Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Official News, Current Issues

Official News, Current Issues Discuss daily updated official news from tv to newspapers, current issues from locals to all around the world.

Recommended Brokers

Forex Chart
Crypto Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #91  
Old 28-09-2018, 07:04 AM
hj_maikel hj_maikel is offline
CG Top Poster Club

hj_maikel's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: May 2010
Location: semenanjung emas
Posts: 27,758
Thanks (Received): 379
Likes (Received): 1199
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by ResellerMaxis View Post
Xyah kaji pun tahu..pedhopile dan pemukul isteri tu bukan nabi..

Tu kelakuan lobai je..
kau jgn salah tafsir, nabi bkn pedo.. nabi tu berkahwin.. berkahwin ni terikat dgn tanggungjwb hingga akhirat..

Pedo ni tidak berkahwin dan tidak bertanggungjwb tp memperguna kanak2 utk kepuasan nafsu seks dirinya..

Jgn samakan org yg berkahwin dgn org yg mahu mengunakan kanak2 sebagai pemuas nafsu seksnya..

Dkt sini shj kamu dah silap besar.. sbb kamu bkn mengunakan nabi sbagai cth yg baik tp kamu menjadikan org yg gila seks sebagai rujukan kamu..

Memukul isteri itu dibenarkan bg tujuan mendidik tp bkn smpai mencederakan.. ini pun kena paham.. sama je konsep dlm mendidik anak2.. kalau anak tak kenal apa itu rotan maka kau tau lah nnti apa akibatnya.. perkara menghukum ni sama lah sama spt kamu menghukum pesalah.. kalau menghukum org yg bersalah dikategorikan bersalah baik tak payah buat makamah dan hukuman keatas pesalah.. bebaskan shj mereka dan jgn dihukum mereka atas kesalahan mereka...

Sila perbetulkan tafsiran kamu tu... akal kamu tu dah bagus tp cara pemikiran menafsir tu tak betul..
__________________
jaga rukun islam kita, jaga rukun iman kita, jaga hubungan kita dengan Allah, jaga hubungan kita sesama manusia. Insyaallah, Allah akan jaga kita dan islam itu dengan sendirinya terjaga

Last edited by hj_maikel; 28-09-2018 at 07:16 AM..
Reply With Quote
Likes marvelous, shahman liked this post
Paid Advertisement
  #92  
Old 28-09-2018, 07:19 AM
marvelous marvelous is online now
Legendary Member

marvelous's Avatar
 
Trader Rating: (25)
Join Date: Aug 2006
Location: Dalam Bumi Berpijak Dalam Dunia Nyata
Posts: 11,681
Thanks (Received): 34
Likes (Received): 1345
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by hj_maikel View Post
kau jgn salah tafsir, nabi bkn pedo.. nabi tu berkahwin.. berkahwin ni terikat dgn tanggungjwb hingga akhirat..

Pedo ni tidak berkahwin dan tidak bertanggungjwb tp memperguna kanak2 utk kepuasan nafsu seks dirinya..

Jgn samakan org yg berkahwin dgn org yg mahu mengunakan kanak2 sebagai pemuas nafsu seksnya..

Dkt sini shj kamu dah silap besar.. sbb kamu bkn mengunakan nabi sbagai cth yg baik tp kamu menjadikan org yg gila seks sebagai rujukan kamu..

Memukul isteri itu dibenarkan bg tujuan mendidik tp bkn smpai mencederakan.. ini pun kena paham.. sama je konsep dlm mendidik anak2.. kalau anak tak kenal apa itu rotan maka kau tau lah nnti apa akibatnya.. perkara menghukum ni sama lah sama spt kamu menghukum pesalah.. kalau menghukum org yg bersalah dikategorikan bersalah baik tak payah buat makamah dan hukuman keatas pesalah.. bebaskan shj mereka dan jgn dihukum mereka atas kesalahan mereka...

Sila perbetulkan tafsiran kamu tu... akal kamu tu dah bagus tp cara pemikiran menafsir tu tak betul..
dia tafsir ikut akal tu hj.....

akal kalo tak di batas dengan iman....jadi lah siti kasim ni...
Reply With Quote
  #93  
Old 28-09-2018, 11:59 PM
syamsoulcc syamsoulcc is offline
Super Active

syamsoulcc's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Apr 2014
Posts: 6,679
Thanks (Received): 20
Likes (Received): 1239
Active Level
My Mood:
Default

Islam dah ajar supaya kita menghormati mana-mana mazhab...

biasanya tak kira mazhab apa skali pun, jika 'melampau' sgt, kemungkinan boleh terpesong ke arah kesesatan...
tak kira mazhab apa skali pun,,, yg kita amalkan ni pun sama, mungkin boleh terpesong jika melampau....mana la tahu...

percaya lah, takda siapa pun yang tahu tempat kita di akhirat nanti, syurga atau neraka,, tiada siapa yg tahu.... walaupun kita rasa org lain masuk neraka, mana la tahu tiba2 kita rupanya yg disumbat ke neraka....wallahualam...

mazhab pas ke, mazhab umno ke, mazhab pkr ke, mazhab islam liberal ke,, semuanya kalau melampau sgt, kemungkinan boleh terpesong ke arah kesesatan...


sbb tu Islam banyak menceritakan org2 yg hebat (yg bakal atau yg telah muncul) kebanyakannya adalah dari org yg biasa2 je.. sbb org2 yg biasa ni kebanyakannya tidak melampau dan bersederhana....
__________________
"Dan janganlah kamu berpecah belah atau bercakaran antara satu sama lain, kelak kamu akan lemah dan hancur dan dengan itu hilanglah kekuatan atau kekuasaan kamu"
"Dan jangan kamu memanggil dengan panggilan yang buruk antara sesama kamu yang seagama seIslamnya, seperti panggilan ya fasiq, ya kafir, Firaun, Haman atau sbgnya"

Last edited by syamsoulcc; 29-09-2018 at 12:24 AM..
Reply With Quote
  #94  
Old 29-09-2018, 08:47 AM
marvelous marvelous is online now
Legendary Member

marvelous's Avatar
 
Trader Rating: (25)
Join Date: Aug 2006
Location: Dalam Bumi Berpijak Dalam Dunia Nyata
Posts: 11,681
Thanks (Received): 34
Likes (Received): 1345
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by syamsoulcc View Post
Islam dah ajar supaya kita menghormati mana-mana mazhab...

biasanya tak kira mazhab apa skali pun, jika 'melampau' sgt, kemungkinan boleh terpesong ke arah kesesatan...
tak kira mazhab apa skali pun,,, yg kita amalkan ni pun sama, mungkin boleh terpesong jika melampau....mana la tahu...

percaya lah, takda siapa pun yang tahu tempat kita di akhirat nanti, syurga atau neraka,, tiada siapa yg tahu.... walaupun kita rasa org lain masuk neraka, mana la tahu tiba2 kita rupanya yg disumbat ke neraka....wallahualam...

mazhab pas ke, mazhab umno ke, mazhab pkr ke, mazhab islam liberal ke,, semuanya kalau melampau sgt, kemungkinan boleh terpesong ke arah kesesatan...


sbb tu Islam banyak menceritakan org2 yg hebat (yg bakal atau yg telah muncul) kebanyakannya adalah dari org yg biasa2 je.. sbb org2 yg biasa ni kebanyakannya tidak melampau dan bersederhana....
islam anjur kesederhanaan...wasatiah.....

buat lah apa benda pun...semua kena sederhana....

insya Allah..jika ini di terapkan...tidak akan ada berlebih-lebihan....

meningkat ibadah...sesuai dengan level keimanan kita...

makin tinggi level iman kita...makin kuat ibadah...

tp orang iman yang belum sampai ke level tu...akan rasa susah untuk melakukannya...

jadi kita doa kan...semoga siti kassim dan pengikutnya akan insaf dan kembali ke jalan Allah dengan sebenar-benarnya
Reply With Quote
Likes syamsoulcc liked this post
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump