Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Official News, Current Issues

Official News, Current Issues Discuss daily updated official news from tv to newspapers, current issues from locals to all around the world.

Recommended Brokers

Forex Chart
Crypto Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #1241  
Old 17-02-2019, 12:28 PM
lau_kau lau_kau is offline
Super Active

 
Trader Rating: (3)
Join Date: Aug 2007
Posts: 6,330
Thanks (Received): 24
Likes (Received): 112
Active Level
My Mood:
Default

Dl2 semua ahli pH hentam kaw2 gst, lanie bila sst kembali ngn harga brg makin naik, maka larilah panglima2 pH yg mrhkn gst dl sebab dh ternyata gst lebih baik dr sst hehehe
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #1242  
Old 17-02-2019, 11:00 PM
TT TT is offline
CG Super Hardcore

TT's Avatar
 
Trader Rating: (7)
Join Date: Jan 2009
Location: cybertorium, level 3
Posts: 146,318
Active Level
My Mood:
Default

Uturn: Parkir PPj tak jadi dikenakan SST



PUTRAJAYA 17 Feb. - Perbadanan Putrajaya (PPj) telah mengarahkan syarikat pengendali kawasan letak kereta atau pakir di Putrajaya menarik balik pelaksanaan Cukai Jualan dan Perkhidmatan (SST) sebanyak enam peratus yang sepatutnya berkuat kuasa pada 15 Februari lalu.


Presiden PPJ, Datuk Dr. Aminuddin Hassim, pelaksanaan SST sebanyak enam peratus yang dikenakan di kawasan pakir kelolaan PPj tidak pernah dibincangkan dan ia merupakan keputusan yang ambil secara bersendirian oleh syarikat swasta (Gets Global Bhd.) yang mengendalikannya.

Beliau berkata, pihaknya hanya menyedari mengenai pelaksanaan cukai tersebut selepas notis dipasang di sekitar Pusat Pentadbiran Kerajaan Persekutuan pada 13 Februari lalu dan selepas menyedari mengenai perkara itu arahan menarik balik dikeluarkan serta merta.

“Kawasan pakir berkenaan sebenarnya dikendalikan oleh syarikat swasta, apabila mereka mengenakan caj (SST) mereka tidak mengadakan sebarang perbincangan dengan PPj untuk pelaksanaannya. Jadi kita telah minta mereka tarik balik keputusan berkenaan.

“Sekiranya mereka berhajat nak kenakan SST, kita akan mengadakan perbincangan terlebih dahulu dan kita akan berhubung dengan komuniti serta mendapatkan pandangan menteri sebelum pelaksanannya,” katanya ketika ditemui pemberita di sini hari ini.


http://www.utusan.com.my/berita/wila...#ixzz5fni2uOJz
Reply With Quote
  #1243  
Old 17-02-2019, 11:03 PM
TT TT is offline
CG Super Hardcore

TT's Avatar
 
Trader Rating: (7)
Join Date: Jan 2009
Location: cybertorium, level 3
Posts: 146,318
Active Level
My Mood:
Default

Harga barang tak mungkin turun, kata Tun

KUALA LUMPUR – Tun Dr. Mahathir Mohamad mengakui harga barang akan tetap naik pada masa depan.


Perdana Menteri berkata, kenaikan harga barang dan nilai harta itu disebabkan proses ekonomi negara yang sudah berstatus negara maju.

“Semasa saya kecil, saya ke kedai dengan (bawa) satu sen (dapat) beli dua tiga rempah ratus. Satu sen sahaja tapi satu sen sahaja tak boleh beli apa-apa sekarang kerana barang sudah meningkat.

“Cuma harga air yang kita jual kepada Singapura sahaja tidak naik. Kita masih jual tiga sen untuk 1,000 gelen. Kita jual air kita 1,000 gelen dapat tiga sen, nak beli nasi lemak pun tak boleh. Itulah keadaan apabila harga dan nilai tidak ditingkatkan,” katanya.

Beliau berkata demikian ketika berucap pada majlis perasmian Karnival Komuniti Berdaya sempena pelancaran Dasar Komuniti Negara di padang awam Puchong Indah, dekat sini, hari ini.

Jelas Mahathir, semua harga barangan sudah meningkat dan hakikat itu tidak boleh dielak oleh sesiapa hatta di mana saja negara di dunia ini.

Bagaimanapun, kata Mahathir, menjadi tanggungjawab dan tugas kerajaan Pakatan Harapan (PH) untuk menentukan peningkatan harga agar menjadi membebankan rakyat.

“Sebab itulah kita bina rumah mampu milik dan rumah murah. Kita tahu kalau pasaran dibenarkan tentukan harga, ia akan meningkat tanpa had dan pihak yang membina rumah ini akan naikkan harganya sehinggakan yang miskin tidak mampu membeli serta memiliki rumah.

“Kita bertanggungjawab pada semua pihak sama ada yang miskin mahupun kaya dengan kerajaan mencipta rumah mampu milik dan rumah murah.

“Negara kita ini sedang maju dan kemajuan ini tetap akan dirasai oleh rakyat, tapi kita ingin kurangkan bebanan itu supaya semua pihak dapat nikmati kehidupan yang selesa,” katanya.

Beliau berkata, tidak ada maknanya negara mencapai pembangunan amat tinggi, sedangkan rakyat di kampung masih tinggal di rumah robek tanpa bekalan air, elektrik dan jalan berturap tar. – MalaysiaGazette

Reply With Quote
  #1244  
Old 17-02-2019, 11:08 PM
d_conan d_conan is offline
CG Top Poster Club

d_conan's Avatar
 
Trader Rating: (6)
Join Date: Aug 2011
Posts: 23,989
Thanks (Received): 110
Likes (Received): 638
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by TT View Post
Harga barang tak mungkin turun, kata Tun

KUALA LUMPUR – Tun Dr. Mahathir Mohamad mengakui harga barang akan tetap naik pada masa depan.


Perdana Menteri berkata, kenaikan harga barang dan nilai harta itu disebabkan proses ekonomi negara yang sudah berstatus negara maju.

“Semasa saya kecil, saya ke kedai dengan (bawa) satu sen (dapat) beli dua tiga rempah ratus. Satu sen sahaja tapi satu sen sahaja tak boleh beli apa-apa sekarang kerana barang sudah meningkat.

“Cuma harga air yang kita jual kepada Singapura sahaja tidak naik. Kita masih jual tiga sen untuk 1,000 gelen. Kita jual air kita 1,000 gelen dapat tiga sen, nak beli nasi lemak pun tak boleh. Itulah keadaan apabila harga dan nilai tidak ditingkatkan,” katanya.

Beliau berkata demikian ketika berucap pada majlis perasmian Karnival Komuniti Berdaya sempena pelancaran Dasar Komuniti Negara di padang awam Puchong Indah, dekat sini, hari ini.

Jelas Mahathir, semua harga barangan sudah meningkat dan hakikat itu tidak boleh dielak oleh sesiapa hatta di mana saja negara di dunia ini.

Bagaimanapun, kata Mahathir, menjadi tanggungjawab dan tugas kerajaan Pakatan Harapan (PH) untuk menentukan peningkatan harga agar menjadi membebankan rakyat.

“Sebab itulah kita bina rumah mampu milik dan rumah murah. Kita tahu kalau pasaran dibenarkan tentukan harga, ia akan meningkat tanpa had dan pihak yang membina rumah ini akan naikkan harganya sehinggakan yang miskin tidak mampu membeli serta memiliki rumah.

“Kita bertanggungjawab pada semua pihak sama ada yang miskin mahupun kaya dengan kerajaan mencipta rumah mampu milik dan rumah murah.

“Negara kita ini sedang maju dan kemajuan ini tetap akan dirasai oleh rakyat, tapi kita ingin kurangkan bebanan itu supaya semua pihak dapat nikmati kehidupan yang selesa,” katanya.

Beliau berkata, tidak ada maknanya negara mencapai pembangunan amat tinggi, sedangkan rakyat di kampung masih tinggal di rumah robek tanpa bekalan air, elektrik dan jalan berturap tar. – MalaysiaGazette

sembang je x guna tok. menteri2 tok kena biat keje la bukan sembang lebih
Reply With Quote
  #1245  
Old 20-02-2019, 01:02 PM
TT TT is offline
CG Super Hardcore

TT's Avatar
 
Trader Rating: (7)
Join Date: Jan 2009
Location: cybertorium, level 3
Posts: 146,318
Active Level
My Mood:
Default

Najib Razak
1 hr ·

Semalam, Timbalan Menteri Kewangan kerajaan PH mengaku bahawa langkah mereka ganti GST dengan SST telah gagal untuk menurunkan harga barang.

Pada masa yang sama, mereka juga mengaku hasil kerajaan sudah banyak berkurangan akibat langkah ini.

Itu dia.

Dulu, ramai yang beritahu bahawa langkah ini adalah langkah yang kurang bijak.

Tetapi masa itu, PH sombong dan terus mempertahankan langkah mereka.

Mengapa Timbalan Menteri PH ini tidak berani tegur boss dia pada masa itu bahawa langkah ini adalah langkah mengarut?

Sekarang, saya hanya mahu tanya satu soalan yang amat simple kepada Timbalan Menteri PH ini.

Pengguna tidak mendapat manfaat dari SST. Rakyat lebih dibebankan dengan harga yang lebih tinggi.

Hasil kerajaan juga jauh berkurangan.

Oleh itu, bantuan dan projek mesra rakyat kerajaan dikurangkan atau dimansuhkan.

Jika bukan rakyat dan kerajaan yang dapat manfaat apabila SST ganti GST, pihak yang mana telah dan akan untung lagi dari kehilangan hasil cukai berpuluh bilion Ringgit setiap tahun?

Golongan yang mana?

Boss Timbalan Menteri ini mahu jaga siapa sebenarnya?

Mahu jaga Kerajaan atau jaga Rakyat atau siapa lagi?

http://m.utusan.com.my/berita/nasion...arang-1.844636

Reply With Quote
  #1246  
Old 20-02-2019, 01:23 PM
rsat rsat is offline
Regular

rsat's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Aug 2011
Posts: 439
Thanks (Received): 2
Likes (Received): 15
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by TT View Post
Najib Razak
1 hr ·

Semalam, Timbalan Menteri Kewangan kerajaan PH mengaku bahawa langkah mereka ganti GST dengan SST telah gagal untuk menurunkan harga barang.

Pada masa yang sama, mereka juga mengaku hasil kerajaan sudah banyak berkurangan akibat langkah ini.

Itu dia.

Dulu, ramai yang beritahu bahawa langkah ini adalah langkah yang kurang bijak.

Tetapi masa itu, PH sombong dan terus mempertahankan langkah mereka.

Mengapa Timbalan Menteri PH ini tidak berani tegur boss dia pada masa itu bahawa langkah ini adalah langkah mengarut?

Sekarang, saya hanya mahu tanya satu soalan yang amat simple kepada Timbalan Menteri PH ini.

Pengguna tidak mendapat manfaat dari SST. Rakyat lebih dibebankan dengan harga yang lebih tinggi.

Hasil kerajaan juga jauh berkurangan.

Oleh itu, bantuan dan projek mesra rakyat kerajaan dikurangkan atau dimansuhkan.

Jika bukan rakyat dan kerajaan yang dapat manfaat apabila SST ganti GST, pihak yang mana telah dan akan untung lagi dari kehilangan hasil cukai berpuluh bilion Ringgit setiap tahun?

Golongan yang mana?

Boss Timbalan Menteri ini mahu jaga siapa sebenarnya?

Mahu jaga Kerajaan atau jaga Rakyat atau siapa lagi?

http://m.utusan.com.my/berita/nasion...arang-1.844636

Buat sst pasal nak bagi tokey elak cukai..kata menteri kewayangan konon nak tolong rakyat..sekarang harga tak turun, hasil kerajaan berkurang...khadam khadam PHitnah sila mereput dalam gua...
Reply With Quote
  #1247  
Old 20-02-2019, 01:24 PM
raynasofia raynasofia is offline
Permanently Banned
Multiple Account azriff

 
Trader Rating: (22)
Join Date: Aug 2010
Posts: 5,375
Thanks (Received): 5
Likes (Received): 324
Active Level
Default

Lain kali nak menipu buat la homework sikit.. Ni semua benda ko gebang.. mana Mahachai2 puak fake degree? Dulu2 beria2 kata harga barang turun?

Dasar kerajaan penipu..
__________________
[B][COLOR="Red"][SIZE="3"][URL="http://carigold.com/portal/forums/showthread.php?t=388349"]RENEW INSURANCE KERETA MURAH!!![/URL][/SIZE][/COLOR][/B]

[B][COLOR="Red"]Kamu kan dah tau dia tu penipu.. muka dia pun muka penipu.. yang kamu semua bijak pandai boleh sampai kena tipu tu pasal apa..?? Kamu tu yg bodöh...! ~ abdul wahub[/COLOR][/B] [B][COLOR="DarkOrange"]- [URL="https://www.youtube.com/watch?v=Y9w22_0ACZA"]sila klik[/URL][/COLOR][/B]
Reply With Quote
  #1248  
Old 20-02-2019, 01:26 PM
raynasofia raynasofia is offline
Permanently Banned
Multiple Account azriff

 
Trader Rating: (22)
Join Date: Aug 2010
Posts: 5,375
Thanks (Received): 5
Likes (Received): 324
Active Level
Default

Tidak terlalu banyak si Amiruddin ni kata? Telur sampai 30% naik harga.. Hancing betul perkataan..
__________________
[B][COLOR="Red"][SIZE="3"][URL="http://carigold.com/portal/forums/showthread.php?t=388349"]RENEW INSURANCE KERETA MURAH!!![/URL][/SIZE][/COLOR][/B]

[B][COLOR="Red"]Kamu kan dah tau dia tu penipu.. muka dia pun muka penipu.. yang kamu semua bijak pandai boleh sampai kena tipu tu pasal apa..?? Kamu tu yg bodöh...! ~ abdul wahub[/COLOR][/B] [B][COLOR="DarkOrange"]- [URL="https://www.youtube.com/watch?v=Y9w22_0ACZA"]sila klik[/URL][/COLOR][/B]
Reply With Quote
  #1249  
Old 20-02-2019, 01:26 PM
dausbiz dausbiz is offline
CG Top Poster Club

dausbiz's Avatar
 
Trader Rating: (2)
Join Date: Apr 2015
Location: www.kedaifirdaus.com
Posts: 48,626
Thanks (Received): 2
Likes (Received): 1377
Blog Entries: 1
Active Level
My Mood:
Default

habis naik harga lani

memang rasa beban la

kene kuat usaha lani
__________________


PERCUMA INFO Lebih 100 Jenis Produk SUAMI ISTERI
di www.kedaifirdaus.com

Call/whatsapp/telegram 016-4650338
Reply With Quote
  #1250  
Old 20-02-2019, 02:14 PM
faizk faizk is offline
Super Active

faizk's Avatar
 
Trader Rating: (5)
Join Date: May 2010
Location: shah alam
Posts: 7,473
Thanks (Received): 2
Likes (Received): 20
Active Level
My Mood:
Default

gile2 ceng rakyat kene kencing
__________________
SEJAHAT-JAHAT ORG MUSLIM, AKHIRNYA KE SYURGASEBAIK-BAIK ORG KAFIR, AKHIRNYA KE NERAKA

"Kamu semua akan mengikut jejak langkah umat-umat sebelum kamu sejengkal demi sejengkal, sehasta demi sehasta sehingga kalau mereka masuk ke lubang biawak sekali kamu tetap akan mengikut mereka"
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump