Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Religious Talk

Recommended Brokers

Forex Chart
Crypto Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #5141  
Old 07-11-2018, 07:32 AM
lampardterry14 lampardterry14 is offline
Regular

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jul 2009
Posts: 152
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

jaga akidah..last sekali, apa yang kita belajar dekat sekolah agama masa darjah satu dulu itu yang betul kkiki
__________________
Cara Diet Saya - 1 Minggu Turun 5KG >> https://doktorkurus.blogspot.com/201...rat-badan.html
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #5142  
Old 07-11-2018, 07:46 AM
Mata_Pena Mata_Pena is offline
Active Plus

Mata_Pena's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Oct 2008
Posts: 2,999
Thanks (Received): 18
Likes (Received): 657
Active Level
Default

Izinkan saya berkongsi,

Banyak org salah erti dalam erti pencarian, mereka berusaha mencari tapi x jumpa jalan.

Islam itu mudah,
Bila kita amalkan islam,
Islam tu sendiri akan cari kita,

Dunia kita punya
Akhirat kita punya

Jaga solat,
Jaga amal ibadat,
Rajin berzikir,
Rajin berdoa,
Jaga rukun islam jaga rukun iman.

Buat ibadah dengan ikhlas dan rela hati insyallah segala maksiat alan dapat dihindari.

Bila kita jaga ibadat Dgn ikhlas
Secara automatik allah akan buka jalan utk kita memahami ape itu ilmu yg sebok diperkata semua org ape itu syariat, hakikat, makrifat, mengenal diri, mengenal allah.

Banyak dikalangan kita sebok berguru, sebok baca kitab, tapi sifat riak, isap rokok, tgk pompuan seksi tapi mengaku telah mengenal diri dan mengenal allah.

Pesan saya
Jaga amal ibadat
Jaga rukun
Insyallah tuhan akan bukak jalan utk kita semua mengenal

Sedikit pesanan utk diri aku dan pada sesiapa yg sudi mendengar

Last edited by Mata_Pena; 07-11-2018 at 07:52 AM..
Reply With Quote
  #5143  
Old 07-11-2018, 08:05 AM
skyz.silver skyz.silver is offline
Regular

skyz.silver's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Jan 2013
Posts: 898
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 48
Active Level
My Mood:
Default

kt kolej dlu ada je mmbe yg duk bercerita pasal nie..kenal diri, maka kenal tuhan..hakikat solat lah..tapi diri sendiri bedal pil kuda,,,solat tah ke mana,,
kalo dgr dia sembang, pehh terbaikk...tnya dpt tahu dr mne, dia cakap penah dlu blaja sikit2 dkt pondok..tu pn pergi pondok sb kena paksa dgn bapak dia..
Reply With Quote
  #5144  
Old 13-12-2018, 09:03 AM
kansuman warrior kansuman warrior is offline
Regular

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Oct 2011
Posts: 157
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 5
Active Level
Default

Fuh...khatam habis page 515 Ilmu khayalan
Reply With Quote
  #5145  
Old 13-12-2018, 09:35 AM
jaws_am jaws_am is offline
Super Active

jaws_am's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: May 2008
Location: wherever you are
Posts: 8,870
Thanks (Received): 46
Likes (Received): 1173
Active Level
Default

thread legend nih..

aku buat kesimpulan bagi mereka yg xda masa baca..

suka utk aku komen kpd yg telah kenal tuhan.. sesungguhnya kamu akan diuji dgn ujian yg lebih berat..

pada masa itu kekal seadanya dgn ilmu kamu untuk terus istiqomah menghayati nikmatnya..

manakala bagi mereka yg sedang berusaha mengenal Allah.. jgn putus harapan teruskan istiqomah.. kerana Allah sentiasa dekat dgn kamu..

___

bahasa mudah faham.. yg dh ada ilmu x perlu sombong.. yg xda ilmu jgn buat2 pandai..

___

kisah yang paling logik sekali diceritakan dlm Al-Quran bagaimana nabi musa bertemu dengan seorang yang alim..

boleh rujuk surah al-Kahfi..

perjalanan mereka menceritakan ttg perbezaan ilmu masing2..

ada banyak lgi pengajaran.. namun aku highlight ttg perbezaan ilmu..

kedua2 mereka diuji.. dan yg kekal dgn ilmunya proceed.. manakala yg masih belajar teros istiqomah mengenal tuhan..
__________________
So long, and thanks for all the fish
Reply With Quote
Likes Jackhalid, MrNobody47 liked this post
  #5146  
Old 23-12-2018, 01:56 PM
akudotcom akudotcom is offline
Active Plus

akudotcom's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jun 2007
Posts: 3,011
Thanks (Received): 17
Likes (Received): 619
Active Level
My Mood:
Default

Kenal Allah baca quran je la
Takyah pening2
__________________
AKU NAMPAK APA YG ENGKAU NAMPAK

takkan tu pun korang tak nampak..byk tgk tv nie..elok la jd jaga mcm aku..huhuh
Reply With Quote
Likes syamsoulcc liked this post
  #5147  
Old 23-12-2018, 02:54 PM
MrNobody47 MrNobody47 is offline
Junior

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Dec 2018
Posts: 55
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 2
Active Level
My Mood:
Default

Memang lagend thread ni.Topik dia pun rare. Nice job TT
Reply With Quote
  #5148  
Old 03-01-2019, 01:37 PM
Izham87 Izham87 is offline
Regular

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jul 2016
Posts: 354
Thanks (Received): 25
Likes (Received): 79
Active Level
Default


Last edited by Izham87; 09-01-2019 at 01:34 PM.. Reason: Risau salah cakap
Reply With Quote
  #5149  
Old 19-01-2019, 03:29 PM
cuyien cuyien is offline
Regular

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jul 2009
Posts: 345
Thanks (Received): 2
Likes (Received): 0
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by akudotcom View Post
Kenal Allah baca quran je la
Takyah pening2
Ni mesti dah kenal.... sebab tak pening.
Reply With Quote
  #5150  
Old 22-01-2019, 09:42 PM
akudotcom akudotcom is offline
Active Plus

akudotcom's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jun 2007
Posts: 3,011
Thanks (Received): 17
Likes (Received): 619
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by cuyien View Post
Ni mesti dah kenal.... sebab tak pening.
Masih belaja & mencari lg tuan..
__________________
AKU NAMPAK APA YG ENGKAU NAMPAK

takkan tu pun korang tak nampak..byk tgk tv nie..elok la jd jaga mcm aku..huhuh
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump