Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Official News, Current Issues

Official News, Current Issues Discuss daily updated official news from tv to newspapers, current issues from locals to all around the world.

Recommended Brokers

Forex Chart
Crypto Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #4451  
Old 14-08-2018, 06:34 PM
kinz kinz is offline
Active Member

kinz's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Oct 2012
Posts: 2,161
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 104
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by TT View Post
Najib perlu 'faham-faham sendiri' jarakkan diri dari Umno



KUALA LUMPUR - Ahli Parlimen Padang Rengas Datuk Seri Mohamed Nazri Aziz, menyarankan bekas Presiden Umno Datuk Seri Najib Tun Razak supaya 'faham-faham sendiri' bila masa beliau perlu jarakkan diri daripada Umno.


Katanya, Najib sepatutnya mengambil langkah yang sama seperti mana yang pernah dilakukan oleh bekas Presiden Umno iaitu Tun Abdullah Ahmad Badawi dan juga Tun Dr Mahathir Mohamad.

"Di masa lepas kalau kita tengok masa Mahathir menyerahkan jawatan beliau kepada Pak Lah, walaupun ketika itu dia MP Kubang Pasu tapi dia mengundur diri 100 peratus.

"Membolehkan Pak Lah ketuai parti dan mendatangkan kemenangan besar kepada BN pada 2004, perkara yang sama bila Pak Lah bagi kat Najib.

"Umno macam susah selagi Najib tidak jarakkan diri, kita masih lagi bawah bayang-bayang dia, jadi dia faham sendiri, mesti ikut jejak Tun Mahathir dan Pak Lah," katanya kepada pemberita di Parlimen, hari ini.

Nazri merujuk komen daripada Setiausaha Agung Umno Tan Sri Annuar Musa dan Pengerusi Umno Wilayah Persekutuan Datuk Seri Johari Abdul Ghani bahawa Najib boleh dianggap sebagai liabiliti dalam usaha Umno untuk mendapatkan kembali kepercayaan rakyat.

Katanya lagi, Najib perlu memberi ruang sepenuhnya kepada Presiden Umno Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi.

"Sudah tentulah Zahid, beliau segan nak cakap, ini bukan soal setia atau tidak setia.

"Ini soal sayang parti apatah lagi sekarang ini Najib didakwa jadi kalau dia masih lagi tak lepas sepenuhnya pada presiden baru untuk parti 'to move on' susah lah kita," katanya.

Jelasnya, agak sukar untuk Umno menyarankan Najib jauhkan diri daripada Umno kerana beliau merupakan bekas presiden parti.

"Agak sukar untuk kita sebab dia bos kita dulu tapi dia kena faham, ikut teladan Tun mahathir ... jangan tunggu sampai kita suruh.

"Tak eloklah dia mesti faham, Umno tiada dosa apa, soal pendakwaan, kepada dia bukan parti.

"Tapi selagi tak boleh jarakkan diri maknanya parti akan terpalit dan sukar untuk kita bergerak," katanya.


http://www.sinarharian.com.my/politi...-umno-1.868609
Dengan Najib sorang pun, UmNO tak boleh nk handle..
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #4452  
Old 14-08-2018, 07:55 PM
traderfox traderfox is online now
Super Active

traderfox's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Apr 2008
Posts: 6,907
Thanks (Received): 49
Likes (Received): 22
Active Level
My Mood:
Default

SRC ni bukan recording company siti nurhaliza ke
Reply With Quote
  #4453  
Old 14-08-2018, 07:59 PM
BenVentures BenVentures is offline
Active Plus

BenVentures's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: May 2018
Posts: 3,243
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 286
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by traderfox View Post
SRC ni bukan recording company siti nurhaliza ke
Tu suria records
__________________
VACANCY
UEC HOLDERS ONLY
Reply With Quote
Likes ujikaji1, kopirait liked this post
  #4454  
Old 14-08-2018, 09:34 PM
TT TT is online now
CG Super Hardcore

TT's Avatar
 
Trader Rating: (7)
Join Date: Jan 2009
Location: cybertorium, level 3
Posts: 133,414
Active Level
My Mood:
Default

Nazri terkejut nilai rampasan RM1 bilion

Anggota Parlimen Padang Rengas, Datuk Seri Mohamed Nazri Aziz menyatakan rasa terkejut dengan nilai rampasan di kediaman yang dikaitkan dengan bekas perdana menteri Datuk Seri Najib Razak.


Malah beliau sendiri tidak pernah mengetahui Najib dan isterinya, Rosmah Mansor memiliki barangan mewah sebanyak itu.

“Saya tidak tahu tentang Rosmah. Saya tak tahu SRC International Sdn Bhd (SRC).

"Jadi kita kena benarkan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad untuk buat penyiasatan dan kalau ada kes prima facie, dakwalah.

“Saya baru tahu duit RM100 juta, takkan saya nak marah perdana menteri kalau dia buat macam tu (siasat). Itu sahaja,” katanya kepada pemberita di lobi parlimen, hari ini.

Pada Jun lalu, polis melakukan beberapa siri serbuan di kediaman yang dikaitkan dengan Najib dan merampas pelbagai barangan mewah dan wang tunai berjumlah RM116.7 juta dalam 26 mata wang.

Barangan yang dirampas terdiri daripada 567 beg tangan mewah, 423 jam tangan, 234 cermin mata hitam dan lebih 10,000 unit barang kemas yang mengikut pasaran dianggarkan antara RM910 juta dan RM1.1 bilion.

Najib dan pemimpin Umno lain mendakwa wang berkenaan adalah milik parti itu.

Bekas perdana menteri itu juga berkata sebahagian besar barangan yang dirampas adalah 'hadiah'.

Najib kini menghadapi tujuh pertuduhan pecah amanah, salah guna kuasa dan pengubahan wang haram yang dikaitkan dengan bekas anak syarikat 1MDB, SRC International.

Nazri dalam wawancara dengan Malaysiakini sebelum PRU14, menegaskan Najib tidak bersalah dalam semua pertuduhan berhubung 1MDB.

"Pertama sekali, jika anda ingin rasa mudah mempertahankan (seseorang), anda mesti percaya dia tidak bersalah. Jika saya tidak percaya dia tak bersalah, maka ia akan jadi sukar," katanya.

'Tiada budaya menentang PM'

Nazri berkata kelantangan beliau dalam mempertahankan Najib sebelum ini disebabkan beliau sentiasa percaya dengan apa yang dinyatakan oleh seseorang presiden parti.

“Terkejut saya. Sebab saya percaya kita sebagai ahli parti (kena sokong). Macam zaman Dr Mahathir dululah. Dia (Mahathir) presiden apa dia cakap, kita tak siasat dah.

"(Mahathir) tuduh Anwar begitu begini kita setia, begitu juga Pak Lah dan Najib, kalau apa yang mereka tak cerita pada kita, kita sokong.

“Saya pilih untuk tak cakap banyak sebab saya nak tengok apa lagi yang akan keluar dan tiada kesalahan yang dibuat oleh perdana menteri. Dan (saya) tak sokong sekiranya duit rakyat dihilangkan,” katanya.

Ditanya mengenai kelantangnya sebelum ini dalam mempertahan Najib, Nazri berkata beliau sudah lama berada dalam kerajaan dan agak sukar menjadi pembangkang.

“Saya pernah duduk dalam kerajaan tapi selepas 28 tahun saya nak bangkang kerajaan susahlah melainkan mereka ada buat kesalahan.

"Saya tiada budaya menentang perdana menteri, itu bukan budaya saya.

“Saya rasa rakyat telah buat keputusan. Macam pada PRU14, kita lawanlah, jadi selepas election, keputusan sudah dibuat.

"Nak lawan pasal apa lagi. Beri peluang, tunggulah dua tahun sebelum PRU kita tengoklah nanti,” katanya. - MK

Reply With Quote
  #4455  
Old 14-08-2018, 09:40 PM
cek mek molek cek mek molek is offline
CG Top Poster Club

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jun 2013
Posts: 32,721
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 3139
Active Level
My Mood:
Default

hehe mellow je tone pakcikNazri ni
dulu ingat lagi, gangster jugak dia ni vs Tun..
Reply With Quote
Likes Archangel17 liked this post
  #4456  
Old 14-08-2018, 10:02 PM
midi2020 midi2020 is offline
Active Plus

midi2020's Avatar
 
Trader Rating: (5)
Join Date: Feb 2012
Posts: 3,425
Thanks (Received): 4
Likes (Received): 0
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by TT View Post
Nazri terkejut nilai rampasan RM1 bilion

Anggota Parlimen Padang Rengas, Datuk Seri Mohamed Nazri Aziz menyatakan rasa terkejut dengan nilai rampasan di kediaman yang dikaitkan dengan bekas perdana menteri Datuk Seri Najib Razak.


Malah beliau sendiri tidak pernah mengetahui Najib dan isterinya, Rosmah Mansor memiliki barangan mewah sebanyak itu.

“Saya tidak tahu tentang Rosmah. Saya tak tahu SRC International Sdn Bhd (SRC).

"Jadi kita kena benarkan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad untuk buat penyiasatan dan kalau ada kes prima facie, dakwalah.

“Saya baru tahu duit RM100 juta, takkan saya nak marah perdana menteri kalau dia buat macam tu (siasat). Itu sahaja,” katanya kepada pemberita di lobi parlimen, hari ini.

Pada Jun lalu, polis melakukan beberapa siri serbuan di kediaman yang dikaitkan dengan Najib dan merampas pelbagai barangan mewah dan wang tunai berjumlah RM116.7 juta dalam 26 mata wang.

Barangan yang dirampas terdiri daripada 567 beg tangan mewah, 423 jam tangan, 234 cermin mata hitam dan lebih 10,000 unit barang kemas yang mengikut pasaran dianggarkan antara RM910 juta dan RM1.1 bilion.

Najib dan pemimpin Umno lain mendakwa wang berkenaan adalah milik parti itu.

Bekas perdana menteri itu juga berkata sebahagian besar barangan yang dirampas adalah 'hadiah'.

Najib kini menghadapi tujuh pertuduhan pecah amanah, salah guna kuasa dan pengubahan wang haram yang dikaitkan dengan bekas anak syarikat 1MDB, SRC International.

Nazri dalam wawancara dengan Malaysiakini sebelum PRU14, menegaskan Najib tidak bersalah dalam semua pertuduhan berhubung 1MDB.

"Pertama sekali, jika anda ingin rasa mudah mempertahankan (seseorang), anda mesti percaya dia tidak bersalah. Jika saya tidak percaya dia tak bersalah, maka ia akan jadi sukar," katanya.

'Tiada budaya menentang PM'

Nazri berkata kelantangan beliau dalam mempertahankan Najib sebelum ini disebabkan beliau sentiasa percaya dengan apa yang dinyatakan oleh seseorang presiden parti.

“Terkejut saya. Sebab saya percaya kita sebagai ahli parti (kena sokong). Macam zaman Dr Mahathir dululah. Dia (Mahathir) presiden apa dia cakap, kita tak siasat dah.

"(Mahathir) tuduh Anwar begitu begini kita setia, begitu juga Pak Lah dan Najib, kalau apa yang mereka tak cerita pada kita, kita sokong.

“Saya pilih untuk tak cakap banyak sebab saya nak tengok apa lagi yang akan keluar dan tiada kesalahan yang dibuat oleh perdana menteri. Dan (saya) tak sokong sekiranya duit rakyat dihilangkan,” katanya.

Ditanya mengenai kelantangnya sebelum ini dalam mempertahan Najib, Nazri berkata beliau sudah lama berada dalam kerajaan dan agak sukar menjadi pembangkang.

“Saya pernah duduk dalam kerajaan tapi selepas 28 tahun saya nak bangkang kerajaan susahlah melainkan mereka ada buat kesalahan.

"Saya tiada budaya menentang perdana menteri, itu bukan budaya saya.

“Saya rasa rakyat telah buat keputusan. Macam pada PRU14, kita lawanlah, jadi selepas election, keputusan sudah dibuat.

"Nak lawan pasal apa lagi. Beri peluang, tunggulah dua tahun sebelum PRU kita tengoklah nanti,” katanya. - MK

nazri ada angan2 nak masuk bersatu ke?
__________________
Gadis comel nyanyi lagu #AWAY
Reply With Quote
  #4457  
Old 14-08-2018, 10:08 PM
TT TT is online now
CG Super Hardcore

TT's Avatar
 
Trader Rating: (7)
Join Date: Jan 2009
Location: cybertorium, level 3
Posts: 133,414
Active Level
My Mood:
Default

Nazri kini sokong Tun M?

KUALA LUMPUR – Datuk Seri Mohamed Nazri Aziz akhirnya berlapang dada terhadap Tun Dr Mahathir Mohamad dan menyokongnya sebagai seorang Perdana Menteri.


Meskipun sebelum ini beliau sering berperang mulut dalam beberapa isu namun Ahli Parlimen Padang Rengas itu menegaskan, tidak ada rekod beliau pernah melawan mana-mana perdana menteri.

“Saya tak pernah tinggalkan UMNO, dia tinggalkan UMNO (Dr Mahathir), tapi dia perdana menteri sekarang, kita kena sokonglah… tiada rekod saya melawan perdana menteri.

“Lagi pun kita sokong perdana menteri apa dia buat sekarang ini,” katanya kepada pemberita di luar Parlimen hari ini.

Bekas menteri pelancongan dan kebudayaan itu berkata, pendedahan dibuat kerajaan pimpinan Dr Mahathir seperti isu perhiasan isteri bekas perdana menteri Datin Seri Rosmah Mansor dan SRC International, tidak diketahuinya semasa dalam pentadbiran kerajaan.

“Saya tidak tahu tentang perhiasan Rosmah dan saya tak tahu tentang SRC. Jadi kita kena benarkan perdana menteri untuk membuat penyiasatan. Kalau ada kes prima facie, dakwalah,” katanya.

Nazri berkata, beliau juga terkejut apabila pendedahan berkenaan dibuat.

“Kita sebagai ahli parti macam zaman Dr Mahathir dulu, dia presiden, apa dia cakap kita tak siasat dah, dia tuduh Datuk Seri Anwar Ibrahim begitu begini, kita setia.

“Dan Datuk Seri Najib Razak, kalau apa yang mereka tak cerita pada kita, kita akan sokong,” katanya.

Nazri berkata beliau juga akan ‘duduk diam’ dan memilih untuk tidak bercakap banyak sekarang kerana mahu melihat apa yang akan didedahkan lagi. – MalaysiaGazette

Reply With Quote
  #4458  
Old 14-08-2018, 10:12 PM
jaws_am jaws_am is offline
Super Active

jaws_am's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: May 2008
Location: wherever you are
Posts: 7,599
Thanks (Received): 46
Likes (Received): 833
Active Level
Default

u turn ke nih
__________________
So long, and thanks for all the fish
Reply With Quote
  #4459  
Old 14-08-2018, 10:25 PM
frez313 frez313 is offline
Regular

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jan 2010
Posts: 148
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 14
Active Level
Default

dia dah bagi signal nk u-turn ni..
Reply With Quote
  #4460  
Old 14-08-2018, 10:28 PM
mrvx mrvx is offline
Super Active

mrvx's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Feb 2009
Posts: 8,511
Active Level
My Mood:
Default

Memohon dedak yg baru..manusia tiada maruah.. sanggup jilat ludah sendiri...mmmm
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump