Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Official News, Current Issues

Official News, Current Issues Discuss daily updated official news from tv to newspapers, current issues from locals to all around the world.

Recommended Brokers

Forex Chart
Crypto Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #581  
Old 06-12-2018, 11:04 PM
akecema akecema is online now
Legendary Member

akecema's Avatar
 
Trader Rating: (6)
Join Date: Jan 2007
Location: Diamond Bay
Posts: 16,512
Thanks (Received): 205
Likes (Received): 428
Blog Entries: 1
Active Level
My Mood:
Default


Baru aku paham maksud mazlee
Attached Thumbnails
download.jpeg  
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #582  
Old 06-12-2018, 11:09 PM
Muazfaried Muazfaried is offline
Regular

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jan 2017
Posts: 176
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 51
Active Level
My Mood:
Default

Sorry la nk ckp nmpak mcm ada sedikit wayang pacak.

Ada yg nk jd hero dan ada pula yg kne jd org jahat dan tentu ada yg menjadi mangsanya. Pengakhirannya sma mcm dlm wayang, hero akan menang, org jht akan gagal dan mangsa pon terselamat.

Timing hero msk pon betul2 diakhir cerita. Script dah diolah dgn baik cuma lakonannya tu samada berkesan atau tidak.

Kita tunggu dan lihat.
Reply With Quote
  #583  
Old 06-12-2018, 11:35 PM
kiddd2 kiddd2 is offline
Legendary Member

kiddd2's Avatar
 
Trader Rating: (4)
Join Date: Jun 2011
Posts: 19,619
Thanks (Received): 37
Likes (Received): 1913
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by mr. x View Post
up balik..

ramai mahachai buat buat lupa..

macam mazlee cakap

Quote:
Originally Posted by akecema View Post

Baru aku paham maksud mazlee
__________________
NAK TAHU HARGA HANDPHONE TERKINI??? MASUK SINI

: KEDAI HANDPHONE ONLINE :
Reply With Quote
Likes asx23, lelakigila liked this post
  #584  
Old 07-12-2018, 08:59 AM
pak andak pak andak is offline
Regular

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Nov 2018
Posts: 385
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 47
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by Muazfaried View Post
Sorry la nk ckp nmpak mcm ada sedikit wayang pacak.

Ada yg nk jd hero dan ada pula yg kne jd org jahat dan tentu ada yg menjadi mangsanya. Pengakhirannya sma mcm dlm wayang, hero akan menang, org jht akan gagal dan mangsa pon terselamat.

Timing hero msk pon betul2 diakhir cerita. Script dah diolah dgn baik cuma lakonannya tu samada berkesan atau tidak.

Kita tunggu dan lihat.
benar. hero anwar ibrahim akan datang sebagai hero. orang dia sendiri disuruh buat huru hara.
isu ptptn contohnya, nampak jelas sangat
Reply With Quote
  #585  
Old 07-12-2018, 01:11 PM
cek mek molek cek mek molek is offline
CG Top Poster Club

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jun 2013
Posts: 35,256
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 3873
Blog Entries: 1
Active Level
My Mood:
Default

Skim baru bayaran balik PTPTN ditangguhkan


Diterbitkan 7 Dis 2018, 12:43 tengah hari | Dikemaskini 7 Dis 2018, 12:58 tengah hari



Kerajaan memutuskan untuk menangguhkan pelaksanaan skim pembayaran semula untuk peminjam Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN).

Dalam satu kenyataan hari ini Menteri Pendidikan Dr Maszlee Malik berkata skim itu digantung buat sementara waktu.

"Skim pembayaran semula PTPTN akan ditangguhkan buat sementara waktu sehingga kami menerima input dan maklum balas secara kolektif daripada semua pemegang taruh," katanya melalui Twitter tengah hari ini.

Pada 5 Dis lalu Pengerusi PTPTN mengumumkan langkah badan itu untuk melaksanakan skim bayaran balik pinjaman secara progresif atau potongan gaji berjadual (PGB) mulai Jan 2019.

Katanya pemotongan tersebut akan dibuat berdasarkan kepada gaji yang diterima peminjam PTPTN apabila mereka dibayar RM2,000 sebulan.

Katanya potongan dibuat di antara dua hingga 15 peratus.

Bagaimanapun langkah itu dikecam pelbagai pihak, termasuk di kalangan penyokong kerajaan.

Untuk peminjam yang mendapat gaji di antara RM2,000 dan RM2,499.99 dua peratus daripadanya akan dipotong. Bermakna mereka akan mengalami pemotongan di antara RM40 dan RM49.99.


Bagi peminjam yang bergaji di antara RM2,500 dan RM2,999.99 pula tiga peratus akan dipotong, atau antara RM75 dan RM89.99).

Untuk peminjam dibayar gaji di antara RM3,000 dan RM3,999.99 lima peratus - atau antara RM150 dan RM199.99 akan dipotong.

Potongan sebanyak lapan peratus pula dikenakan kepada peminjam bergaji antara RM4,000 dan RM5,999.99 dan 10 peratus untuk orang bergaji antara RM6,000 dan RM7,999.99, manakala kalau mendapat gaji RM8,000 ke atas potongan yang ditetapkan ialah 15 peratus, atau RM1,200 dan lebih.

https://www.malaysiakini.com/news/455120
__________________
Reply With Quote
  #586  
Old 07-12-2018, 01:48 PM
raynasofia raynasofia is offline
Active Plus

raynasofia's Avatar
 
Trader Rating: (22)
Join Date: Aug 2010
Posts: 4,999
Thanks (Received): 5
Likes (Received): 270
Active Level
Default

Ye seperti dijangka.. wayang berjaya.. apapun yang penting objektif membantah polisi pembayaran balik terbaru dari ptptn berjaya dihalang..

Harap ada wayang menghapuskan terus ptptn lepas ni..
__________________
RENEW INSURANCE KERETA MURAH!!!

Kamu kan dah tau dia tu penipu.. muka dia pun muka penipu.. yang kamu semua bijak pandai boleh sampai kena tipu tu pasal apa..?? Kamu tu yg bodöh...! ~ abdul wahub - sila klik
Reply With Quote
  #587  
Old 07-12-2018, 02:33 PM
TT TT is offline
CG Super Hardcore

TT's Avatar
 
Trader Rating: (7)
Join Date: Jan 2009
Location: cybertorium, level 3
Posts: 137,931
Active Level
My Mood:
Default

wayang. dorg tau sepenggal je. tu yg nk perah every single cent dr rakyat
Reply With Quote
  #588  
Old 07-12-2018, 02:42 PM
epozer epozer is offline
Legendary Member

epozer's Avatar
 
Trader Rating: (33)
Join Date: Aug 2010
Posts: 13,957
Thanks (Received): 13
Likes (Received): 281
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by TT View Post
wayang. dorg tau sepenggal je. tu yg nk perah every single cent dr rakyat
kerajaan haru biru mcm mn mmg seppenggal je..tu yg semua nk setel skrg..icerd...skolah private cina...ptptn..aset khazanah.... takut skali lagi xdpt dah
Reply With Quote
  #589  
Old 07-12-2018, 02:44 PM
Hayy Hayy is offline
Super Active

Hayy's Avatar
 
Trader Rating: (9)
Join Date: Oct 2010
Posts: 5,649
Thanks (Received): 8
Likes (Received): 14
Active Level
My Mood:
Default

Kerajaan kerugian berbilion akibat kerugian forex.. Ke profit? Spe tanggung..
Reply With Quote
  #590  
Old 07-12-2018, 02:49 PM
belam belam is offline
Super Active

belam's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jul 2013
Posts: 5,384
Thanks (Received): 22
Likes (Received): 116
Active Level
Default

__________________
YNWA
يو ويلل نيۏير ولق الون
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump