir or sampai tahap cam crita kat tv tuh.. tapi... aku cuma rasa sedih.. normal, sehari dua sedih tak per r.. nih dh dua minggu mak x der, aku still rasa sedih... sungguhpun, aku nih bukanlah kategori manusia yg bagus or baik, tapi, dengan mak aku, aku cuba untuk jadi anak yg terbaik...aku sedih gak, coz mak aku tak sempat nak tgk aku kawen tahun nih... sedih.. ble mak x der.. aku x pernah rasa sedih cenggini...
__________________
Puasa Itu Nikmat Sebenar Kehidupan
Reply With Quote
  #6  
Old 01-06-2010, 08:21 AM
sconsult sconsult is offline
CG Top Poster Club

 
Trader Rating: (100)
Join Date: Dec 2007
Posts: 22,647
Thanks (Received): 653
Likes (Received): 3
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by black_santa8785 View Post
aku sebenarnya confuse.. aku redha atau tidak ngan pemergian mak aku nih, di mulut aku kater redha.. tapi, kalau aku redha.. kenapa aku masih rasa sedih.. rasa kehilangan ek? aku smpai skang tak lei nak lupakan aku pangku mak aku tuh...
sedih tu memanglah perasaan kita sebagai manusia biasa....ianya akan beransur2 kurang Insya'Allah. Tapi jgn lah terlalu sedih, kerana sedih yg keterlaluan akan menyebabkan roh kita menjadi lemah.
Reply With Quote
  #7  
Old 01-06-2010, 08:22 AM
black_santa8785 black_santa8785 is offline
Active Member

black_santa8785's Avatar
 
Trader Rating: (3)
Join Date: Oct 2009
Location: Presint 11,Putrajaya
Posts: 1,613
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 0
Blog Entries: 1
Active Level
My Mood:
Default

kalau aku kehilangan tunang, aku x kesah.. sebab aku lei cari awek lain.. tapi, kalau aku kehilangan mak, abah or family... mmg x der pengganti.. so, kepada sesiapa yg rasa kawan or awek lebih penting dari family, ingatlah balik ek... ada certain benda, bler kita hilang, x mungkin ada ganti...
__________________
Puasa Itu Nikmat Sebenar Kehidupan
Reply With Quote
  #8  
Old 01-06-2010, 08:23 AM
GABAN_Z GABAN_Z is offline
Active Member

GABAN_Z's Avatar
 
Trader Rating: (4)
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,596
Thanks (Received): 21
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

Salam Bro...

ko sayangkan ibu ko...ko tak boleh buat mcm tu... dah lama dah tu..tak sepatutnya kita yang masih hidup nie menjadi murung kerana sayang akan orang tersayang meninggalkan kita... yang hidup teruskan hidup dan sebagai anak gunakan lah kesempatan ini untuk bantu ibu ko..

sekadar nasihat.
Reply With Quote
  #9  
Old 01-06-2010, 08:24 AM
oscar oscar is offline
Active Member

oscar's Avatar
 
Trader Rating: (-1)
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,498
Thanks (Received): 2
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by black_santa8785 View Post
aku sebenarnya confuse.. aku redha atau tidak ngan pemergian mak aku nih, di mulut aku kater redha.. tapi, kalau aku redha.. kenapa aku masih rasa sedih.. rasa kehilangan ek? aku smpai skang tak lei nak lupakan aku pangku mak aku tuh...
tu bukan x redha tu bro, tu sedih sebab keadaan masih baru lg, mcm arwah abah aku pun meninggal di sisi aku jugak...aku pun mcm kau terbayang dan sedih...tp itu bukan x redha....cume kite rasa sedih ajer...lama2 ok....InsyaAllah...
Reply With Quote
  #10  
Old 01-06-2010, 08:24 AM
black_santa8785 black_santa8785 is offline
Active Member

black_santa8785's Avatar
 
Trader Rating: (3)
Join Date: Oct 2009
Location: Presint 11,Putrajaya
Posts: 1,613
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 0
Blog Entries: 1
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by sconsult View Post
sedih tu memanglah perasaan kita sebagai manusia biasa....ianya akan beransur2 kurang Insya'Allah. Tapi jgn lah terlalu sedih, kerana sedih yg keterlaluan akan menyebabkan roh kita menjadi lemah.
aku dh cuba kontrol perasaan sedih nih, tapi mcm x lei la... aku depan orang, aku cuba untuk hepi2... jd macam dulu2.. but bler sensorang, n bler aku lintas tangga tempat mak aku meninggal tuh.. otomatik, hati jadi sebak.. rasa macam nak nangis... bayangkan... smpai syampu mak aku pun, aku sanggup cium, semata2 untuk hilangkan rasa rindu kat dia...
__________________
Puasa Itu Nikmat Sebenar Kehidupan
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump