Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Official News, Current Issues

Official News, Current Issues Discuss daily updated official news from tv to newspapers, current issues from locals to all around the world.

Recommended Brokers

Forex Chart
Crypto Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #5091  
Old Yesterday, 11:46 AM
naning naning is offline
Active Plus

naning's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Mar 2013
Posts: 3,352
Thanks (Received): 50
Likes (Received): 82
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by ___KIPITOP___ View Post
Tak lama lagi kita akan tahu kenapa Tun kembali jadi PM dan apakah peranan sebenar Tun kali ni.

Ada org kata Tun jadi boneka DAP.
Kenapa Tun sanggup jadi boneka DAP?

Ada org kata pula Tun nak halang negara dari digadaikan.
Digadai oleh siapa dan kepada siapa?

Memang lain macam politik Malaysia kali ni.
Ada benda besar nak jadi ni...tak lama lagi.

Ini hanyalah permulaan rentetan peristiwa yg akan membawa kepada sesuatu yg lebih lebih lebih besar lagi.

Tungguuu...
Dah jadi nujum pak belalang pulak
__________________
Gold is the money of kings
Silver is the money of gentleman
Barter Is the money of peasants
Debt is the money of slaves
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #5092  
Old Yesterday, 12:50 PM
___KIPITOP___ ___KIPITOP___ is offline
Active Member

 
Trader Rating: (1)
Join Date: Jun 2011
Posts: 2,420
Thanks (Received): 3
Likes (Received): 5
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by naning View Post
Dah jadi nujum pak belalang pulak
Pandang ke depan tuan.
Kehidupan ni menuju ke depan sehingga lah ke garisan penamat yg akan menentukan.
Segalanya adalah aturan Tuhan.
Kalau kita mahu berfikir apakah sebenarnya yg sedang berlaku.
Apakah hikmah disebalik semua ini?
ALLAH meletakkan tanda2 pada setiap kejadian.
Amatilah kita sebaik2nya.
Agar kita dapat bersedia.

Jika kita lihat hari ini sebuah kerajaan yg hebat yg x pernah kalah iaitu BN-UMNO akhirnya tumbang.
Mengapa?
Mengapa ALLAH tumbangkan BN?
Dan mengapa pula setelah PH memerintah umat Melayu secara tiba2 dikejutkan dgn perkara2 yg dianggap sensitif dan mengancam kedudukan Melayu dan Islam di bumi ini?
Dan hari ini Melayu tiba2 bangkit dan semakin bersatu bukan lagi di bawah bendera politik tetapi di bawah nama Melayu dan Islam itu sendiri.
Inilah yang kita mahukan selama ini.
Pelik ye UMNO dan PAS yg x sebulu dulu sedangkan bangsanya sama, agamanya sama tapi tak boleh bersatu.
Tapi hari ni kita boleh nampak bibit2 penyatuan.
Saya lebih suka dan sayangkan akan penyatuan Melayu ni dan berharap ianya akan berterusan sampai bila2.

Cuba lihat isu ICERD, parti UMNO, PAS, BERSATU & AMANAH menolak utk meratifikasi icerd.
Namun PKR masih belum pasti. Walaupon ketua AMK PKR menyatakan persetujuan utk meratifikasi ICERD andainya bersesuaian dgn perlembagaan.
Sebenarnya icerd ni mmg x kena langsung dgn perlembagaan.
Sepatutnya PKR tolak terus.
DAP x usah kita haraplah kerana ini adalah agenda mereka!

Aku pon x tahu lagi apa yg akan terjadi nanti, tapi dah boleh nampak sikit2.
Reply With Quote
Likes ujikaji1, iced_coolz liked this post
  #5093  
Old Yesterday, 03:23 PM
susah2je susah2je is offline
Legendary Member

susah2je's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Aug 2006
Posts: 16,849
Thanks (Received): 33
Likes (Received): 302
Active Level
Default

Apa yang ada dalam gengaman tangan Melayu sekarang? Moga kita beroleh kemenangan yg keempat..


Quote:
Originally Posted by ___KIPITOP___ View Post
Pandang ke depan tuan.
Kehidupan ni menuju ke depan sehingga lah ke garisan penamat yg akan menentukan.
Segalanya adalah aturan Tuhan.
Kalau kita mahu berfikir apakah sebenarnya yg sedang berlaku.
Apakah hikmah disebalik semua ini?
ALLAH meletakkan tanda2 pada setiap kejadian.
Amatilah kita sebaik2nya.
Agar kita dapat bersedia.

Jika kita lihat hari ini sebuah kerajaan yg hebat yg x pernah kalah iaitu BN-UMNO akhirnya tumbang.
Mengapa?
Mengapa ALLAH tumbangkan BN?
Dan mengapa pula setelah PH memerintah umat Melayu secara tiba2 dikejutkan dgn perkara2 yg dianggap sensitif dan mengancam kedudukan Melayu dan Islam di bumi ini?
Dan hari ini Melayu tiba2 bangkit dan semakin bersatu bukan lagi di bawah bendera politik tetapi di bawah nama Melayu dan Islam itu sendiri.
Inilah yang kita mahukan selama ini.
Pelik ye UMNO dan PAS yg x sebulu dulu sedangkan bangsanya sama, agamanya sama tapi tak boleh bersatu.
Tapi hari ni kita boleh nampak bibit2 penyatuan.
Saya lebih suka dan sayangkan akan penyatuan Melayu ni dan berharap ianya akan berterusan sampai bila2.

Cuba lihat isu ICERD, parti UMNO, PAS, BERSATU & AMANAH menolak utk meratifikasi icerd.
Namun PKR masih belum pasti. Walaupon ketua AMK PKR menyatakan persetujuan utk meratifikasi ICERD andainya bersesuaian dgn perlembagaan.
Sebenarnya icerd ni mmg x kena langsung dgn perlembagaan.
Sepatutnya PKR tolak terus.
DAP x usah kita haraplah kerana ini adalah agenda mereka!

Aku pon x tahu lagi apa yg akan terjadi nanti, tapi dah boleh nampak sikit2.
Reply With Quote
  #5094  
Old Yesterday, 03:34 PM
___KIPITOP___ ___KIPITOP___ is offline
Active Member

 
Trader Rating: (1)
Join Date: Jun 2011
Posts: 2,420
Thanks (Received): 3
Likes (Received): 5
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by susah2je View Post
Apa yang ada dalam gengaman tangan Melayu sekarang? Moga kita beroleh kemenangan yg keempat..
Lailahailallah.
Tiada ada selain Allah.
InsyaALLAH menang.
Reply With Quote
  #5095  
Old Yesterday, 04:45 PM
silasroon silasroon is offline
Active Member

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Oct 2016
Posts: 1,977
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 424
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by susah2je View Post
Apa yang ada dalam gengaman tangan Melayu sekarang? Moga kita beroleh kemenangan yg keempat..
Dalam gengaman kebanyakkan melayu cuma ada rokok je bro.....agak-agak boleh menang ke kalau dengan rokok pun melayu dah tewas.....tanya je, jangan sentap...
__________________
"Terletak di antara dua perbezaan adalah KENIKMATAN"

"Bukan salah orang yang mengajak, tetapi salah diri yang berkehendak"
Reply With Quote
Likes iced_coolz liked this post
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump