Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Religious Talk

Recommended Brokers

Forex Chart
Crypto Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #21  
Old 04-02-2019, 05:10 PM
akudotcom akudotcom is offline
Active Plus

akudotcom's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jun 2007
Posts: 3,053
Thanks (Received): 17
Likes (Received): 630
Active Level
My Mood:
Default

Jangan panik
Tuhan Nasa kata lambat lg nak kiamat



Quote:
In recent days, a few media outlets have reported (in some cases, rather sensationally) that a "potentially hazardous" asteroid will fly close to Earth on Feb. 4. Are the reports correct? Absolutely! Is there any need to panic? Absolutely not!

It's true that the building-size asteroid 2002 AJ129 will pass by Earth within about 10 times the distance from Earth to the moon (about 2.6 million miles, or 4.2 million kilometers), according to NASA. The asteroid is about 0.3 to 0.75 miles (0.5 to 1.2 km) in diameter for comparison, the world's tallest building is 0.51 miles (0.82 km) tall, while the new World Trade Center building in New York is 0.33 miles (0.53 km) tall.

NASA representatives say there's no chance that it will collide with Earth.


"We have been tracking this asteroid for over 14 years and know its orbit very accurately," Paul Chodas, manager of the Center for Near-Earth-Object Studies at NASA's Jet Propulsion Laboratory, said in a statement. "Our calculations indicate that asteroid 2002 AJ129 has no chance zero of colliding with Earth on Feb. 4 or any time over the next 100 years."
Jalan Terusss..ibadat mcm biasaaa
__________________
AKU NAMPAK APA YG ENGKAU NAMPAK

takkan tu pun korang tak nampak..byk tgk tv nie..elok la jd jaga mcm aku..huhuh
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #22  
Old 16-02-2019, 07:26 PM
dukati dukati is offline
Active Member

dukati's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Feb 2009
Posts: 2,216
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 9
Active Level
Default

Dah 16 hb belum jadi apa2.atau dalam bentuk lain?
Reply With Quote
  #23  
Old 19-02-2019, 02:40 PM
mr. x mr. x is offline
Active Member

mr. x's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,639
Thanks (Received): 1
Likes (Received): 103
Active Level
Default

Para pembaca yang dihormati, saya akui telah berlalunya tarikh-tarikh kebarangkalian kegelapan yang pernah saya nyatakan dalam tulisan saya sebelum ini. Namun begitu kita masih lagi di bulan Februari 2019. Bersabarlah selagi belum berakhir bulan Februari 2019.

Selagi mana belum berakhir bulan Februari 2019 maka kegelapan 17 hari itu masih mempunyai kemungkinan untuk berlaku sepertimana yang pernah saya jelaskan dalam ceramah saya.

Saya telah nyatakan bahawa tarikh sebenar bermulanya kegelapan di bulan Februari itu hanya ALLAH sahaja yang tahu secara pasti. Saya cuma memberi anggaran sekitar pertenghan Februari 2019. Jika ia tidak berlaku sehingga berakhir Februari 2019 maka dakwah saya berkaitan perkara ini tidak boleh diterima lagi.

Ini bermakna jika kegelapan berlaku selepas Februari 2019 maka tulisan saya tak boleh lagi dijadikan sandaran dan saya juga tidak boleh lagi dijadikan sebagai rujukan dalam perkara itu

Saya ingn tegaskan sekali lagi di sini, saya tidak pernah meramal tarikh kiamat. Kegelapan 17 hari yang saya sampaikan ini dan peristiwa berkaitan 2019 - 2059 bukanlah kiamat pada tahun atau tarikh tersebut. Kiamat adalah rahsia mutlak ALLAH. Tiada siapa pun yang boleh menyatakan tahun, bulan atau tarikhnya.

Saya juga tidak pernah menyatakan apa yang disampaikan ini pasti berlaku sebaliknya saya menyatakan WALLAHU a'lam. Jika berlaku maka ia adalah petunjuk ALLAH dan jika tidak berlaku maka ia adalah kelemahan saya sebagai manusia biasa dalam memahami apa yang berlaku di sekeliling kita hari ini.

Daripada penulisan yang lepas ada juga perkhabaran yang sampaikan itu berlaku dan ada juga yang tak berlaku. Kesempurnaan itu adalah milik ALLAH sepenuhnya.

Banyak dalil telah saya kemukakan dan contoh daripada perbuatan ulama sendiri. Ada perkara yang diperbolehkan untuk meramal dan ada pula perkara yang diharamkan meramal. WALLAHU a'lam, Wassalam.
Reply With Quote
  #24  
Old 19-02-2019, 03:07 PM
boyz371 boyz371 is offline
CG Top Poster Club

boyz371's Avatar
 
Trader Rating: (53)
Join Date: Aug 2010
Location: Kelantan - Ganu - KL
Posts: 28,540
Thanks (Received): 221
Likes (Received): 56
Active Level
My Mood:
Default

Video takleh tengok la tt
Reply With Quote
  #25  
Old 19-02-2019, 03:48 PM
mr. x mr. x is offline
Active Member

mr. x's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,639
Thanks (Received): 1
Likes (Received): 103
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by boyz371 View Post
Video takleh tengok la tt
Owner dh remove video di youtube le tu
Reply With Quote
  #26  
Old 28-02-2019, 08:15 PM
theblur theblur is offline
Super Active

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Apr 2012
Location: Sabah
Posts: 5,655
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 286
Active Level
My Mood:
Default

esok 1 mac.

dah boleh blacklist dia ni dari dengar teori2 dia.
__________________
ibarat si jejaka janji bulan bintang kepada si makwe, lalu si jejaka KENCING DALAM si makwe, si makwe mengandung lalu si jejaka melarikan diri, memungkiri janji.
Reply With Quote
  #27  
Old 28-02-2019, 08:30 PM
akudotcom akudotcom is offline
Active Plus

akudotcom's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jun 2007
Posts: 3,053
Thanks (Received): 17
Likes (Received): 630
Active Level
My Mood:
Default

Red alert from tuhan NASA
Sempat lg bertaubuat



Source> https://www.express.co.uk/news/scien...teroid-tracker

__________________
AKU NAMPAK APA YG ENGKAU NAMPAK

takkan tu pun korang tak nampak..byk tgk tv nie..elok la jd jaga mcm aku..huhuh
Reply With Quote
  #28  
Old 28-02-2019, 10:28 PM
bell&ross bell&ross is offline
Active Plus

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Apr 2009
Posts: 3,264
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 108
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by mr. x View Post
Para pembaca yang dihormati, saya akui telah berlalunya tarikh-tarikh kebarangkalian kegelapan yang pernah saya nyatakan dalam tulisan saya sebelum ini. Namun begitu kita masih lagi di bulan Februari 2019. Bersabarlah selagi belum berakhir bulan Februari 2019.

Selagi mana belum berakhir bulan Februari 2019 maka kegelapan 17 hari itu masih mempunyai kemungkinan untuk berlaku sepertimana yang pernah saya jelaskan dalam ceramah saya.

Saya telah nyatakan bahawa tarikh sebenar bermulanya kegelapan di bulan Februari itu hanya ALLAH sahaja yang tahu secara pasti. Saya cuma memberi anggaran sekitar pertenghan Februari 2019. Jika ia tidak berlaku sehingga berakhir Februari 2019 maka dakwah saya berkaitan perkara ini tidak boleh diterima lagi.

Ini bermakna jika kegelapan berlaku selepas Februari 2019 maka tulisan saya tak boleh lagi dijadikan sandaran dan saya juga tidak boleh lagi dijadikan sebagai rujukan dalam perkara itu

Saya ingn tegaskan sekali lagi di sini, saya tidak pernah meramal tarikh kiamat. Kegelapan 17 hari yang saya sampaikan ini dan peristiwa berkaitan 2019 - 2059 bukanlah kiamat pada tahun atau tarikh tersebut. Kiamat adalah rahsia mutlak ALLAH. Tiada siapa pun yang boleh menyatakan tahun, bulan atau tarikhnya.

Saya juga tidak pernah menyatakan apa yang disampaikan ini pasti berlaku sebaliknya saya menyatakan WALLAHU a'lam. Jika berlaku maka ia adalah petunjuk ALLAH dan jika tidak berlaku maka ia adalah kelemahan saya sebagai manusia biasa dalam memahami apa yang berlaku di sekeliling kita hari ini.

Daripada penulisan yang lepas ada juga perkhabaran yang sampaikan itu berlaku dan ada juga yang tak berlaku. Kesempurnaan itu adalah milik ALLAH sepenuhnya.

Banyak dalil telah saya kemukakan dan contoh daripada perbuatan ulama sendiri. Ada perkara yang diperbolehkan untuk meramal dan ada pula perkara yang diharamkan meramal. WALLAHU a'lam, Wassalam.
So...?..tak perlu bersiap sedia lah..?

memang tepat kebarangkalian abang...saya dh merasai kegelapan malam pada 1 hb march ni...nk tidur dah...selamat malam bang....

Next time boleh buka topik sunnah2 nabi..
__________________
Memerlukan Pemandu Peribadi...?
Email to [email protected]
*Contact No: 0367355355
* HP: 0123914302
Reply With Quote
  #29  
Old 28-02-2019, 11:23 PM
mr. x mr. x is offline
Active Member

mr. x's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,639
Thanks (Received): 1
Likes (Received): 103
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by bell&ross View Post
So...?..tak perlu bersiap sedia lah..?

memang tepat kebarangkalian abang...saya dh merasai kegelapan malam pada 1 hb march ni...nk tidur dah...selamat malam bang....

Next time boleh buka topik sunnah2 nabi..
Xpernah plak aku ajak org bersiap sedia..aku bkk thread tajuk ni just nk berkongsi je,bkn suh percaya 100% pon...kalau nk jd apa boleh bt,kalau xjd lg bagus..selamat malam kembali...semoga panjang umur...jgn tido nnt gelap terus
Reply With Quote
  #30  
Old 01-03-2019, 09:32 AM
bell&ross bell&ross is offline
Active Plus

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Apr 2009
Posts: 3,264
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 108
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by mr. x View Post
Xpernah plak aku ajak org bersiap sedia..aku bkk thread tajuk ni just nk berkongsi je,bkn suh percaya 100% pon...kalau nk jd apa boleh bt,kalau xjd lg bagus..selamat malam kembali...semoga panjang umur...jgn tido nnt gelap terus
Saya pun berkongsi dgn abang..mmng betul ..ramalan abang sebahagiannya benar belaka..malam tadi 12 jam bergelap...nasib baik pg tadi matahari munculkan diri...kalau tak nk pergi keja pun susah.....

Meramal ni bukan satu dosa ke bang..?..ramalan mesti ada keyakinan kan..?....

Bang..Biar pak belalang je yg jadi ahli nujum..
__________________
Memerlukan Pemandu Peribadi...?
Email to [email protected]
*Contact No: 0367355355
* HP: 0123914302
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump