Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Official News, Current Issues

Official News, Current Issues Discuss daily updated official news from tv to newspapers, current issues from locals to all around the world.

Recommended Brokers

Forex Chart
Crypto Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #1  
Old 04-12-2018, 10:53 PM
naning naning is offline
Active Plus

naning's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Mar 2013
Posts: 4,149
Thanks (Received): 50
Likes (Received): 331
Active Level
Default Pertumbuhan ekonomi Malaysia tahun depan dijangka merosot

KUALA LUMPUR: Pertumbuhan ekonomi Malaysia dijangka merosot kepada 4.5 peratus tahun depan daripada 4.8 peratus tahun ini, dengan permintaan domestik memberikan sedikit kelegaan di tengah-tengah prospek yang lebih mencabar bagi eksport, kata Institut Akauntan Bertauliah England dan Wales (ICAEW).

Penasihat Ekonomi dan Pakar Ekonomi Asia Untuk Oxford Economics, Sian Fenner, berkata inflasi yang lebih tinggi, pengetatan kadar dasar, pertimbangan kestabilan kewangan yang timbul daripada kadar faedah yang lebih tinggi di Amerika Syarikat (AS) dan pembangunan dalaman juga mungkin menyederhanakan permintaan.

"Selaras dengan simulasi tarif AS-China, kami menjangka ekonomi dengan hubungan yang paling rapat akan terjejas paling teruk dalam perang perdagangan, sama ada melalui eksport langsung atau tidak langsung," katanya.

Fenner berkata demikian semasa menyampaikan Laporan Pandangan Ekonomi ICAEW: Asia Tenggara untuk Suku Keempat 2018 di sini hari ini.

Perbelanjaan isi rumah mungkin menyederhana kepada antara 5.5 dan 6.0 peratus pada 2019, katanya.

"Berdasarkan latar belakang global yang mencabar, kami menjangka bahawa kesan tidak langsung perang perdagangan AS-China akan dirasa lebih kuat pada 2019, mengakibatkan ramalan pertumbuhan yang rendah untuk Malaysia tahun depan, dengan konteks makroekonomi global masih agak posistif," katanya.

Mengenai rundingan perdagangan AS-China, Fenner berkata, perkembangan positif mungkin membawa kepada pertikaian terhenti buat sementara.

"Kami tidak menjangka yang import AS$200 bilion dari China akan dikenakan tarif 25 peratus. Kita mempunyai tempoh 90 hari tetapi apa yang penting ialah perdagangan antara AS dan China masih agak besar.

"Ia bukan sahaja mengenai perdagangan tetapi juga keselamatan negara. Ia addalah mengenai China yang ingin meneruskan dengan Buatan China 2025 dan AS cuba melindungi sektor pembuatannya sendiri," katanya.

Sementara itu, Fenner menjangka Bank Negara Malaysia (BNM) akan menaikkan kadar faedah sebanyak 25 mata asas pada pertengahan 2019. Kadar dasar semalaman ketika ini adalah pada 3.25 peratus.

Menurut laporan ICAEW, kedudukan fiskal Malaysia dijangka bertambah baik dengan defisit dianggarkan berada pada 3.5 peratus daripada Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) pada 2019, tinggi sedikit daripada sasaran kerajaan sebanyak 3.4 peratus.

Ia mencerminkan prospek yang lebih berhati-hati untuk pertumbuhan KDNK antara 2019 dan 2020 dan kesan tertangguh daripada rangsangan potensi pendapatan daripada cukai baru yang diumumkan dalam Belanjawan 2019.

Walaupun unjuran fiskal yang lebih tinggi, negara dijangka mengekalkan penarafan kreditnya melalui usaha untuk memulihkan kewangan awam dengan mengurangkan defisit fiskal dalam jangka sederhana dan pembayaran kadar faedah yang lebih rendah sebagai sebahagian daripada pendapatan.

-BERNAMA
__________________
I**** tipu M***** dengan ayat quran.
C*** tipu M***** dengan Cap Masjid.
M***** tipu M***** dengan Rahmatan Lil Alamin.
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #2  
Old 04-12-2018, 10:57 PM
pak andak pak andak is offline
Permanently Banned

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Nov 2018
Posts: 387
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 50
Active Level
Default

era pmerintahan rejim zalim ph memang tidak tahu naikkan ekonomi pelabur lari bisness merosot

kita sedang menuju zaman kegelapan hidup hari2 dizalimi ph
Reply With Quote
  #3  
Old 04-12-2018, 11:36 PM
theblur theblur is online now
Super Active

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Apr 2012
Location: Sabah
Posts: 5,775
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 303
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by pak andak View Post
era pmerintahan rejim zalim ph memang tidak tahu naikkan ekonomi pelabur lari bisness merosot

kita sedang menuju zaman kegelapan hidup hari2 dizalimi ph
errr, kalau ye pun benci buka la minda skit. bukan Malaysia je kena tempias perang US-China ni.

hampir semua negara yg bergantung dgn US dan China ni kena. thailand, indon, pilipin, ni semua rasanya akan lebih teruk dari Malaysia ni.

kalau pun ada benda yg aku benci dgn PH ni ialah pasal manifesto je. dasar kuat kencing je.

soal ekonomi dunia ni dan impak kpd Malaysia dan Asia tenggara, no komen sgt. memang dunia tgh nazak skrg ni.
__________________
ibarat si jejaka janji bulan bintang kepada si makwe, lalu si jejaka KENCING DALAM si makwe, si makwe mengandung lalu si jejaka melarikan diri, memungkiri janji.
Reply With Quote
Likes KedaiBajuIllin, azham liked this post
  #4  
Old 04-12-2018, 11:43 PM
pak andak pak andak is offline
Permanently Banned

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Nov 2018
Posts: 387
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 50
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by theblur View Post
errr, kalau ye pun benci buka la minda skit. bukan Malaysia je kena tempias perang US-China ni.

hampir semua negara yg bergantung dgn US dan China ni kena. thailand, indon, pilipin, ni semua rasanya akan lebih teruk dari Malaysia ni.

kalau pun ada benda yg aku benci dgn PH ni ialah pasal manifesto je. dasar kuat kencing je.

soal ekonomi dunia ni dan impak kpd Malaysia dan Asia tenggara, no komen sgt. memang dunia tgh nazak skrg ni.
tetapi bila di zaman barisan nasional semua fakta ini tidak dipakai oleh penyokong ph yang meraka tahu adalah kutuk caci berarak berdemo sebar kebencian jatuhkan kerajaan barisan nasional
tetapi bila ph memerintah tiba-tiba semua sudah tahu pasal kesan perang china-us sudah pandai pasal tempias ekonomi dunia sudah pandai pasal harga minyak ikut pasaran

mengapa dulu lain sekarang jadi lain? dulu tidak pandai tapi bila rejim ph memerintah tiba-tiba jadi pandai berfikir pula
Reply With Quote
Likes faizal32, abdan, g-man, Don Malaya, Ran and 7 others liked this post
  #5  
Old 04-12-2018, 11:48 PM
kiddd2 kiddd2 is offline
CG Top Poster Club

kiddd2's Avatar
 
Trader Rating: (4)
Join Date: Jun 2011
Posts: 21,278
Thanks (Received): 37
Likes (Received): 2181
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by pak andak View Post
tetapi bila di zaman barisan nasional semua fakta ini tidak dipakai oleh penyokong ph yang meraka tahu adalah kutuk caci berarak berdemo sebar kebencian jatuhkan kerajaan barisan nasional
tetapi bila ph memerintah tiba-tiba semua sudah tahu pasal kesan perang china-us sudah pandai pasal tempias ekonomi dunia sudah pandai pasal harga minyak ikut pasaran

mengapa dulu lain sekarang jadi lain? dulu tidak pandai tapi bila rejim ph memerintah tiba-tiba jadi pandai berfikir pula
hahaha..

indeed bro, indeed..
__________________
NAK TAHU HARGA HANDPHONE TERKINI??? MASUK SINI

: KEDAI HANDPHONE ONLINE :
Reply With Quote
Likes g-man liked this post
  #6  
Old 05-12-2018, 12:22 AM
KingKangKong KingKangKong is offline
Regular

 
Trader Rating: (0)
Join Date: May 2018
Posts: 174
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 15
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by theblur View Post
errr, kalau ye pun benci buka la minda skit. bukan Malaysia je kena tempias perang US-China ni.

hampir semua negara yg bergantung dgn US dan China ni kena. thailand, indon, pilipin, ni semua rasanya akan lebih teruk dari Malaysia ni.

kalau pun ada benda yg aku benci dgn PH ni ialah pasal manifesto je. dasar kuat kencing je.

soal ekonomi dunia ni dan impak kpd Malaysia dan Asia tenggara, no komen sgt. memang dunia tgh nazak skrg ni.
Tp kan sejak ph perintah semua org jd positif..time bn mmg kena kecam abis tnpa usul periksa..
Reply With Quote
  #7  
Old 05-12-2018, 06:06 AM
SKK SKK is offline
Regular

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Oct 2013
Posts: 350
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 102
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by pak andak View Post
tetapi bila di zaman barisan nasional semua fakta ini tidak dipakai oleh penyokong ph yang meraka tahu adalah kutuk caci berarak berdemo sebar kebencian jatuhkan kerajaan barisan nasional
tetapi bila ph memerintah tiba-tiba semua sudah tahu pasal kesan perang china-us sudah pandai pasal tempias ekonomi dunia sudah pandai pasal harga minyak ikut pasaran

mengapa dulu lain sekarang jadi lain? dulu tidak pandai tapi bila rejim ph memerintah tiba-tiba jadi pandai berfikir pula
Yang ni aku setuju.
Reply With Quote
  #8  
Old 05-12-2018, 07:51 AM
dausbiz dausbiz is online now
CG Top Poster Club

dausbiz's Avatar
 
Trader Rating: (2)
Join Date: Apr 2015
Location: www.kedaifirdaus.com
Posts: 49,015
Thanks (Received): 2
Likes (Received): 1403
Blog Entries: 1
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by pak andak View Post
tetapi bila di zaman barisan nasional semua fakta ini tidak dipakai oleh penyokong ph yang meraka tahu adalah kutuk caci berarak berdemo sebar kebencian jatuhkan kerajaan barisan nasional
tetapi bila ph memerintah tiba-tiba semua sudah tahu pasal kesan perang china-us sudah pandai pasal tempias ekonomi dunia sudah pandai pasal harga minyak ikut pasaran

mengapa dulu lain sekarang jadi lain? dulu tidak pandai tapi bila rejim ph memerintah tiba-tiba jadi pandai berfikir pula
Bagi saya bn ka ph ka

Dua kali lima kong kali kong

Bn ada gst

Ph ada sst

Dua dua merapu

Kalau tengok bn ngan ph nie

Macam adik beradik ja

Perangai sama

Abang ngan adik gaduh

Bukan nak kondem bn dan ph

Lebih kurang ja

Hang kata bn barang naik

Lepas hang dapat barang naik juga

Dua dua nie sandiwara ja

Yang jadi mangsa rakyat
__________________


PERCUMA INFO Lebih 100 Jenis Produk KEPUASAN SEKS SUAMI ISTERI
di www.kedaifirdaus.com

Call/whatsapp/telegram 016-4650338
Reply With Quote
  #9  
Old 05-12-2018, 07:53 AM
d_conan d_conan is offline
CG Top Poster Club

d_conan's Avatar
 
Trader Rating: (6)
Join Date: Aug 2011
Posts: 24,038
Thanks (Received): 110
Likes (Received): 645
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by theblur View Post
errr, kalau ye pun benci buka la minda skit. bukan Malaysia je kena tempias perang US-China ni.

hampir semua negara yg bergantung dgn US dan China ni kena. thailand, indon, pilipin, ni semua rasanya akan lebih teruk dari Malaysia ni.

kalau pun ada benda yg aku benci dgn PH ni ialah pasal manifesto je. dasar kuat kencing je.

soal ekonomi dunia ni dan impak kpd Malaysia dan Asia tenggara, no komen sgt. memang dunia tgh nazak skrg ni.
tiba2 semua jadi hihgly motivated, boleh terima keadaan seadaanya.. hahaha
Reply With Quote
Likes g-man liked this post
  #10  
Old 05-12-2018, 08:05 AM
azriff azriff is offline
Permanently Banned -
Multiple Accounts Cytokinesis

 
Trader Rating: (4)
Join Date: Jul 2008
Posts: 4,789
Thanks (Received): 146
Likes (Received): 327
Blog Entries: 1
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by KingKangKong View Post
Tp kan sejak ph perintah semua org jd positif..time bn mmg kena kecam abis tnpa usul periksa..
semua orang jadi positif? biar betul.. sejak zaman PH ni lah racial tension paling teruk.. fitnah sana fitnah sini.. Kaum lain dah berani claim mereka orang asal Tanah Melayu..

Semua statement2 yang bakar api perkauman..
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump